Uus Cordoba võistleb suuremate autodega
Uue Cordoba tulevik on Eesti turul roosiline. Esiteks armastavad eestlased sedaani rohkem kui ükski teine Euroopa autoostja ning on valikut tehes hinnatundlikud. Teiseks puudub Cordobal otsene konkurent. Kunagist menuautot Volkswagen Polo Classicut praegu ei toodeta. ·koda Fabia sedaan ja Renault Thalia on olemuselt kui ka mõõtmetelt pigem väikeautod. Sama mõõtu väike-keskklassi sedaanid on aga tublisti kallimad.
Kui uustulnukat võrrelda eelmise mudeliga, on kasv märkimisväärne. Väikeautoga ühendab teda vaid teljevahe, mis vanast Cordobast on 17 millimeetrit pikem. Kere on aga tervelt 117 millimeetrit pikem, tehes silmad ette isegi Opel Astra sedaanile. Ka auto teised näitajad on tublisti kasvanud. Tagaistmel on veidi rohkem ruumi kui Golfi alusele ehitatud Seat Leonis/Toledos. Näiteks pakiruum on senisest 35 liitrit suurem, mahutades tavaasendis 485 liitrit pagasit. Sellelt näitajalt on Cordoba võrreldav juba keskklassi sedaaniga. Endiselt on aga miinuseks pagasiruumi kitsas ava.
##Cordoba kasuks räägib ka hea välimus. Auto võib tagantvaates kergesti segi ajada Alfa Romeo 156, kuna mõlemad sõidukid on kujundanud kuulus Walter de Silva. Muus osas on Cordoba nagu Seat Ibiza, jagades autopõhja Volkswagen Polo ja ·koda Fabiaga.
Enim väärib Cordoba/Ibiza kiitust aga juhi töökeskkonna ja juhitavuse eest. Iste on mugav ning annab head külgtuge. Rooli kõrgus ja kaugus on seatav ning juhtlülitid asuvad käeulatuses. Volkswageni kontserni käigukasti töö on täpne ja sujuv ning rool istub suurepäraselt kätte. Rooli jäikuse paremaks määramiseks saab auto elektrohüdrauliline roolivõimendi infot juurde vedrustuselt. Tulemuseks on see, et linnasõidul on rool ülikerge, kuid maanteel jäik nagu sportautol.
Salongis häirib vaid armatuurlaua “plastmassilik” välimus, mis annab interjöörile odava ilme. Kuid “odav plastik” kraabib silmi enamikul väikeautodel.
Mootorivalik sarnaneb samuti väikeautoga, kuid hoolimata väikesest litraaĻist liigutavad pakutavad jõuallikad tonnist sõidukit erksalt edasi. Jõumasinad on samad mis Ibizal – kolm bensiinimootorit (64-100 hj) ja kolm diiselmootorit (64-130 hj). Viimased on oma säästlikkuse ning hea momendiga eriti atraktiivsed. Päevalehe proovisõiduauto oli varustatud kahest pakutavast 1,4-liitrisest bensiinimootoriga mudelist väiksema 75-hobujõulise jõuallikaga. Linnaliikluses tuli viimane suurepäraselt toime. Üksnes maanteel möödasõite sooritades tahtnuks veidi rohkem võimu. Samas kütusekulu oli igati ohjes, jäädes linnas seitsme liitri kanti. Erinevalt luukpära versioonist on uustulnuk saadaval ka automaatkäigukastiga.