Vaatluse all olid piirkonnad, kus ka paljud eestlased armastavad puhkuse ajal autot rentida. Testi nõrk tulemus näitab, et autot rentides tasub väga põhjalikult kontrollida kindlustuskaitset, rentniku kohustusi ja sõiduki tehnilist seisukorda.

Türgi on kõige kehvem

Testirühm tõdes, et auto üleandmisel ei kontrollinud paljud firmad sõiduki tehnilist seisukorda. Mitmete autode vedrustuses, roolisüsteemis ja piduritel esines puudusi. Rendiautodes puudus sageli kasutusjuhend, ohukolmnurk ning autoapteek.

Näiteks Kreeta saarel Chersonisos´es tegutsev Rental-one rendi Daihatsu roolisüsteem oli rikkis ning Sitsiilias Taormina´ses anti katkise rehviga auto.

Kõige suurema kriitika pälvis rendifirmade klienditeenindus – auto tehnilist seisukorda ei kontrollitud, informatsioon teenuste kohta oli puudulik ning kliendile ei tutvustatud tankimisreegleid.

Riikide lõikes said parima tulemuse Itaalia rendifirmad, mille keskmine hinne oli hea. See ei ole siiski üldine hinne, vaid enne-kõike testi tulemusel saadud nägemus. Paremuselt teiseks ja kolmandaks tunnistati Portugali ja Kreeka rendifirmad. Hispaania firmade kvaliteet jäi eelnevatele alla ning kõige kehvemad olid Türgi rendiasutused. Türgi rendifirmad said testis paljudes punktides hindeks halb.

Testi nõrgima tulemuse pälvis rendifirma Avsar Türgi kuurordis Alanya´s, Tenerifel Playa de las Americas tegutsev Luna Cars ja Kreeta saarel Chersonisos´es renditeenust pakkuv Rental-one. Nende rendifirmade autode seisukord oli nii hull, et need olid tõsiseks ohuks kõigile liiklejatele – rehvid olid siledaks kulunud, tuled ja turvavööd rikkis.

Rendifirmadest osutus Avis peaaegu kõigis testikohtades väga kvaliteetseks. Testi võitjaks tuli Kreetal Chersonisos´es tegutsev Avis.

Kontrolli kindlustust

Rentija seisukohalt on üks olulisemaid, kuid enamasti tähelepanuta jääv tõsiasi – kuidas rendiauto on kindlustatud? Kui tingimusi ei tehta endale selgeks rendilepingut sõlmides võib autoga avariisse sattudes kaasneda eluaegne hüvitise maksmise kohustus teisele osapoolele ja rendiautos kannatada saanud reisijad võidakse jätta ilma kahjutasust.

Testi käigus ilmnes, et rendifirmad ei tutvusta kindlustustingimusi ja kaitseulatust ning info omavastutuse suurusest puudub täielikult. On teada juhtum, kus kohalikus keeles vormistatud lepingus märgitud omavastutus 480 eurot (7488 krooni) muutus ingliskeelses versioonis 480 000 euro (7,48 mln krooni) suuruseks summaks.

Kuigi liikluskindlustus on kohustuslik kõigis Euroopa riikides ja Türgis, on summa, mida kindlustus maksimaalselt korvab, riigiti erinev. Teada on mitmeid näiteid turistidest, kellel on tulnud rendiautoga avariisse sattudes maksta suuri hüvitisi, kuigi nad arvasid rendilepingut sõlmides, et võetud kindlustus katab kõik-võimalikud kahjud.

Puhkepiirkondades on rendifirmade klienditeenindus kehv – auto tehnilist seisukorda ei kontrollita, puudub informatsioon teenuste kohta ning kliendile ei tutvustata tankimisreegleid.

Kuidas välismaal autot rentida?

Mida kontrollida?

Millest hoiduda?

•• Enne lepingu allkirjastamist kontrolli koos rendifirma töötajatega auto seisukord ja tuvasta võimalikud vead. Toimi samamoodi autot tagastades. Nõua kirjalik tõend.

•• Tee kindlaks tankimisreeglid. Hoia kütuset‰ekid alles, vajadusel saad nendega tõendada, et tankisid auto enne tagastamist.

•• Kontrolli põhjalikult kindlustustingimusi ja lepinguid: liikluskindlustus on kohustuslik, kuid selle tagatismäär on erinev – suurim erinevus on EL-i riikide ja Türgi vahel. Kui summa ei ole piisav, vastutab rentnik oma varaga. Täiendavat kindlustusmäära saab juurde osta. See on soovitatav.

•• Kui võimalik, eelista kõiki riske katvat kindlustust ilma omavastutuseta. Uuri täpselt järgi, mida kindlustus korvab.

•• Küsi ingliskeelset või muus arusaadavas keeles lepinguversiooni.

•• Selgita, kas lepinguga kaasnevad varjatud kulud: kohaletoimetustasu, läbisõidupiirangu ületamise tasu, tankimistasu, tasu lasteistmete eest.

•• Kontrolli hoolikalt auto tehnilist seisukorda. Lase auto olemas-olevad kahjustused kirjalikult fikseerida. Kui auto tundub tehniliselt ebakorras, nõua uut sõidukit.

Allikas: EuroTest