Kui Päevaleht septembris biokeemik Tiiu Vihalemmalt uuris, mis on kõige suurem murekoht Eesti noorte toitumises, vastas ta, et selleks on joogid, mis on magustatud fruktoosirikka siirupiga.

„Fruktoosi pannakse tänapäeval igale poole, ka hamburgeritesse ja see on selline salajane võte, mis kutsub esile selle, et inimesed tahavad rohkem ja kiiremini süüa. Vähemalt Ühendriikide toitumisteadlaste uuringute järgi on see nii,” rääkis ta.

Milleks siis üldse kasutatakse toiduainetes glükoosi-fruktoosisiirupit kui ta on ohtlik? Peamine põhjus on hind. Tarbija tahab saada asju odavalt ning seega ei saa tihedas konkurentsisituatsioonis tootja sageli endale kvaliteetsemaid tooraineid lubada.

Hea lugeja! Kas sina vaatad poes ainult hinda või ka seda, millest toode koosneb? Kas oled teadlikult jätnud ostmata toitu, mis sisaldab glükoosi-fruktoosisiirupit või taimerasva?

Kõik asjakohased mõtted on oodatud aadressile online@epl.ee ja selle loo kommentaariumisse!