Keskerakond nimetas teid hiljaaegu Eesti vaenlaseks seoses NRG esitatud kahjutasunõudega ja lubas Laarilt ja Ilveselt kahjutasu välja nõuda. Miks te kaitsesite NRG huve?

T. H. Ilves, 13:02 04.09.2002

Kaitsesin Eesti huve, kui ma suursaadikuna viisin Eesti valitsuse kokku võimaliku investoriga. Kui Eestisse välisinvesteeringuid ei tuleks, oleksime nagu Valgevene. Kui Eestisse tuleksid vaid vene investeeringud, oleksime nagu Ukraina. Kui tuleks ainult Soome investeeringud, oleksime täiesti ühest teisest riigist majanduslikult sõltuvad.

Kui ma ministrina oleksin teada saanud, et üks Eesti suursaadik ei taha tuua oma riiki võimalikke investoreid, oleksin ma teinud ettepaneku ta kutsuda.

geoloog, 12:29 03.09.2002

kas võtate osa juutide ja vabamüürlaste ülemaailmsest vandenõust?

T. H. Ilves, 13:03 04.09.2002

Kas selline vandenõu on olemas?

welcome!, 12:29 03.09.2002

Miks te aitasite oma elukaaslase hästitasustatud riigitööle Eesti märki joonistama?

T. H. Ilves, 13:05 04.09.2002

Vastupidi: ma üritasin teda veenda mitte kandideerida kohale, kus tema seotus minuga muudab ta kohe poliitilise mudaloopimise objektiks. Veenmine ei õnnestunud, Evelin kandideeris avalikul konkursil ja võitis selle. Nii eelistas ta hästitasustatud kohta erasektori pakutule, kus palk oleks olnud poole suurem. Tegelikult on paljudel raske aru saada, et inimesed teevad asju ka põhjusel, et neid miski huvitab. Mitte ainult selleks, et pappi saada.

riigiametnik, 12:31 03.09.2002

Ojulandi sõnul Indrek Tarand solvas teda. Millised olid Ilvese ja Tarandi omavahelised suhted välisministeeriumis? Kas ta solvas kõiki?

T. H. Ilves, 13:06 04.09.2002

Täpsemalt solvanuvat Tarand ministrit kui institutsiooni, mis on omamoodi huvitav konstruktsioon. Minu meelest on pisut haige solvuda enda korraldatud nn vabaõhu väljasõidu raames, kus pakutakse inimestele alkoholi, juuakse ka ise ja siis loota, et kell 2 öösel suheldakse üksteisega nagu presidendi vastuvõtul.

Liisa, 12:32 03.09.2002

Miks te kandideerite Tallinna volikokku? Keegi ei usu ju et te hakkate seal tööle.

T. H. Ilves, 13:08 04.09.2002

Kandideerin, sest uuringute järgi peavad väga paljud Tallinna Kesklinna elanikud vajalikuks, et oleksin volikogus. Samuti on mul erakonna esimehena moraalne kohustus Mõõdukate ees. Ja kui valitakse, siis hakkan volikogus ka tööle. Ma elan Tallinnas, ma näen mis siin toimub ja mida muuta tuleks. Minu esimene kokkupuude tegeliku poliitikaga pärineb USA kohaliku tasandi elust.

PR-spetsialist, 12:34 03.09.2002

Mis see mõõdukate poolik õun tegelikult tähendab?

T. H. Ilves, 13:13 04.09.2002

Õun ei ole poolik. Oma asju avalikult ja läbipaistvalt ajava erakonnana oleme valinud sümboliks läbipaistva õuna. Kõik on näha, ka see, mis jääb läikiva pealispinna alla. Näiteks õuna süda.

Aga õun on levinuim puuvili Eestis, mida on kasvatatud siin aastasadu. See on soe ja inimestele lähedane sümbol. Parem, kui mingi graafiline abstraktsioon. Seega: miks mitte õun? Kogu senine kriitika on olnud pahatahtlik ja otsitud, pole lugenud ühtki asjalikku käsitlust, et näiteks pirn või ploom olnuks parem. Või et K või M täht või orav või päike on parem.

ass, 12:39 03.09.2002

Hr. Ilves!

