„Alkoholikultuuri, rahva tervise ning riigi tulude seisukohalt on maksud üks hoob, millega tarbimist suunata, kuid tootjate arvates võiks aktsiisimuudatused olla teada kuus kuni üheksa kuud enne jõustumist," arvas Mets.

"Siis saab uue aasta plaane tehes sellega arvestada ja töös ümberkorraldusi teha. Samuti sobiks aktsiisimuudatus paremini kevadesse või suve algusesse, kuna aastavahetused on nii tööstuses kui ka kaubanduses väga kiired ajad,“ selgitas ta.

Mets lisas, et alkoholi tootjad ja maaletoojad on alati rõhutanud mõistliku tarbimise põhimõtteid, aga samavõrd tähtis on ka, et mõõdukas koguses ostetakse alkoholitooteid, mis on pärinevad ametlikelt tootjatelt ning millelt on maksud makstud.

„Iga aktsiisitõus eeldab ka suuremaid pingutusi salaalkoholiga võitlemisel. Tänu tarbijate teadlikkuse kasvule ning võimude aktiivsele tööle on illegaalse alkoholi osa väiksem kui aastate eest, kuid probleem pole kuhugi kadunud,“ märkis ta.

Eesti suuruselt teine alkoholitootja Altia Eesti AS on Soome suurima alkoholifirma Altia Corporation tütarettevõte. Ettevõtte tegevusest moodustab alkoholitootmine ligi 69 ning alkoholi import ligi 31 protsenti. Juuni lõpu seisuga oli ettevõttes 64 töötajat. 2010. aastal oli Altia Eesti AS-i käive 23,3 miljonit eurot.