Suured erinevused veermiku garantiis
Kliendile soodsaimate garantiitingimustega paistab silma Hyundai, mis pakub autodetailidele viie aasta pikkust garantiid ilma läbisõidu piiranguta. Nii Kia kui BMW pakuvad silladetailidele läbisõidu piiranguta garantiid kolm aastat. Toyota/Lexuse, Mazda, Honda, Nissani, Suzuki ja Cadillaci garantii on 3 aastat või läbisõit 100 000 km.
Tuuning tühistab garantii
Mitsubishi, Volkswageni, Opeli, Peugeot, Seati, Fordi, Volvo, Chrysleri ja Jeep´i sildade puksid, liigendid, hoovad, amordid jms on kaheaastase garantiiga. “Esineb ka eelnimetatud detailidele pikendatud garantiid. Osaline või täielik kompenseerimine kolmandal ja neljandal aastal. Siinjuures esineb piiranguid läbisõidule, “ lisab AS Saksa Auto tehnikadirektor Urmas Püssa Volkswageni garantiitingimuste kohta.
Ka Audi veermiku detaile piiratakse 100 000 km läbisõiduga. Garantiiajaks on aga kaks aastat. Reval Auto AS turundusjuhi Rivo Saarna andmetel on piiratud garantiiga amordid - kuus kuud või 10 000 km. Saarna hoiatab aga kõiki tuuninguhuvilisi. Garantii alla ei kuulu detailid juhul, kui auto juures on teostatud tuuning ehk on muudetud tehasepoolseid konstruktsioone ja seadeid,“ ütleb ta.
Renault vaatleb veermiku detaile erinevalt - amortisaatorid kuni 30 000 km ja ülejäänud veermik 100 000 km
läbisõidu piiranguga. Autori AS - City Renault müügi- ja turundusdirektori Henrik Raave sõnul ei vahetata kogu garantii vältel veermikuga seotud varuosi sellepärast, et üle määratud vahemaa sõitnud detaili rike või purunemine loetakse juba normaalseks kulumiseks, mitte enam tootja süül tekkinud veaks. Itaalia Auto AS-i müüdavate Fiati sõiduautode garantiitingimused näevad ette, et kõikidel alates 18.01.2005 müüdud autode kasutamiskõlbmatuks muutunud veermiku detailid kuuluvad vahetamisele garantiikorras kuni 50 000 km-ni. Viimase kilometraaĻi ületamisel loetakse detaili kasutuskõlbmatuks muutumist normaalseks kulumiseks. AS Silber-auto PR-spetsialisti Jaan Vare sõnul Mercedes-Benzi garantii üldiselt silladetaile ei puuduta, kuid iga olukorda analüüsitakse eraldi ja leitakse parim võimalik lahendus.
Autodetaili normaalne kulumine garantiijuhtumi alla ei käi. Hyundai Motor Baltic Ltd tegev-direktori Margus Mikki sõnul on normaalne kulumine see, kui detail on kulunud ühtlaselt. Garan-tiiteenindusse võib sõiduki viia aga ebaühtlase kulumine puhul.
Nissan Balti AS-i tehnika-direktor Siim Taela sõnul on meie turgudel sarnaselt mõne teise Ida-Euroopa omaga suhteliselt kõrgem veermiku osatähtsus garantiitöödes. Hyundai Motor Baltic Ltd järelturustuse juhi Margo Kivilo hinnangul võib Baltikumi kohta julgelt öelda, et kogu garantiitööde mahust on ca 85-90% veermiku osad. Raave hinnangul kuluvad Eesti teedel liikuvate sõidukite sillaosad kaks korda kiiremini kui Lääne-Euroopa teedel liikuvate sama marki autode detailid. “Kui võtta kõik sõiduki mehhanismid ja süsteemid, siis statistika järgi esineb Saksamaal kõige vähem probleeme veermikus. Eesti statistika on kahjuks vastupidine ja see näitab kujukalt meie teede-tänavate kvaliteeti,” ütleb Margus Roosalu United Motorsist.
Silladetailide garantiiaeg
Automarkide lõikes
Hyundai 5 aastat
Kia 3 aastat
BMW 3 aastat
Toyota/Lexus 3 aastat või 100 000 km
Nissan 3 aastat või 100 000 km
Mazda 3 aastat või 100 000 km
Honda 3 aastat või 100 000 km
Cadillac 3 aastat või 100 000 km
Suzuki 3 aastat või 100 000 km
Seat 2 aastat
Peugeot 2 aastat
Chrysler/Jeep 2 aastat
Mitsubishi 2 aastat
Volkswagen 2 aastat
Ford 2 aastat
Volvo 2 aastat
Opel/Saab 2 aastat
Audi 2 aastat või 100 000 km (amordid 6 kuud või 10 000 km)
Renault 100 000 km (amordid 30 000 km)
Fiat 50 000 km
Mercedes-Benz – igat juhtumit käsitletakse eraldi
Allikas: autofirmad