Nädalavahetusel tegi pealinnas debüüdi motomess Elumoto ja seda kaks nädalat enne kolm aastat Tartus eestlaste tsiklihuvi kütnud traditsioonilist Motoexotika messi.

Elumoto peakorraldaja Jane Tiro sõnul käis kevadekuulutajaid kaemas umbes 12 000 inimest. Tiro ütlust mööda meeldis külastajaile, et laval oli kogu aeg tegevust ja mess nägi ilus välja.

Vähe varustust

Mootorratturid on küll uue messi eest tänulikud, kuid samas kiruvad, et varustust pakuti nii vähe – huvi uute mudelite vastu sai küll rahuldatud ja sõidutuju tekitatud, kuid kellel oli uusi sõidukindaid, soojemat joppi või tagaistujale kiivrit vaja, pidi pettuma.

Motoexotika korraldaja Margus Kikkul on igal aastal rõhutanud, et Tartu motomess (Eesti esimene) ei ole ainult kauplemise koht, vaid ka mõnus paik enne sõiduhooaega sõidusõpradega kohtumiseks ja suviste kokkutulekute plaanimiseks: kevade esimene motoüritus. Tsiklifoorumites võib Motoexotika järelkajast enamasti lugeda, kui palju tuttavaid messil kohtas.

Pole kahtlust, et Elumoto sõi osa tänavustest Motoexotika osalistest ära – nii eksponentide kui ka külastajate seast. Kaks nädalat pärast pealinnas peetud messi ei kavatse Tartusse sõitu ette võtta näiteks BMW ja Urali maaletoojad. “Pole mõtet,” leidis United Motorsi turundusjuht Toomas Pärna. “Kahte ei vea välja,” oli Urali maaletooja nukker.

Kikkul kinnitas siiski, et kõik, kes peavad, on kohal ning tühja kohta messihallis pole. Suurtest esindustest on lubanud osaleda Velt Motocenter, Honda maaletooja Bike & Boat World, Suzuki esindus Ramo, lisaks kuluosadele spetsialiseerunud Streetmoto ja sõiduvarustusega kauplev Autoring. Kui palju külastajaid Elumoto tõttu tulemata jääb, näitab aeg, kuid mullune 9500 külalist kahe päeva jooksul oli juba pisut liiga palju, kurtis Kikkul. Tänavu ongi Motoexotika kolmepäevane.

Magnetid on brittide käsitsi valmistatud kolmerattaline liikuv baar Beer Engie, üherattaline ekstreemspordi võistlusratas, retrotsiklid ja navigatsiooniseadmetega Ford 150 Harley-Davidson.