Oktoobris saab aga uue ilme esindusmudel 166.

Audi

Tänavu märtsis jõuab müügile uuenenud A4 kabriolett, mille pehme katus on elektriliselt käitatav ning varustatud klaasist ning soojendusega tagaaknaga. Mootoriteks pakutakse 2,4 ja 3,0-liitriseid jõuallikaid. Nelivedu tuleb kabrioletile veidi hiljem. Auto baashind on umbes 540 000 krooni.

Juulis täieneb Allroad Quattro mootorite valik 4,2-liitrise jõuallikaga.

Novembris on Eestisse oodata põhjalikult uuenenud esindusmudelit A8. Peale uudse tehnoloogia on auto senisest agressiivsem.

BMW

Veebruaris jõuab Eestis müügile 3-seeria sedaan 316i uue 1792 cm3 115 hobujõulise Valvetronic mootoriga, mida siiani pakutakse vaid Compact mudelil. Alates märtsist hakatakse sama mootorit pakkuma ka 3-seeria universaalile.

Märtsis hakatakse uut 7-seeriat tootma pikendatud kerega ning alates septembrist lisandub mootorivalikusse kolme- ja neljaliitrine diiselmootor ning 6-liitrine V12 bensiinimootor.

Septembris on oodata uut kahekohalist roadsterit Z3, mis näeb välja nagu vähendatud mõõtmetega ideeauto Z9. Jõuallikateks pakutakse 2,5- ja 3,0-liitriseid R6 bensiinimootoreid.

Chevrolet

Tuntud maastikuauto Blazer sai järglase Trailblazer, mis on eelkäijast suurem ja võimsam. Auto konkureerib Jeep Grand Cherokeega ning teda käitab uus neljaklapitehnikas kuuesilindriline 270 hobujõuline bensiinimootor. Auto jõudis Eestisse veel vana aasta lõpus ning maksab täisvarustusega 749 000 krooni.

Chrysler

Kevadel on Eesti turule oodata Sebringu kabriolett versiooni Convertible.

PT Cruiser saab tänavu Mercedese 2,2 CRD diiselmootori.

Citroën

Kevadel on oodata väga efektse välimusega uut väikeautot C3, mis on tänu oma kujule ja mõõtmetele ruumikas. Suured aknad ja lisavarustusena pakutav klaasist katuseluuk muudavad auto sisemuse väga õhuliseks ja valgusküllaseks. Mootorivalikusse kuuluvad 1,1- (61 hj), 1,4- (75 hj), ja 1,6- liitrine (110 hj) bensiinimootorid ning kaks 1,4-liitrist HDi-turbodiislit võimsustega 70 ja 92 hobujõudu.

Mahtuniversaal Evasion vahetatakse tänavu koos sõsarmudelitega Peugeot 806 ja Fiat Ulysse täiesti uute mudelite vastu, mis hakkavad nüüdsest üksteisest erinema ka välimuse poolest.

Daewoo

Järgmisel nädalal jõuab Eestisse värskema ja moodsama ilmega 3,49 meetri pikkune miniauto Matiz. Kapoti all töötab endine 800-kuupsentimeetrine 51 hobujõuga kolmesilindriline bensiinimootor ning ka hind on sama – 99 900 krooni.

Aasta teisel poolel on oodata uut väikeautot Kalos, mis hakkab konkureerima Peugeot 206 ja Volkswagen Polo tüüpi sõidukitega.

Uus kõrgemasse keskklassi kuuluv sedaan Magnus vahetab sügisel välja Leganza ning ta varustatakse kaheliitrise mootoriga, mis sõltuvalt forsseeringust annab 115 või 148 hobujõudu. Auto kujundas ItalDesign.

Fiat

Märtsis, autonäitus Motorexi ajaks jõuab Eestisse Fiati uus väikekeskklassi esindaja Stilo, mis asendab senist Bravo/Bravat. Fiati mudelitele omaselt erinevad Stilo kolme ja viieukselised versioonid nii pikkuselt, kõrguselt kui ka tagalaternate ja ninapõllede kujunduselt. Viieukseline pakub ka kõrgemat istumisasendit. Mootorivalikusse kuuluvad 1,2; 1,6; 1,8 ja 2,4-liitrised bensiinimootorid ja 1,9-liitrine turbodiiselmootor JTD.

