Nimi Aibo tuleb jaapanikeelsest sõnast “aibou”, mis tähendab sõpra või kaaslast.

Küberloom on teinud läbi omapärase noorenduskuuri - endisest tulevikukoerast on saanud androgüünse välimusega monstrum, mis oma mittemidagiütlevusega meenutab eelkõige Aasia päritoluga autosid. Sony käsitab Aibot täiesti unikaalse loomana, seepärast on loobutud ka lelu koeravälimusest.

Uue põlvkonna Aibo tunneb viitkümmend lihtsat sõna ning suudab aru saada inimkõnest. Tänu sisseehitatud võimsale arvutile võtab ta läbielatust õppust. Rõõm, viha, üllatus, kurbus, hirm ja piinlikkus on Aibole tuttavad tunded. Et neid väljendada, vilgutab ta tulesid, mängib meloodiat või liputab saba.

Loom tuleb tehasest välja ilma tarkvarata - vastsündinud robotikutsikas peab kõike omal käel õppima. Nii tuleb teda dresseerida ja kasvatada. Sellest sõltub looma iseloom. Aibo omanikud saavad oma neljajalgsele sõbrale anda nime, millele too reageerib. Laiskuritel on aga kindlasti meeldiv teada, et mälukaartide abil võib oma sõbra toredat kutsut kloonida.

Aibo on ka omamoodi valvekoer - koonu sisse ehitatud digikaameraga jäädvustab ta kõike, mis vaateväljas. Hiljem saab kaadreid laadida arvutisse. Pildid peaksid tulema päris lõbusad - on nad ju üles võetud madalalt, nii nagu koer maailma näeb.

Kolmes metalses toonis - must, kuldne ja hõbedane - robotkoerale pakutakse mitmesugust lisavarustust alates erivutlaritest ja lõpetades robotkoeramängudega. Kel rohkem taipu, saab koera arvutis ümber programmeerida.

Uus lelu pole mõeldud ainult rikkurite võsukestele, küberloom köidab mitmete arvutifännide tähelepanu. Nii on tekkinud elujõuline Aibo-kogukond - lisaks sadade

aibo-veebisaitide arendamisele leiavad küberlemmikute peremehed aega välja anda Aibo-kuukirja.

Augustis pani Sony Aibo-tüüpi masinate müügiks ja arenduseks püsti omaette firma - Entertainment Robot Co.

Esimese põlvkonna robotkoeri on tänaseks müüdud 45 000, neist vaid napp kümnendik väljaspool Jaapanit. Aibo II peaks saama popimaks: Sony plaan on neid kuus meisterdada 60 000. Ka uustoote hind on eelkäija omast poole väiksem. Sony ei ole küll avalikult müügiprognoose teinud, kuid väide, et tegu on kommertssaadusega, annab alust arvata, et juba kümmekonna aasta pärast askeldavad meil kodus elektroonilised majapidajannad.

Aibo ERS-210

Hind Euroopas: 1500 EUR

Värvid: kuldne, hõbedane või must

Mõõdud: 152x281x250 mm (mitte arvestades saba ja pead)

Kaal: 1,5kg

Tööaeg: 1,5 tundi

Laadimisaeg: 2 tundi

Tarkvara ühildub: Windows 98 / 2000 / ME

www.aibo-europe.com

www.aibo.com

www.aibosite.com

AIBO Konkurent: Mitsubishi robotkalad

Kui Sony arendab neljajalgsete sõprade kübervariante, siis Mitsubishi-nimelist elektroonikakontserni paelub rohkem veealune maailm. Nimelt loob Mitsubishi robotkalu.

Esimesi kuldkalakesi esitleti juba aasta eest. Kübersilke on tavalistest liigikaaslastest palja silmaga raske eristada. Mitsubishi tahab uue tehnoloogia abil luua akvaariumi, kus ujuksid ringi iidsed mereelukad, kes on ammu välja surnud ja nüüd arvuti abil elustatud. Ja teade rahajõmmidele: Aibo võib teil küll olla, kuid küberkalu ei näe te oma klaaspurgis nii pea: neid lihtsalt ei müüda.

Timo Teder