14.05.2012, 00:30
Prantslaste abiga võib vene imest Ladast veel asja saada
Auto
Renault’-Nissani saamine AvtoVAZ-i suuromani-kuks lisab säästuautode buumile hagu.
FOTO:
Säästuauto idee sündis juhuslikult 14 aastat tagasi Venemaal Lada ja Renault’ ühises müügisalongis, mida Renault’ toonane juht Louis Schweitzer külastas president Jacques Chiraci delegatsiooni koosseisus. Prantslast üllatas, et 6000 eurot maksvad Ladad läksid toona kaubaks nagu soojad saiad, aga kaks korda kallimad Renault’d jäid kauplusesse tolmu koguma. „Nähes neid ajast ja arust sõiduvahendeid, ei saanud ma kuidagi aktsepteerida, et autotööstuse tehniline areng ei võimalda valmistada head autot, mis maksaks 6000 eurot,” kommenteeris nähtut toonane Renault’ juht. Aasta hiljem ostis Renault täielikult enda omandusse Rumeenia autotootja Dacia ning Schweitzer andis Prantsuse inseneridele uueks tööülesandeks konstrueerida modernne, vastupidav ja soodne sõiduk hinnaklassis 5000 eurot (nüüd on odavaima mudeli hind küll kerkinud 7500 eurole). Nii sündiski Dacia Logan – odav, lihtsakoeline, ruumikas ja vastupidavaks osutunud auto, mis koos oma uute sõsarmudelitega on muutunud autotööstuse jaoks luksusautode järel üheks tulusamaks ja enim kasvavaks äriks.