Naksitralliauto Fiat Doblo saab aprillis 1,6-liitrise bensiinimootori ning samal kuul uueneb ka kaubik Ducato.

Tänavu uueneb põhjalikult mahtuniversaal Ulysse.

Ford

Septembris jõuab Fordilt Eestisse täiesti uus Fiesta. Uus väikeauto on eelkäijast igatpidi suurem – pikkuses ja kõrguses tervelt 8 sentimeetrit. Telgede vahe kasvas nelja ja laius viie sentimeetri võrra. Auto kujundus jätkab Focuse ja Mondeo stiilis. Esialgu pakutakse vaid neljaukselist luukpära. 1,3-liitrine baasmootor on saadaval 58- või 68-hobujulisena. Fiesta saab ka 1,4- ja 1,6-liitrised bensiinimootorid ja 1,4-liitrise ühisanum-otsepritsediiseli.

Umbes samal ajal jõüab müügile suurendatud kliirensiga linnasõiduk Fusion (UAV- urban activity vehicle), mis baseerub uuel Fiestal ning ka mootorid on ühised.

Märtsis toimuval autonäitusel Motorex võib esmakordselt näha ning alates maist osta Focuse sportlikumat versiooni ST 170, mille orienteeruv baashind on 315 000 krooni. Juunis algab aga ralli Focuse WRC tänavaversiooni RS limiteeritud seeriatootmine.

Alates aprillist saab tellida 3,0-liitrise V6 mootoriga varustatud Mondeo võimsamat versiooni ST 220, mis kiirendab nullist sajani 7,4 sekundiga.

Honda

Märtsis toimuval Motorexil võib näha uuenenud linnamaasturit CR-V. Auto sai Civicu ja Streamiga ühtseid disainielemente. Uuel CR-V-l on suured esilaternad ja massiivne põrkeraud. Auto tagaosa on samuti muutunud – on suurem ja mahutab rohkem. Tavaolukorras veab kaheliitrine 147 hobujõuga neljasilindriline ainult esirattaid. Kaapimise tekkimisel lülitatakse sisse ka tagasild. Tulevikus lisandub mootorivalikusse 101 hobujõuline diisel. Populaarne mudel jõuab müügile mais ning tema baashind on umbes 299 000 krooni.

August või septembris jõuab müügile uus väikeauto Jazz, mis loob ohtra pearuumi (auto on 1,53 meetri kõrgune) ja mitmeti kokkukäiva tagaistmega avarustunde ja tagab selles klassis seninähtamatu salongi varieeritavuse. Neljasilindrilised 1,2- ja 1,4-liitrised bensiinimootorid kulutavad saja kilomeetri läbimiseks keskmiselt vaid 5 liitrit kütust.

Kinnitamata andmetel võib Civic saada tänavu diiselmootorid, kuid see uudis võib olla ka vale.

Aasta lõpul näeb aga ilmavalgust uus Accord, kuid Eestis jõuab ta müügile tõenäoliselt järgmise aasta alguses.

Hyundai

Hyundailt on tänavu oodata põhjalikult uuenenud Coupéd, mis peaks Eestisse jõudma Motorexi ajaks märtsis. Ülepingutatud kumerustega varustatud eelkäijaga võrreldes on uus kaheukseline lausa klassikalise disainiga. Tema tagaosa meenutab veidi Ferrari 456. Coupé neljas väljalase on esmakordselt varustatud 173-hobujõulise 2,7-liitrise V6 mootoriga. Põhjalikult on moderniseeritud senine kaheliitrine jõuallikas, mis nüüd arendab 135 hobujõudu.

Senine väikeauto Atos asendatakse aasta lõpus uue mudeliga, millel praegu puudub isegi nimi.

Jaguar/Daimler

Märtsis tuleb müügile esimene esirattaveoga Jaguar – X-Type 2,0 V6. Odavaima Jaguari puhul on tegemist sisuliselt kassi kesta riietatud Ford Mondeoga.

S-Type saab tänavu 2,5-liitrise ning 4,2-liitrise turboülelaadimisega mootorid ning 6-käigulise automaatkäigukasti.

