Iga aasta jaanuarist septembrini on Hiina rannikuprovintsid Guangdong, Zhejiang ja Jiangsu ametis jõuluettevalmistustega.

Plastkuused, päkapikusokid, inglid ja kodukaunistuse pudi-padi saabuvad USA ja Euroopa kodudesse enamasti Hiinast.

Odav tööjõud ja iga aastaga üha konkurentsivõimelisemaks muutuv kujundus ja kvaliteet on aidanud Hiinal ette trügida varasemate aastate juhtivatest jõuluvidinate tootjatest nagu Filipiinid, Tai ja Taiwan.

Ja tellimused kasvavad iga aastaga.

Lõppeva aasta kümne esimese kuuga kasvas Hiina jõulutoodete eksport eelnenud aasta sama ajaga võrreldes 30,5 protsendi võrra, tõustes 820 miljonile dollarile.

"Tänavune aasta oli hea äriaasta, sest USA majandusel läheb hästi ja tarbija kulutab kõvasti," ütles Jiangsu Kunsti- ja Käsitöö Ekspordi-Impordi Grupi direktor Cai Rong.

Hiina jõulutooteid veetakse peamiselt USA-sse, Euroopasse, Lõuna-Ameerikasse, Lähis-Itta, Jaapanisse ja Lõuna-Koreasse.

Miljonid hiinlased, kes maatööga ei suuda korralikku elatist teenida, on asunud jõuluvidinaid meisterdama. Mõnes piirkonnas koovad kõik küla naised jaanuarist septembrini päkapikusokke, sellal kui mehed põllul töötavad.

Hiina päkapikkudel pole enamaltjaolt aimugi, mis asjad need jõulud on, kuigi terve nende elu sõltub neist pühadest.

"Jõuludest sõltub meie ellujäämine," ütles Cai.

AP - Baltic News Service