"Blair Witch Volume 1: Rustin Barr" sisaldab tavapärase seiklusmängu elemente nagu otsimine, ümbruskonna uurimine ja ülesannete lahendamine, kuid lisab sellele kamaluga klaviatuurikoordinatsiooni nõudvat actionit.

"Rustin Barri" luupainajalik meeleolu luuakse proloogiga, kus üksildase loomuga deemonitest riivatud Rustin Barr kustutab vägivaldselt seitsme külalapse eluküünla. Sündmuste paigaks valitud USA Marylandi osariigis asuv Burkittsville ei sarnane millegi poolest ihaldatava unistustemaaga ja see aitab meeleolu jubedusele omalt poolt kaasa.

Põliste legendide, maagiliste rituaalide ja külaelanike hirmude seas püüab loogikalõnga leida detektiiv Elspet Doc Holliday. Õblukese olekuga kangelase tutvustamisega ulatatakse selle koha peal mängujuhtimine arvutiomanikule. Tema ülesandeks on ohjata Spookhousei nimelise organisatsiooni kuuluva naisdetektiivi tegevust. Peale teadmiste on hirmunud detektiiv relvastatud püstoli ja märkmikuga.

Märkmikusse talletuvad peagi hullunud Rustin Barri ülestunnistusest hangitud read Blairi Nõia needusest. Mees sai oma koletust teost aru alles kaheksanda ohvri juures, kelle ta jättis ellu ja seejärel andis ennast külaelanikele üles.

Otsides detaile ümbritsevast keskkonnast ja püüdes mõista külaelanike kõnes peituvaid vihjeid võib esialgu mängu tempo näida aeglasena. Paraku saab kiirust juurde ainult oma ajutegevust tagant piitsutades. Aeg-ajalt tõelise actioni keskele sattudes pakub zombi pihta tulistamine omapäraselt aktiivset ebapuhkust.

Mängu pindala on ootamatult kompaktne vaheldudes külakese ja ümbritseva metsaga. Kaasnev detailsus on omamoodi kahepalgeline. Graafiliselt on mäng silmahellitavalt gravüürilik. Samas võivad kaasaegsele mängurile tüütavaks osutuda pisiasjad, mida peaks erinevates stseenides üles leidma.

Pealegi on mitmel puhul vaja kõmpida pidevalt küla ja metsa vahet, et mängu käigus ettetulevaid ülesandeid lahendada. Tulemuseks on tihti lahendamisele kuluva aja mitmekordistumine kõndimise arvel. See võib olla aga taotluslik hirmutamismetoodika, sest kes see ikka kindlameelselt taskulambivalgusel mööda pimedat ja nõiutud metsa tahab seigelda.

Nõudmised arvutile

Protsessor: vähemalt Pentium II 233 MHz

Mälu: 64 MB RAM

CD-ROM: 4X

Graafika: SVGA

Videomälu: 4MB VRAM