“Kui on vaja midagi osta, tuleb kõigepealt uurida, kas firma teeb sooduspakkumisi või ehk on tulemas mõni kampaania,” soovitab Harjumaa elanik Andres Kaasik. Tema ootas nimme aknatootja sünnipäevakuu sooduspakkumist märtsis kui allahindlused olid kuni 45%.

Puumarket AS turundusspetsialist Merike Rivik ütleb, et ulatuslikumad kampaaniad kaasnevad neil ehitustegevuse hoogustumisega kevadel – aprilli algusest mai lõpuni. Teine suurem kampaania on sügisel – septembri algusest oktoobri lõpuni. Vajadusel korraldatakse toodetele ka soodushindadega lõpu-müüke, kuigi seismajäänud kaupa üldjuhul pole. Enam tehakse kampaaniapakkumisi ehitussegudele, soojustus- ja katusekattematerjalidele.

Maxit Estonia AS turundusjuht Ivar Veerus märgib, et allahindluskampaaniad on osa turundustegevusest. Suurematel ehitusmaterjalide kauplustel on müüki edendavad väljaanded ja peamine allahindluse põhjus on soov pääseda kaupluste reklaamiväljundisse. “Võimalus oma tootele tähelepanu tõmmata on atraktiivne hind,” tunnistab Veerus.

Kampaaniad kestavad 3 kuud

Hinnakampaania kestvus on tavaliselt 2-3 kuud, soodustus on 5-15%. Soodushinnaga on eel-kõige jaemüügis suure osakaaluga tooted nagu pahtlid, plaatimis- ja põrandasegud.

Fibo plokkide ja müürisegude puhul on Veeruse sõnul oluline stabiilne hind, mis Maxitil on kehtestatud aastaks. “Pole mõistlik kui ehitusfirma peab põhitegevuse asemel otsima hetkel parimat pakkumist. Ploki turuhind on teada, mis tagab kindluse, et tellijale esitatud eel-arve materjalide hinna muutumise pärast rebenema ei hakka. Selles sektoris me allahindluskampaaniaid ei tee,” selgitab ta.

Devest AS turundusdirektori Kirke Kirsme sõnul korraldab Ehitusmarket sooduspakkumisi igal kuul. Sellele pöörab rohkem tähelepanu eraehitaja. Sooduspakkumised töötatakse välja koostöös hankijatega vastavalt hooajale. Pakkumised on enamasti 15-25% tavahindadest madalamad.

Lisaks igakuistele soodustustele korraldatakse ka kliendipäevi, mil soodustused ulatuvad kohati 30-40%-ni.