1. Kas Eestil on ühtne välispoliitika, kas see toimib ka praegu?

2. Olete üks vähestest nn. väliseestlastest Eesti poliitikuist praeguses Eestis,

mis Teid Eestis kõige enam häirib?

3. Kas kandideeriksite tulevikus Eesti presidendiks? Tänan!

T. H. Ilves, 13:16 04.09.2002

1. Praegusel välisministril ja peaministril on erinev nägemus Eesti poliitikast nii Venemaa, Euroopa Liidu kui ka USA suunas.

2. Ma ei pea end väliseestlaseks, olen siin elanud juba piisavalt kaua. Mind häirivad samad asjad, mis kõik eestlasi: tööpuudus, kuritegevus.

3. Sellele mõtlen kunagi tulevikus.

küsija, 12:42 03.09.2002

Kas usute Jumalat?

T. H. Ilves, 13:17 04.09.2002

Ma usun Jumalasse.

Dr. Watson, 12:43 03.09.2002

Hr. Ilves! Vaid üks küsimus: kas Eestil peab olema oma märk ja mis see on? Ette tänu!

T. H. Ilves, 13:19 04.09.2002

Eestil võiks olla mingi tunnusjoon, mille järgi ta on mujal maailmas tuntud ja mis aitab meil saavutada oma eesmärke meile olulistes riikides.

Mati, 12:44 03.09.2002

Kas Mõõdukad hakkavad ükskord ka oma sotsiaaldemokraatlikku ideollogiat ellu viima? Aitäh!

T. H. Ilves, 13:28 04.09.2002

See on hea küsimus, mis väärib pikemat kommentaari. Ajapuudusel soovitan vaid võrrelda sotsiaalvaldkonna seadusandlust täna ja näiteks 1998. aastal ning siis üritada küsimusele vastata.

Mõõduka sotsiaalministri Eiki Nestori ajal ette valmistatud ja ellu viidud seadustest on puhas sotsiaaldemokraatia: solidaarsuse suurendamine, puuetega inimeste seadus, pensionireform, töötuskindlustus, ametiühingute seadused.

Välispoliitikat, jah, on raske sotsiaaldemokraatlikuks pidada.

Riigil on üks ja konsensuslik välispoliitika. Mille edu, muide, on vähemalt osalt rajatud ka sellele, et sain ministrina asju ajada oma sotsiaaldemokraatidest kolleegidega teistest riikidest.

Mõõdukad on välja töötanud ulatusliku tööhõiveprogrammi Töötav Eesti, mis vähendab Eestis tunduvalt tööpuudust. Eile esitasin Äripäeva seminaril Mõõdukate kava väga ulatusliku riigipoolse arvutikoolituse ja arvutihanke kohta. Loodan, et meil õnnestub mõlemad projektid ellu viia.

lihtne inimene, 12:48 03.09.2002

Miks Teile ei meeldi Edgar Savisaar?

T. H. Ilves, 13:32 04.09.2002

Ma ei tunne Edgar Savisaart isiklikult. Mulle ei meeldi tema autoritaarsed võtted. Tundub, et ta kardab ja umbusaldab alateadlikult kõike läänelikku, sest teab sellest vähe ja läänelik demokraatia ei mahu tema maailma. Tema napist inglise keele oskusest tingit vähene lugemus ja suhtlemisvõimalused on Savisaare lõiganud ära kaasaegse maailma arengust. Mina ei oska jälle vene keelt ja sellest on sageli kahju. Mõnesid asju Eestis on seepärast raske mõista.

Minust ja Edgarist ei saa sõpru, oleme liiga erinevad. Aga poliitikas, teatavasti, ei ole sõpru.

tiina, 12:48 03.09.2002

Te olete väliseestlane ja samas juhite sotside parteid. Kumb te südames olete, kas väliseestlane või sots? Või mängite mõlemat rolli ainult selleks, et tundub kasulik?

