Kuldmuna 2004 näitas, et Eesti reklaamid on head, aga pärle napib

 (23)
Kuldmuna 2004 näitas, et Eesti reklaamid on head, aga pärle napib
----

Eile jagatud seitsmendad kuldmunad tõid välja Eesti reklaami nõrgad küljed.

Kuldmuna 2004 žürii esimehe Urmas Villmanni sõnul läks parimate reklaamide valimine ootamatult raskelt, hindajad olid väga kriitilised. Īürii koosnes Eesti suurematest reklaamigurudest, -agentuuride omanikest. “Tekkis vastuolu äri ja loovuse vahel, ei suudetud head meelt tunda heast reklaamist,” märkis Villmann mõningatele hetkedele tagasi vaadates.

Päris välja andmata jäid seekord kuldmunad trükiste ja trükireklaami alal, samuti hõbemuna multimeedia kategoorias. “See on sõnum žüriilt, et siin alal peaks tegema rohkem tööd ja paremaid töid,” ütles Villmann. Näiteks ei pöörata trükireklaamide juures tema hinnangul piisavalt tähelepanu fotodele.

Juba teist aastat on kaunis kesised olnud tulemused bännerreklaami alal, kuigi neid näeb vilkumas igal pool. žürii hinnangul on vahvaid reklaame küll, aga millegipärast esitatakse neid konkursile tagasihoidlikult.

Kuna Kuldmuna üks rolle on olla suunanäitajaks järgmiseks reklaamiaastaks, siis seetõttu ei kattunud hindajate esimehe arvamus žüriiga näiteks hõbemuna teeninud Diseli õlle telereklaami asjus. Villmanni hinnangul on see reklaamina väga hea, kuid samasugune reklaam sai eelmisel aastal Cannes’i preemia. Kuldmuna peaks olema konkurss, kus hinnatakse ainult eestimaist originaalreklaami. “See on mõnes mõttes ebaõiglane nende copywriter’ite ja loovinimeste suhtes, kes siin higipull otsa ees punnitavad ideesid välja mõelda,” ütles Villmann.

Jalgratta avastamine

Eesti reklaami hinnates ütles Urmas Villmann, et see läheb stabiilselt üha paremaks ning paigalseisu ei ole. Päris roosasid prille aga veel ette ei paneks. “On näha, et kui on kliendid, kes armastavad reklaami, siis on reklaam väga hea,” ütles ta.

Villmanni tulevikusoov on, et teistest riikidest vaadataks Eesti kui hea reklaamimaa poole, mida praegu ei tehta. “Võib-olla sellepärast, et me oleme kõik siin ise õppinud, oleme ühesugused ja tasapisi avastame jalgratast, mis mujal maailmas on ammu teada.” Üheks põhjuseks ka väikesed tellimused, mille puhul kliendil on odavam adopteerida mõni Poola reklaam.

Eesti Reklaamiagentuuride Liidu president Rein Iida hindab Eesti reklaamiseisu väga heaks ning usub, et kliendid peaksid rahul olema. “Aga kui võrrelda rahvusvaheliste konkurssidega, siis sealne tase on veel parem,” ütles Iida. “Seal on rohkem julgeid ja emotsioonidel põhinevaid lahendusi, meil on rohkem ratsionaalsust ja passiivsust.” Tema sõnul võidavadki reklaaminduses just head emotsioonid.

Võidutöid näeb:

http://eral.vertical.ee/index.php?show=finalistid

Kuldmuna 2004 laureaadid

TV

•• Kuldmuna: Õli (Kontuur LB, Eesti Statoil)

•• Hõbemuna: Disel (Adell Reklaam, A. Le Coq Tartu Õlletehas)

•• Pronksmuna: Laps ei ole nukk (Imagine AD, sotsiaalministeerium); Pojad ja Isa (Division, Hansapank)

•• Hea näitleja töö: Kaljo Kiisk, Postimees (Zavod BBDO)

Välireklaam

•• Kuld: Kohalik Originaal (Division, Saku Õlletehase AS)

•• Hõbe: Kaubakeskus Kaubamajakas (Division)

•• Pronks: Tasuta wcpaber (Leo Express, RIMI Baltic OÜ)

Pakend

•• Kuld: Kalevi šokolaadid (Division)

•• Hõbe: Funktsionaalne jogurt (Vatson&Vatson/Y&R, Põlva Piim)

Pronks: Airi konjak (Division, Estonian Air); Tii (Output Records 2000)

Trükis

•• Hõbe: Kredex Aastaraamat (Velvet)

•• Pronks: Sangar tootekataloog (baltic fcb)

Firmagraafika

•• Kuld: Keskkonnaministeeriumi korporatiivne identiteet (Identity)

•• Hõbe: Kunstiaasta 2005 visuaalne identiteet (Identity, kultuuriministeerum)

•• Pronks: Rahva Raamat (Tank); Kohvik Spirit (Division)

Print

•• Hõbe: Enne ja pärast (Tank, Nycomed)

•• Pronks: Müncheni liini avamine (Division, Estonian Air); Staadion (Royal Service, Autori AS)

Raadio

•• Kuld: Koerad (Kontuur LB, Statoil)

•• Hõbe: Hüljatud ja alandatud hinnad (Indigo Bates / Red Cell, Järve Keskus)

•• Pronks: Lehm (Kontuur LB, Statoil)

Postitatud

Loe veel

•• Kuld: Suuri kirje Virosta (Leo Express, PrintHouse)

•• Hõbe: Maffia (Royal Service, GNT)

•• Pronks: Istik (Royal Service, Riigikantselei); Renault Moduse presentatsiooni kutse (baltic fcb, ABC Motors)

Foto

•• Kuld: Maadlus (Kontuur, SL Õhtuleht)

•• Hõbe: FIBIT (TBWA/guvatrak, Viru Keskus)

•• Pronks: Roosa kevad (Tank, Tallinna Kaubamaja)

Illustratsioon

•• Hõbe: ETV kalender (Identity); tsaca tsap cd (Tank, kohvirecords)

•• Pronks: Eesti Energia aastaraamatu graafika (Identity)

WWW

•• Kuld: www.nyyd.ee (Zavod BBDO, Nyyd Ensemble)

•• Hõbe: Tank

•• Pronks: Hawaii Express Desert Team Dakar 2005 (LOOVVOOL); El Grando Ilusalong (oü viies element)

Multimeedia

•• Kuld: Miks jääkaru talvel ei maga? (Lowe Age, Five Seasons)

•• Pronks: Monton Party! (Leo Express, Baltika AS); Imagine näärikaart

Lisaks:

•• Aasta Agentuur: Division

•• Aasta Klient: Eesti Statoil

•• Kolm pressi preemiat

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare