Oodatult oli lõunanaabrite väljanäitus Baltimaade suurim ja esinduslikum. Mahukas näitusekompleksis oli suure pinna hõivanud enamik Läti turul olulisi tootjaid, “suurtest” puudusid Fiat, Toyota ja Mercedese sõiduautod (see-eest olid korralikult esindatud nende veokid).

UHKEID ÜLLATUSI RIIAS JÄTKUS. Näituse sisu osas pole korraldajate kallal põhjust norida – mitmed mudelid olid nii uued, et neid pole veel ajakirjanduse- legi esitletud. Kui otsida puudujääke, siis oleks võinud ju väljas olla ka mõned julged, suurtel näitustel elevust tekitanud tulevikunägemused, aga nende saamine pisikese Baltikumi auto-näitusele on enam kui keerukas.

Sellevõrra ootamatum oli Opeli ja Renault’ ühistöös sündinud kaubiku Vivaro nägemine, toimub ju mudeli esmaesitlus alles mai esimestel päevadel Taanis. Lätis oli huvilistel võimalik masinaga igal juhul põhjalikult tutvuda.

Autosid, mida Eestis käega katsuda naljalt ei saa, oli teisigi – Jaguari uus X-Type näiteks. Ega ka BMW väljapaneku M3, M5 ja Z8 just igapäevased nähtused pole. Honda üllatas oma seitsmekohalise mahtuniversaali Stream ja viieukselise uue Civicu näitamisega. Muidugi ei puudunud näituselt ka uus “kuum pirukas” – eestlaste lemmikauto suurem vend Peugeot 307. Suzuki näitas oma seni suurimat sõiduriista – Grand Vitara pikka varianti XL7.

Kõige suurema pinnaga oli esindatud lõunanaabrite lemmik Volkswagen. Suurematest uudistest oli imetlemiseks välja pandud uue neljaliitrise töömahuga, W8 mootoriga VW Passat W8. Müüki peaks 275-hobujõuline lipulaev jõudma selle aasta lõpupoolel. Vaatamist tasus ka enam kui tõsine diiselmootor – V10 TDI biturbo 5-liitrine töömaht ja võimsus 230 kW (310 hj) räägivad ise enda eest.

EKSOOTILISED VENE SÕIDURIISTAD. Kui eelpool mainitud sõiduriistu võib ka mujal Euroopas autonäitustel kohata, siis Läti näituse “rosinaks” said sellised idanaabri toodetud sõiduriistad, mida mujal kui Venemaal naljalt ei näe. Lisaks Euroopa tüübikinnitusega (ja seetõttu tuttavale) Ladale võis uudistada Izevski ja Gorki autotehaste “uudiseid”. Jutumärkides seetõttu, et tõepoolest uudislike mudelite kõrval nagu uus Volga GAZ 3111 ja nelikveoline pikap Ataman õnnestus lähemalt vaadata ka IZ 2126-nimelist sõiduriista, mille esmaesitlus jääb 1920-ndate algupoolele. Suurim uudis oli ehk see, et mark üldse hinges on. Tõsi, toona ei olnud sel veel Nivalt pärit nelikveoskeemi. Uudis seegi.

Positiivse üllatuse pakkus uus Volga. Kui leppida paratamatusena tunduva koostekvaliteediga, tuleb tunnistada, et kui autolt margisildid maha võtta, võiks seda vähemalt väljanägemiselt pidada tavaliseks suureks “korealaseks”.

Erinevalt Motorexist polnud Lätis kahe- ja kolmerattalisi ning lennu- ja veesõidukeid. Neid ja muudki, mis vaba aja ja hobidega kokku käivad, demonstreeritakse messil Baltrest 2001. Toimub see maipühade ajal sealsamas Kipsalas. Täpsema info leidmisel Internetist on abiks otsingusõnad baltrest 2001, motorcycle 2001 ja hobby 2001.