Lastevanemate liit teatab, et multifilmitegelastega välireklaamid loovad mulje, nagu oleks tegu lasteüritusega. Liidu peasekretäri Kaur Hansoni sõnul ongi ürituse sisuline konflikt selles, kas kogupereüritus saab olla selline, mis keskendub alkoholi propagandale.

“Vaatame tõele näkku, Õllesummer pole eesmärgilt meelelahutus-, vaid õlle propageerimise üritus,” ütles Hanson. “Meie arvates tekib selle reklaamiga lastel väga tugev ja ebasoovitav seos meelelahutuse ja alkohoolsete jookide vahel.”

Õllesummeri turundusspetsialist Eva Luigas kinnitas, et nad ei ole soovinud reklaamitegelaste teadlikku sarnasust tuntud multifilmitegelastega, lihtsalt ühe kunstniku looming on igal tema teosel äratuntav. “See on lihtsalt üks tore pilt,” lisas ta. “Meie reklaam ei ole alkoholireklaam, vaid meelelahutusürituse reklaam.”

Tema sõnul on üritusel eraldi laste ja noorte alad, kuhu ei tohi alkoholiga siseneda. Kui lapsed ja noored satuvad sinna, kus täiskasvanud õlut joovad, siis selle eest vastutavad lastega üritusele tulnud vanemad.

“Täiesti sama avalikult ja isegi suuremates kogustes juuakse sama asja Raekoja platsil,” ütles Luigas. “Tähtis on see, kuidas inimesed joovad, milline on nende kasvatus ja maailmavaade.”

Luigase sõnul on nad selles küsimuses konsulteerinud ka tarbijakaitseametiga, kelle seisukoha järgi on tegemist meelelahutusürituse reklaamiga, mitte lahja alkoholi reklaamiga.

Kaur Hansoni sõnul ei nõua lastevanemate liit ürituse ärajätmist, vaid soovib, et ürituse korraldajad näitaksid üles kodanikuvastutust ja lõpetaks avaliku reklaamikampaania. “Loomulikult need ei ole “Lotte” tegelased, aga sisuline sõnum antakse väga selgelt,” ütles Hanson “Me palume, et linn ei oleks igal sammul täis reklaame, mis ütlevad, et õlu on lahe. Mida palume, on see, et lastele ei õpetataks, et õlu on kõige kihvtim asi üldse ja et suve nael peab olema õllele pühendatud üritus.”