Moe- ja disainiagentuur KalaMari on tänapäeva kukkuva majanduse ja kasvava keskkonnateadlikkusega maailmas tulnud turule uue moestiiliga, mille tarbeks on loodud kaubamärk ReUse Republic. Tegu on seisma jäänud brändirõivaste ümberdisainimise ja (uus)kasutusega.

Projekti looja Mari Martini sõnul propageerib ReUse Republic uuskasutatavat rõivadisaini, mis päästab poes seisma jäänud praaktooted, brändide laojäägid või muud kaupluste varud hävitamisest, säästes sellega keskkonda ning pakkudes tarbijale unikaalseid tooteid.

„ReUse’i ehk uuskasutuse käigus annab disainer olemas­olevale asjale või tootele uue ja moodsa näo. See on unikaalne disainerilooming, kus lisaks kreatiivsusele kasutatakse nutikust ja kavalust olemasolevate materjalide realiseerimisel,” selgitab Martin uudse lahenduse mõtet ja tulemit.

Keskkonnasõbralik

Oluline on, et iga toodet disainitakse eraldi – kohendatakse lõikeid, lisatakse detaile, kombineeritakse materjale. Ja see teeb igast eksemplarist unikaalse toote. „On vaid müüt, et uuskasutus on odav ja hooletu,” toonitab Martin. Ta lisab, et ReUse väärtustab head disaini, intelligentset ja keskkonnasõbralikku elustiili.

Martini sõnul on uuskasutus üle maailma väga aktuaalne ja populaarsust koguv teema, mille uhkeimaks ikooniks on Inglismaa kuninganna Elisabeth II. Eestis on ReUse Republicu muusa superkokk Anni Arro.

Eesmärk on tuua uuskasutus lähemale ka laiemale publikule. Nii neile, kelle teelt uuskasutuskeskused muidu väga eemale jäävad, kui ka neile, kelle rahakott disaintoote ostmist välja ei kannata. ReUse Republic toodete hinnaklass jääb vahemikku 300–600 krooni.

Projekti on kaasatud 15 eesti disainerit eesotsas Britt Samosoni, Kirill Safonovi ja Diana Kurvesega. Nende unikaalset loomingut saab uudistada nelja­päevast laupäevani Kristiine keskuses, kus ReUse Republicu disainiturul tuleb müüki üle 500 ümberdisainitud eseme 20 rõivabrändist. Oma tooteid on ümberdisainimiseks andnud Bastion, Naomi, Monton, Seppälä, Mosaic, Baltman, Chicco, Reserved, Cartini, Helly Hansen, Pepe Jeans, Vero Moda, Walking, Terranova, PTA, Bata jt.

Projekti ReUse Republic kaugemaks eesmärgiks on avada pood.