Iga-aastase toiduainete konkursi eesmärk on tutvustada tarbijatele uusi tooteid ja innustada tootjaid tegelema tootearendusega. Alates käesolevast aastast võivad osaleda ka tootjad väljaspoolt Eestit, kuid toode peab olema Eestis turule toodud. Sellega seoses on muudetud konkursi nime ja osalemis-kategooriaid. Varasematel aastatel kandis üritus “Eesti Parim Toiduaine” nimetust.

Tarbijate kõrged ootused

Eesti Toiduainetetööstuse Liidu tegevjuhi Sirje Potiseppa sõnul annab nii aktiivne konkursil osalemine tunnistust sellest, et tootearendusele pannakse Eesti toiduainetetööstuses järjest enam rõhku. “See on ka loogiline. Olukorras, kus tarbijate teadlikkus ja ootused toidukvaliteedi, tervislikkuse ning mitmekesisuse suhtes kasvavad ja tiheneb rahvusvaheline konkurents, võidavad need, kes suudavad ajaga kaasas käia ning ikka ja jälle üllatada,” sõnab Potisepp.

Ajavahemikus 1. jaanuar 2005 kuni 1. märts 2006 Eesti turule jõudnud tooted konkureerisid seitsmes eri kategoorias: piimatooted, kalatooted ja meresaadused, lihatooted, alkohoolsed joogid, pagaritooted, kondiitritooted ning samas kategoorias puu- ja köögiviljatooted, kastmed, maitseained, toiduõlid.

Tänavusel, arvult 12. Eesti Toiduainetetööstuse Liidu poolt korraldatud konkursil hindasid nelja päeva jooksul toiduaineid eelneva koolituse läbinud ekspertide komisjonid, kuhu kuulusid toitumisteadlased, toiduajakirjanikud, peakokad ning terviseeksperdid. Lõppvooru üldkomisjoni tööd juhtis põllumajandusminister proua Ester Tuiksoo.

Konkursi peavõidud

Konkursil “Parim Toiduaine 2006” pälvis kuldmärgi Saku Õlletehase AS kvaliteetõllega Saku “Kuld”.

Kuldmärk “Parim Toit Tervisele 2006” omistati ka A. Le Coq Tartu Õlletehasele Aura õuna-astelpajunektari eest. Hõbe-märgiga “Uus Toode Väikeettevõttelt 2006” autasustati Nantecom OÜ-d vahvli-ja kirsi-tükkidega glasuurkohukese BONO Luxus eest.

Hõbemärgid said ka kõik üheksa alagruppide võitjat. Äramärgitud tooteid tunnustati mitmete eriauhindadega.