Valmis algklassidele suunatud uuenduslik ametite õppimise mäng „Ametiguru”


Uus internetipõhine õppetarkvara tutvustab erinevaid elukutseid ja nendega seonduvat sõnavara.

Junior Achievementi Arengufondi ning MTÜ BGC Grupi koostöös on valminud internetipõhine õppetarkvara, mis on mõeldud algklasside õpilastele erinevate elukutsete ja nendega seonduva sõnavara õpetamiseks. Interaktiivse õppesimulaatorit väljatöötamist on toetanud Tiigrihüppe Sihtasutus ning Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.

Ametiguru sisuks on erinevate ametite äraarvamine, tuginedes mängus ette antud kirjalikele ja visuaalsetele vihjetele. „Mängu oluline sõnum seisneb selles, et kõik tööd on ühtviisi tähtsad ja olulised. Samuti tekib teadmiste laienemisega õpilasel arusaam ja huvi erinevate tööde vastu, mida inimesed teevad,” sõnas Junior Achievementi Arengufondi direktori Epp Vodja.

„Tänapäeva lapsed suhtlevad ja hangivad infot ümbritseva kohta hoopis teisiti kui nende vanemad ja seetõttu on väga tänuväärne, et valminud õpitarkvaras on ühendatud mänguline-, visuaalne- ja didaktiline aspekt,” kommenteerib valminud tarkvara Tiigrihüppe Sihtasutuse juhataja Enel Mägi.

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ettevõtluse talituse juhataja Pirko Konsa märkis, et antud projekt on hea näide sellest, kuidas väikeste vahenditega saab väga palju ära teha. „Head õppevahendid on just need, mis aitavad pakkuda paremat haridust, arendades laste loovust ja ettevõtlikkust,” selgitas ta.

Mängu arendaja MTÜ BGC Grupi esindaja Lauri Elevandi sõnul on mäng oluline täiendus varasemalt põhikooli- ja keskkooliõpilastele loodud õppemängudele. Tema sõnul toetab mäng lastel positiivsete seoste tekkimist erinevate elukutsete ja ametitega.

Elevandi sõnul on sarnaste haridusmängude ja õppesimulaatorite abil võimalik teha tunnid õpilastele põnevamaks ning kinnistada teadmisi praktilise kogemuse kaudu.

Ametiguru saab kasutada erinevates tundides näiteks emakeele tunnis kirjaoskuse parandamiseks, arvutitunnis arvutioskuste harjutamiseks, majandustunnis ametite tundmaõppimiseks.

Samas ei ole mäng lõplikult valmis – igale õpetajale on jäetud loomevabadus – võimalus lisada mängu uusi sõnu ja ameteid iseloomustavaid väiteid. Mäng on seeläbi pidevas uuenemises ja teda saab kohandada kohalikele ja muutuvatele oludele.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare