Volkswageni uus mudel Bora võistleb Audi A4 ja BMW 3-seeriaga

Volkswagen ehitas Golfi alusele uue sedaani, mis võistleb väikeste esindusautodega Audi A4 ja BMW 3-seeriaga. Aadria mere tuule järgi nimetatud Volkswageni uudismudel Bora paigutub suuruselt ning hinnalt Golfi ja Passati vahepeale. Kuigi tegemist on Golfi senise sedaanversiooni Vento järglasega, väidab tehas, et Bora ei ole neljaukseline Golf, vaid täiesti iseseisev mudel.

Bora on Volkswageni kontserni viies mudel, mis on ehitatud ühele alusele. Golfi alusega on sama sugu veel Audi A3, ·koda Octavia ja uus Volkswagen Põrnikas. Sellest tulenevalt on need mudelid ühes mõõdus teljevahega – 251 sentimeetrit.

Bora sündis iseseisva mudelina seetõttu, et tehase uuringute põhjal ei ole sedaan-Golf Euroopa turul kuigi edukas. Nimelt eelistavad lääneeurooplased vastupidiselt Eesti autoostjatele väikekeskklassi autodena luukpäraga versioone. See-eest klass suuremaid autosid ostetakse enamasti sedaanina. Sisuliselt on Bora tõstetud erinevate ilu ja luksust toonitavate elementidega Golfist ühe hierarhiaastme võrra kõrgemale, kuigi sugulus Golfiga on ilmselge. Erinevus torkab silma ennekõike väliskujus. Uus mudel meenutab välimuselt rohkem Passatit. Golfi ja Bora suurim erinevus peitub aga pagasiruumis. Bora pagasiruum on sedaanile omaselt 455 liitrit.

Tehniliselt ei paku Bora midagi revolutsioonilist. Suurimaks uudiseks on uus neljarattaveosüsteem 4MOTION.

Esialgu pakutakse Borale viite jõuallikat. Odavaim versioon on Golfil ja ·koda Octavial kasutust leidnud 1,6-liitrine 100-hobujõulise võimsusega bensiinimootor. Auto keskmine kütusekulu on tehase andmetel 7,7 liitrit 100 kilomeetri kohta. Aste kõrgem on 115-hobujõuline bensiinimootor. Võimsaim bensiinimootor on 2,3-liitrine V5, võimsus 150 hobujõudu. Pakutakse ka kahte 1,9-liitrist turbodiislit, üks 90 ning teine 110 hobujõuga. Mõlemad diiselmootorid on leidnud kasutust ka teistel Volkswageni autodel. Tulevikus on mootorivalikusse lisandumas veel 1,8-liitrine turbo ja 2,8-liitrine V6.

Käigukastiks pakutakse viiekäigulist manuaalkasti. Kõiki mudeleid, välja arvatud V5-l, müüakse ka automaatkäigukastiga.

Bora näidikplokk ning juhtseadmed on tuttavad muudelt Volkswagenitelt. Rooli saab reguleerida üles-alla ja sisse-välja, samuti on istmekõrgus reguleeritav. Standardvarustusse kuuluvad näiteks kesklukustus, elektriliselt reguleeritavad ning soojendusega külgpeeglid. Auto lisavarustuse nimekiri on pikk, sisaldades näiteks sinaka tooniga gaaslahenduslampe, mis siiani olid peamiselt kallitel esindusautodel.

Eesti turul esitleti Borat juba möödunud kuul, kuid uut Volkswagenit saab osta alles tuleval aastal.