Sügisel tuleb aga täiesti uus XJ seeria, mis on alumiiniumist kerega, uue välimuse ja sisemusega ning uute tehniliste näitajatega.

Jeep

Grand Cherokee saab tänavu Mercedese 2,7 liitrise CRD diiselmootori.

Kia

Eile saabus Kia Tallinna müügisalongi uuenenud mahtuniversaal Carnival II, mille välimus kui ka salong on moodsama kujundusega. Auto on kasvanud 10 sentimeetrit ning uus diiselmootor on senisest vaiksem. Põhivarustus on rikkalikum, sisaldades näiteks kiirkinnitusega istmeid. Hind on senisest veidi kallim – 279 900 krooni.

Neil päevil esitleb Kia aga uut luksusmaasturit, mis pidi olema välimuselt nagu Mercedese M-klass. Uus maastur jõuab Eestis müügile suvel.

Jaanuaris on veel oodata 1,8-liitrise mootoriga Shuma II-te.

Lada

Veebruaris peaks Eestisse jõudma kaks uut 2- ja 5-ukselist Niva pikapi mudelit.

Paralleelselt esimese põlvkonna 08-ga tuleb konveierilt ka veidi kohendatud välimusega Samara II. AvtoVaz on juurutanud ka kastiga 08. Keegi ei oska öelda kas ja millal need niinimetatud uudismudelid Eestis müügile jõuavad.

Land Rover

Märtsis jõuab turule läbinisti uuendatud luksusmaastur Range Rover, mille orienteeruv hind on 1,2 miljonit krooni. Auto saab kandevkere ja sõltumatu vedrustuse. Jõuallikad: 4,4-liitrine V8 bensiinimootor ja 3,0-liitrine diiselmootor pärinevad BMW-lt.

Mazda

626 asendatakse mais täiesti uue mudeliga – Mazda 6, millel ei ole senisest autost midagi alles jäänud. Mazda 6 on ehitatud uuele platvormile ning tema välimus ja salong on sportlikult agressiivne. Autol on uus mootoririvi, mille tipus 2,3 liitrine 165 hobujõuline jõuallikas. Esimesena tuleb turule sedaan, hiljem on oodata luukpära ja universaali.

Tõenäoliselt veel tänavu on oodata uut Demiot, mis ehitatakse Fordi platvormile. Auto saab ka 1,4-liitrise Fordi ja PSA koostöös valminud diiselmootori.

Mazda Tribute saab kevadel kaheliitrise 124-hobujõulise bensiinimootori. Mazda aretab Tribute`le ka kaheliitrist diiselmootorit.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz pakub tänavu automarkidest vast enim uudiseid. Pommuudist on oodata 15. jaanuaril, mil esitletakse täiesti uut E-klassi sedaani. Autot võib näha ka tänavusel Motorexil.

Tähelepanuväärne uudis on ka uus SL, mille esimene eksemplar loovutati Eestis küll juba jõulude ajal. Mercedese esinduse väitel leiduks Eestis 1,4-1,6 miljonit krooni maksva kahekohalisele autole umbes paarkümmend ostjat. Paraku on tehas eraldanud Eestile tänavu vaid kaks SL-i. Mitmesuguste moodsate sõidukontrollsüsteemide kõrval pakutakse SL-l esmakordselt elektrohüdraulilise ajamiga pidureid. Uudiseks on SLK-laadne kergmetallist “vario”-katus, mis avaneb ja sulgub 16 sekundiga. Debüütmudelile SL 500-le järgneb peagi SL 55 AMG ja V6 mootoriga SL 350.

Täiesti uus CLK kupee näeb aga ilmavalgust märtsis või aprillis.

Märtsis või aprillis lisandub mudelivalikusse kompaktmahtuniversaal Vaneo, mis baseerub väikesel A-klassil. Tagumiste lükandustega esiveoline sõiduk on üle 4 meetri pikk ja üle 1,8 meetri kõrge. Autosse mahub kuni seitse sõitjat või 3000 liitrit pagasit. Mootorid pärinevad A-klasssilt.

Augustis saavad C-, E- ja S-klass uue neljarattaveo.

Septembris esitletakse üliluksuslikku esindusautot Maybach, millest huvituvad ka mõned Eesti miljonärid.

