Kakskümmend aasta ühesuguse kandilise välimusega tootmises olnud Mercedese emamaastur G-klass on ülikallis tööloom, millele istutati uueks südameks võimas viieliitrine V8 bensiinimootor.

Algselt sõjaväe otstarbeks mõeldud sõiduk on saanud tänaseks uue ülesande – pakkuda jõukale inimesele karmides loodustingimustes luksuslikku sõitu.

Kui kahekümneaasta tagust mudelit praegusega võrrelda, siis väliselt nagu vahet polegi. Seega võib G-klassi nimetada konservatiivsuse lipulaevaks. See-eest auto sisu on iga aastaga muutunud tehniliselt täiuslikumaks ning luksuslikumaks.

Sujuval ronijal rohkelt rammu

Juubeliautot G 500 Classic võib seestpoolt võrrelda esindus-Mercedese S-klassiga. Salongi katab üksnes nahk ja puit. Isegi veoautolikud uksed lähevad kinni elegantse klõpsuga. Luksusvarustuse loeteluks kuluks liialt palju leheridu. Enamik seadmeid toimib elektri jõul – istmed, peeglid, kliimaseade jne. Autos on isegi salongi eelsoojendus. Käigukast on automaatne. Pehmeid nahkistmeid on autos koguni seitse – pagasiruumis asetseb lisaks veel kaks klappistet. Ruumi on G-Mercedeses ohtralt. Ligi miljon krooni maksvas autos peabki ohtralt luksuslikku nänni leiduma.

Auto välimine rohmakus on petlik. Maanteel vurab G-klassi tippmudel kiiremini kui mõni keskklassi sedaan. Sajakilomeetrise tunnikiiruse saavutab viieliitrine maastur 7 sekundiga. Auto tippkiirus on piiratud 190 km/h.

Lisaks luksusele sisaldab G-lipulaev ohtralt toorest jõudu. Ligi 2,5-tonnisel autol on võimsust umbes 300 hobujõudu. Hobujõudude järgi peaks ta olema maailma võimsaim seeriaviisiliselt toodetud maastur.

Mercedes G-klassi tõeline pale ilmneb aga maastikul. Mercedes pakub oma gigandile koguni kolme lukustatavat diferentsiaali. Salongist saab nupule vajutamisega blokeerida nii esi-, taga- kui ka keskmise diferentsiaali. Aeglasel maastikurezhiimil sõites mootori pöördemoment kahekordistub. Seega maastikul suudavad talle konkurentsi pakkuda vaid vähesed. Hoolimata auto raskusest ujutavad laiad 18 tollised rehvid teda isegi pehmest liivast sujuvalt läbi.

Trampliinil pehme nagu svamm

Hämmastust valmistas aga pehmus, millega G-klass maastiku läbis. Mööda trampliini sujuvalt vurades polnud kordagi tunnet, et pea lakke põruks ning hommikusöök väljapääsu otsiks. Pehmuse võti peitub auto keerdvedrudes.

Mercedes pakub G-st ka väiksemaid ning hinnalt ja varustuselt tagasihoidlikumaid versioone. Saksa sõjaväes on G ilmselt endiselt aukohal. Autot saab viie- ja kolmeukselisena ning ka pehme katusega. Mootorivalik sisaldab veel kolmeliitrist turbodiislit ja 3,2-liitrist bensiinimootorit. Viimastel on võimsust 177 ja 215 hobujõudu.

Mercedese tuuningufirma AMG on Classicust ehitanud ka eriversiooni G 55 AMG, millel jõuallikaks 5,4-liitrine V8 mootor, võimsusega 354 hobujõudu.

G-klassi võib mõneti nimetada ka harulduseks. Hoolimata mudeli pikast elueast on teda tänaseks toodetud vaid 140 000 autot. Kehva müügiedu põhjuseks on kallis hind.