Mille poolest Leon Golfist eristub? Peamiselt disainis. Audi tütarfirma Seat täidab VW kontsernis sportliku pere- ja väikeauto nišši. Eeskuju on Alfa Romeo. See oli ka üks peamine põhjus, miks paar aastat tagasi võeti palgale Alfa Romeo legendaarne peadisainer Walter de Silva. Seati väikemahtuniversaal Altea, keskklassimudel Toledo ja uus Leon ongi tema joonestuslaualt ja meenutavad Alfasid. Kõigil neil kolmel mudelil on samasugune esiosa, erinevused algavad teispool tuuleklaasi.

Ohverdused ilu nimel

Leon on neist kõige sportlikuma joone ja hingega. Kitsad tagatuled ja luuk toovad silme ette Alfa 147. Ilu nimel on aga tehtud tagaluugi ava liialt kitsas ning pagasiruum asub maast kasutajavaenulikult kõrgel. Raskema lapsevankri autosse tõstmine on ebamugav. Vana mudeliga võrreldes suurenes pagasiruumi maht liitri võrra ning suuremate kottide veoks saab tagaistme seljatoed väiksema vaevaga kokku klappida (enam ei pea selleks peatugesid eemaldama). Mitmed konkurendid on istmesüsteemi siiski nutikamalt lahendanud. Alfa Romeo ja uue Honda Civicu kombel tõsteti/peideti tagauste lingid ukseposti ülaserva.

(5-6aastane laps sealt ise ust avada ei saa ning halvemal juhul määrib seda üritades riided). Kuid auto väline ilu pimestab need mõningad ebamugavused. Vana Seat Leoni austajana valmistab mulle aga pettumuse uudismudeli armatuurlaua materjalide valik ning disain. Uus tundub olevat odavamast plastist ja isikupäratu. Samas on lülitid käepärasemad ning baasvarustus ja lisaraha eest pakutavad mugavusseadmed kõrgema hinnaklassi auto väärilised.

Lõpuks ometi sai Leon topsihoidjad. Eelkäija Põhjamaade versioonil asetati pudelihoidja asemele istmesoojendusnupud. Üks asi jäeti siiski tegemata – kell on endiselt nähtav üksnes juhile ja sedagi sõidukompuutrit klõpsides.

Esmaklassiline juhitavus

Uue Leoni rooli taha istudes unustad kõik häiriva. Väike keskklassi autodest on Leonil tõenäoliselt parim juhiiste (väga hea külgtoega ja parajalt pehme), hästi kätte sobiv rool ning filigraanne juhitavus. Seati reklaamlause – auto emoción on igati omal kohal, sest kiirete kurvide läbimine pakub naudingut. Roolitunnetus on ülitäpne ning ESP-ga (stabiilsuskontrolliga) ühes olev juhtimisabi DSR kaitseb isegi kogenematut juhti enda lollustest tulenevate halbade tagajärgede eest. Näiteks talvel libisemisse sattudes rooli õiges suunas keerates muutub see ülikergeks ning valesse suunda keeramisel väga raskeks. Tänu sellele peaks ka kõige rohelisem juht aru saama, mis pidi oleks õigem rooli kruttida?

Positiivset emotsiooni pakuvad ka Leoni/Golfi mootorid. Proovisõidu auto kaheliitrine 140 hobujõuga turbodiisel võimaldab suurt momenti madalatel pööretel ning tarbib seejuures keskmiselt vaid 5,7 liitrit kütust saja kilomeetri kohta. Samas on versioonil sportlikule autole kohaselt ohtralt särtsu ning temperamenti. Erinevalt mõnedest konkurentidest, pakutakse diislile ka automaatkasti, õigemini kuuekäigulist DSG-automatiseeritud manuaali. Viimane töötab aga paremini ja kiiremini, kui autojuht seda käsitsi teha suudaks. Valikus on ka veidi väiksema võimsusega diisel ning bensiinimootorid võimsusega 105-140 hj. Aasta teisel poolel lisanduvad aga sportlikud FR-mudelid võimsusega 170 ja 200 hj. Järgmisel aastal saabub müüki tippmudel Leon Cupra, millel on südameks 240hobujõuline jõumasin.