Oktoobris läbib uuenduskuuri ka kaubik Sprinter.

Mini

Briti legendaarse mudeli Mini uusversioon jõuab Eestisse jaanuari keskel. Baasversioon Mini One on krõbeda hinnaga – 229 700 krooni, kuid soovijaid on väidetavalt juba palju. Sümpaatse välimusega väikeauto luksuslikum ja võimsam versioon Mini Cooper on kohal veebruaris. Juunis jõuab turule Mini kõige sportlikum ja võimsam versioon Cooper S. 1,6liitrise mootoriga Cooper S kiirendab nullist sajani 7,4 sekundiga ning tema tippkiirus on 218 km/h.

Mitsubishi

Mitsubishi tänavuseks suurimaks uudiseks on universaali, mahtuniversaali ja maastikuauto segu Airtek, mis jõuab Euroopas müügile käesoleva aasta alguses. Eestisse aga Airtek tõenäoliselt tänavu ei jõua.

Oktoobrist hakatakse pakkuma Pajero Sport 2,5-liitrise turbodiisel mootoriga.

Nissan

Nissanil on tänavu palju uudiseid, millest kaalukam on märtsis müügile jõudev uus Primera. Tavalisest ja igavast pereautost on loodud uuendusliku välimusega esinduslik sedaan ja universaal, mille praktilised omadused on stiili nimel ohverdatud. Tegemist on Nissani täiesti uue disainifilosoofiaga, kuid auto põhineb Renault Lagunal. Uue Primera varustusse kuulub asju, mida seni selles klassis ei ole veel esitletud: intelligentne püsikiirusehoidik (ise kiirendab/pidurdab) ja tagurdamise kaamera. Esialgu pakutakse 1,6-, 1,8- ja 2,0-liitriseid bensiinimootoreid ja 2,2 TDI-d. Auto hinnaklass on orienteeruvalt 260 000-400 000 krooni. Juulis lisandub mudelivalikusse efektne luukpära.

Veebruari lõpus – märtsi alguses jõuab Eestisse Nissani uus linnamaastur X-Trail, millest tõotab kujuneda tõsine konkurent Toyota RAV4-le ja Honda uuele CR-V-le. Mootorivalikusse kuulub 2,0-liitrine bensiinimootor ja 2,2-liitrine ühisanum-turbodiisel.

Märtsi lõpus on oodata põhjalikult uuenenud välimusega kasti ja neljarattaveoga Pickup. 2,5-liitrisele turbodiislile on lisandunud võimsust 30 hobujõudu (133 hj). Tänu paremale varustusele ja võimsamale mootorile saab olema senisest mudelist pisut kallim.

Nissani maastikuauto Terrano II läbib aprillis noorenduskuuri, mille käigus muutub pisut auto välimus ja nimeks saab lihtsalt Terrano. Mootoriteks pakutakse Patrolilt pärit 3,0 TDi-d ja senist 2,7-liitrist turbodiislit.

Lisaks põhjalikemale uudistele on oodata parema varustusega Almera ja Maxima erimudeleid. Lisaks hakkab Nissan müüma erinevaid kaubikuid, mis sisuliselt on Renault kloonid.

Opel

Märtsis, Genfi autonäitusel debüteeriv uus Opel Vectra saab eelkäijast olema märgatavalt suurem – teljevahe on kasvanud 60 mm. Täiesti uudse disainiga Vectra mudelivalik hakkab esialgu koosnema kahest bensiini- ja kahest turbodiiselmootorist (1,8- ja 2,2- liitrised bensiini– ja 2,0- ja 2,2-liitrised diiselmootorid). Kavandatakse ka sportliku Vectrat GTS, millel 211 hobujõuline 3,2-liitrine V6 bensiinimootor. Esialgu jõuab müügile neljaukseline sedaan, hiljem ka ülejäänud keretüübid. Eestis on Vectrat oodata alles mais või juunis.

Opeli ”naksitralliauto” Combo sõiduauto ja kaubiku versioon on saadaval alates oktoobrist.

Peugeot

Eesti populaarsem automark saab tänavu juurde uusi mudeleid. Mullu ülipopulaarseks autoks kujunenud 307 saab tänavu universaalkere ning mahtuniversaali. Kuid üllatavam on, et populaarsest väikeautost 206 ehitatakse tänavu ka universaalkerega versioon.

Põhjaliku uuenduskuuri läbib mahtuniversaal 806, nagu tema sõsarmudelid Citroën Evasion ja Fiat Ulysse. Autod hakkavad nüüdsest üksteisest erinema ka välimuse poolest.

Suuremaid või väiksemaid iluravisid või varustustäiendusi on oodata ka teistel mudelitel. Põhjalikult uueneb kaubik Boxer.

Porsche

Kuigi Porschet ametlikult Eestis ei müüda, on selle automargi vastu tekkinud viimasel ajal suur huvi. Elevuse põhjuseks on tänavu esitletav Porsche esimene maastur Cayenne, millel on enne valmimist juba ainuüksi Eestis tehtud üle kümne tellimuse. Auto hind kujuneb tõenäoliselt miljoni krooni kanti.

Renault

Ohtralt uudiseid on tänavu oodata ka Renault. Pärast pikka ootamist, peaks müügile jõudma neljakohaline luksuslik ja kallis mahtuniversaal-kupee Avantime, millega võib tutvuda tänavusel Motorexil märtsis.

Motorexil on väljas ka piiritud imetlust ja mürgiseid pilkeid pälvinud Renault uus esindusauto Vel Satis, mis on tänapäeva automaailma üks omanäolisema disaini ja kontseptsiooniga sõidukeid. Peale suurkeskklassi auto kohta ainulaadselt kõrgele kerele pakub Vel Satis ohtralt tehnilisi uuendusi: elektriliselt käitavat seisupidurit ning radariga ühendatud püsikiiruse- ja distantsihoidjat.

Tänavu saab järglase ka Euroopa mahtuniversaalide teerajaja Espace. Siseruumi konfigureeritavuse ja passiivse turvalisuse poolest peaks uus sõiduk olema taas teerajaja. Kuid kujunduselt jälgib auot Vel Satise ja Avantime stiili. Uut autot hakkab tootma Renault ise (mitte Matra, nagu senist). Espace võib loota Eestisse aasta lõpus.

Keskklassi auto Laguna saab aga jaanuaris kaheliitrise bensiinimootori ja automaatkäigukasti. Aasta teisel poolel saab aga sedaan Clio Thalia uue esiosa ning senisest soodsama hinna.

Oodatum uudis - täiesti uus väikekeskklassi auto Mégane näeb ilmavalgust märtsis Genfi autonäitusel. Auto saab omapärase välimuse nagu esindusauto Vel Satis ning tuleb esialgu müügile vaid viieukselise luukpärana. Kavandatud on neli bensiinimootorit ja kaks diiselmootorit alates 1,2 liitrisest kuni kaheliitriseni. Nagu suuremal vennal Lagunal, asendab auto süütevõtit kiipkaart. Uus Mégane peaks Eestisse jõudma aasta lõpus või järgmise aasta alguses.

Saab

Sügisel jõuab Eestisse täiesti uus Saab 9-3 Sport Sedaan. Täpsemat informatsiooni auto kohta pole siiani avalikustatud. Uus 9-3 peaks saama uued mootorid, millest väiksem on 150 hobujõuline 1,8 Turbo (LPT).

Saab plaanib tänavu kahte maasturi tüüpi sõidukit, millest üks on mõeldud Euroopa ja teine Ameerika turule. Kumb esimesena tootmisse läheb ja millal neid müüma hakatakse pole veel teada.

Lähikuudel lisandub aga Saab 9-5 varustusse 2,2-liitrine TiD mootor.

Seat

Seati edukaim mudel Ibiza läbib tänavu noorenduskuuri ja saab veelgi sportlikumat hõngu juurde. Uus auto on esimene täielikult firma praeguse peadisaineri Walter da Silva juhtimisel valminud toode. Tehniliselt on auto Volkswageni uue Polo kaksik. Mootorivalik pakub 50-180 hobujõudu võimsust. Uut Ibizat võib Eestis näha sügisel. Sedaan Cordoba ja universaal Cordoba Vario jätkavad esialgu muutusteta.

Motorexil esitletakse aga 150 hobujõulise turbodiiselmootoriga varustatud Toledot ja Leoni.

·koda

Juunis on oodata ·koda esimest tõsist lipulaeva Superb, mis on ehitatud Volkswagen Passati pikendatud põhjale. Uue auto teljevahe ja kogupikkus on Passati vastavatest mõõtmetest tubli 10 sentimeetrit pikemad, nii et reisijatel peaks ruumi olema külluslikult. Esialgu pakutakse talle kolme bensiini- ja kahte diiselmootorit.

SsangYong

Märtsis toimuval Motorexil esitletakse uut maasturit Rexton, mis on senisest Mussost suurem. Sõltuvalt varustusest hakkab auto maksma 300 000- 400 000 krooni.

Subaru

Jaanuaris on oodata kõikse vingemat Imprezat WRX Sti, millel võimsust 265 hobujõudu. Auto kiirendab nullist sajani 5,2 sekundiga ning tema tippkiirus on 237 km/h.

Suure kliirensi ja pideva neljarattaveoga kandiline Forester saab tänavu iluravi. Peamiselt kujundatakse ümber kastja auto esiots. Ruumikast universaalist teevad korraliku maastikuauto viskosidur ja telgedevaheline diferentsiaal.

Suzuki

Motorexiks on oodata Eestisse sedaankerega Lianat.

Suvel saab aga suurmaastur Grand Vitara XL-7 turbodiisel mootori.

Sügisel läbib põhjaliku uuenduskuuri väikeauto Alto.

Toyota

Toyota suurim uudis on jaanuaris müügile jõudnud täiesti uus Corolla ja seda kohe viies kereversioonis. Sedaan Corolla saabub aprillis. Uus Corolla on kõrge niinimetatud mahttüüpi väikekeskklassi auto. Corolla tagaistmel on nüüd taas jalgaderuumi – teljevahe on kasvanud koguni 13,5 sentimeetrit. Meeldivaks pooleks on ka euroopaliku kujunduse ja senisest kvaliteetsematest materjalidest interjöör. Mudeliseeria tähelepanuväärsemaks uudiseks on viiekohaline väikemahtuniversaal Corolla Verso. Mootorivalik algab 1,4-liitrisest (Versol 1,6-liitrisest). Tippversioon on 192-hobujõuline T-Sport.

Veebruaris saavad Yaris ja Yaris Verso diiselmootorid.

Sportlikud autod MR-2 ja Celica läbivad aasta lõpus iluravi. Samal ajal uueneb ka populaarne maastur Landcruiser.

Volkswagen

Märtsis võib Eestis sõitmas näha esimesi uusi viieukselise luukpärakerega Polosid. Uus Polo on eelkäijast märkimisväärselt suurem. Auto on senisest mudelist tervelt 154 millimeetrit pikem, kusjuures teljevahe on kasvanud 53 millimeetri võrra. Nelja ümmarguse silmaga nägu pärineb VW minilt Lupo ning tehniline osa ·koda Fabialt. Mootorivalik algab 1,2-liitrisest 65 hobujõulisest bensiinimootorist. Auto baashind on 139 900 krooni ning teda võib juba praegu tellida. Universaalkerega Polo Variandi tootmine lõppes mullu. Sedaankerega Polo Classic saab järglase aasta keskpaigas.

Jaanuaris jõudsid Eestisse esimene Passati jõupomm – 275 hj W8, mis varustatud neljarattaveoga 4Motion. Auto hind on üle 600 000 krooni.

Rahvaauto paiskab tänavu müügile oma esimese esindusauto, mis hakkab kandma päikesejumal Heliose poja Phaeton nime. Müügile jõuab ta tõenäoliselt järgmise aasta alguses.

Volvo

Rootsi autotootja laiendab oma mudelivalikut. Hilissügisel on oodata uut maasturit Volvo XC90. Kuni seitse inimest saavad turvaliselt ja mugavalt sõita näoga sõidusuunas paiknevatel istmetel. Mootoritest saab Volvo XC90-l valida 5-silindriliste ja 6-silindriliste bensiinimootorite ning uue 5-silindrilise diiselmootori vahel. Kõik need jõuallikad saavad olema turbolaadimisega.

Täie hooga käib Volvo väikeauto konstrueerimine, kuid vaevalt see enne järgmist aastat müügile jõuab.