Võrk asendab söömist ja magamist

Reedel alguse saanud võrgupidu tõi juba uste avanedes kohale paraja rahvamassi: “Esimene mäng oli kavandatud õhtul kella kümneks, aga enamik mängijaid oli juba päeval platsis. Uksed avasime kell kolm, üks noormees Kohtla-Järvelt oli aga kell 11 ukse taga,” meenutab esimese päeva hullust ürituse üks korraldajaid Tarvi Olli (21).

Kuigi laululava teine korrus oli kohandatud mänguruumiks ning kolmas magamiseks, oli neidki, kes sinnasamasse oma koha kõrvale kustusid. Võib-olla ajendas seda ka kartus kalli aparaadi pärast, sest 3-D action-mängud nõuavad omanikult vähemalt Pentiumi arvutit ning korralikku videokaarti ja need tuli kõik kodust kaasa tarida.

“Väikesi apsakaid oli ikka,” tunnistas Olli. “Reedel jooksis server maha, ette tuli ka teisi väiksemaid jamasid, aga need eriti ei morjendanud - kõigega saadi hakkama.”

“Võrk on arvutimängija A ja O,” lisab juurde üks mööduja. “Kui võrk on olemas, siis pole süüa ja magada vajagi.”

Arvutimängud mõjuvad omamoodi narkootikumina, sest kes korra neile sõrme on andnud, peab arvestama vähemalt käe minekuga. “Üks kutt tiksus siin ringi, silmad punased ja magamata. Ütlesin talle, et ta peaks puhkama. Esimese öö oli ta täiesti üleval, teisel vist ikka magas natuke,” räägib Olli. Väevõimuga magamasundimist ühegi osavõtja puhul siiski ei kasutatud. “Nad peaksid ise taipama, millal magada,” arvas Olli.

Mitusada ekraanidele naelutatud silmapaari

Noorim osavõtja, kes võistlustules oma oskusi testis, oli 9aastane. “Isa tuli kohale, ja aitas arvuti püsti panna,” kirjeldab Olli nähtut. “Aga vanemaid oli ka. Esimesel päeval oli paar neljakümnendates aastates osalejat.”

Kuigi vaatepilt sadadest ekraanidele naelutatud silmapaaridest oli muljetavaldav, polnud see veel lagi. Soomes, kus peetakse sarnast arvutimänguvõistlust Assamble nime all, olevat võrku ühendatud kuni 2500 arvutit.

Kui mänguruumidesse siseneme, on mängurõõmust kaasa haaratud ka turvamees. Tõsi, tema osales seal väljaspool arvestust.

Tõestamaks, et virtuaalmängud pärismaailma omadega sassi ei lähe, projitseeriti hetkeks, kui Eesti ja Portugal vutti mängisid, arvuti kaudu avalikuks kaasaelamiseks just see pilt.

Et mängude finaalid eile hilis-õhtusse jäid, võitjaid siinkohal ära tuua ei saa. Laululavalt lahkudes küsin ühelt mööduvalt keskealiselt daamilt, mida tema sellest arvab, et noored juba kolmandat päeva arvutimänge mängivad. “Nad on ju kõik peast täitsa internetid!” ei suuda ta oma suhtumist teisiti väljendada.


Minevaim kaup - pepsi ja pitsa

Arvutimängusaali oli püstitatud baar, kus finaalmänge sai suurelt ekraanilt jälgida. Baaritöötajad Lea, 19, ja Kristjan, 20, kinnitasid, et söökidest-jookidest oli minevaim kaup hakklihapitsa ja pepsi.

Kuidas energiajoogid lähevad?

Ilmselt nad ikka vajavad seda, Red Bulli ostetakse küll.

Kas ise puhata ei saa?

Saame ikka, töötame ööpäev läbi neljakesi - kui ühed töötavad, saavad teised magada.

Kas mängimiseks ka aega üle jääb?

Siin pole selleks eriti aega jäänud, tööd tuleb teha. Aga natukene ikka.


Shadow, 17, üks mängijaid:

Miks su nimi Shadow on?

See on arvutimängust. Ühe mu lemmiktegelase nimi.

Kuidas läinud on?

Normaalselt, näe, mütsi võitsin! Aga muidu on väsimus väga suur.

Kui palju maganud oled?

Esimesel ööl kolm ja pool tundi, teisel sain korralikult seitse tundi täis. Energiajoogid aitavad ka. Olen umbes neli Battery’t ja mõne Red Bulli joonud.

Palju sa võistlusteks trenni tegid?

Oleneb päevast - kui on nigel ilm, siis olen kodus ja mängin rohkem. Võib-olla terve päeva. Aga vahel vähem.

Kas vanemad ei muretse, mida sa arvuti taga teed?

Ei, neid see eriti ei huvita. See on minu asi, mida ma teen.

Kes sinst saab?

Ma õpin Tallinna tööstushariduskeskuses, lähen 12. klassi. Minust peaks saama automaatik.


Arvutimängude seitsmevõistlus

Et mängude toksimisele vaheldust luua, oli kavas ka arvuti seitsmevõistlus, kuhu kuulusid järgnevad alad:

1. Doom2 - Mängitakse üks ühe vastu. Mängijad ei näe kuvarit. Tiimi liikmed juhendavad. Mängitakse esimest osa 1. killi peale.

2. Noole viskamine - 8 viset. Iga teami liikme kohta on 2 noolt. Märklaua külge riputatakse Bill Gatesi pilt, Windowsi logo jms.

3. Klikkimise mäng adressil: http://www.hot.ee/janky/scs/checkboxes.htm Aega on 20 sekundit, kes jõuab selle ajaga kõige rohkem linnukesi kasti sisse panna, on võitja.

4. Starcraft - Starcrafti Lost templi mapi läbitegemine aja peale. Vastane on arvuti. Mängija valib ise oma ja arvuti rassi. (Creature rekord 3:25)

5. Moosipallide söömine - antakse üks moosipall, pärast ärasöömist peab vilistama. Võidab kõige kiirem.

6. Tasakaal - pliiatsi pudelisse panemine. Pudel on eemal, pliiats ripub kaabli otsas (nagu õngeritv). Aja peale.

7. Viktoriin - mnemoturniir.

Valdo Jahili