T. H. Ilves, 13:37 04.09.2002

Aga kumb teie olete: eestlane või internetikasutaja? Väliseestlus ja sotsiaaldemokraatia ei välista teineteist ja miks peakski. Ühes eelmistest vastustest juba ütlesin, et ma ei pea end väliseestlaseks. Selle kohta soovitan lugeda üht lühiartiklit kogumikust Eesti identiteet ja iseseisvus. Sellest raamatust ilmus äsja kordustrükk.

kuldkala, 12:50 03.09.2002

Kui teil oleks võimalik soovida kolm soovi kuldkalakeselt, millised need oleks?

T. H. Ilves, 13:39 04.09.2002

Unistan teostatavatest asjadest. Kes ei tahaks olla Bill Gates? Pidev unistamine ebarealistlikest asjadest viib masenduseni.

Mari, 12:50 03.09.2002

Kas teie välisministriks oleks ajal maksis välisministeerium kinni teie elamise keila-joal? Kas vee, elektri, telefoni maksite ise või lasite ka selle ministeeriumil kinni maksta?

T. H. Ilves, 13:44 04.09.2002

Välisministeerium üürib juba alates 1995. aastast ministri tarbeks Keila-Joal suvilat.

Vahur, 12:57 03.09.2002

Kas Teie olete purjus peaga autot juhtinud?

T. H. Ilves, 13:49 04.09.2002

Seadust ei ole kunagi rikkunud. Saksamaal olen sõitnud autoga ja promille on olnud üle 0,2. See on Saksamaal lubatud, Eestis mitte.

irwik, 12:57 03.09.2002

1) Miks oli Teil vaja oma renomeele niisugust muudatust, nagu oli arvamusavaldus astmelise tulumaksu toetuseks?

2) Kas tõesti kujutate ette, et astmeline tulumaks võiks tuua lahendust rahvusliku ebavõrdsuse vähenemisele? Kas Te ei karda sel juhul riigieelarve katastroofilist lõhkiminekut? - Kes rikas, suudab oma tulud ikka Bahamale vms kantida.

3) Kas usute hr. Pärnoja ausameelsust tema tegemistes?

4) Kuidas olete rahul käesoleva Vabariigi presidendiga ja tema tegevusega riigi esindamisel?

5) Kas hr Savisaar on:

a) tont

b) kgb-gru agent

c) väike Adolf

d) paranoiline võimuahnur

e) eesti rahva päästja

T. H. Ilves, 13:51 04.09.2002

1) Peaaegu kõikides riikides kehtiva süsteemi toetamine ei tohiks kedagi muuta ebasümpaatseks.

2) Jah, kujutan. Süsteem töötab kõikjal, USA-s, Kanadas, Euroopas. Miks peaks Eesti olema erand?

3) Jah, usun küll.

4) Arnold Rüütel on kodumaine president.

5) Mitte ükski neist.

Enno, 13:00 03.09.2002

Mida arvate raadiojaamast "Vaba Euroopa"?

T. H. Ilves, 13:54 04.09.2002

Tänu Ameerika maksumaksja rahale on Eesti meediaruumis võimalik üleval pidada väliskorrespondentide võrku. Eestis see raha kahjuks puudub, välja arvatud mõni üksik ajakirjanik Brüsselis.

Raivo, 13:07 03.09.2002

Mida Te siis seekord rahvale lubate?

T. H. Ilves, 13:57 04.09.2002

Tööpuuduse jõulist vähendamist, heaolu tõusu kõigile, mitte ainult neile, kel niigi palju raha. Läbimõeldud pere- ja hariduspoliitikat, lahendusi toimetuleku piiril vaakuvatele omavalitsustele.

küsija, 13:07 03.09.2002

Kas plaanite karjääri näiteks linnaosavanemana? Või soovite pärast valimisi tööle asuda näiteks linnavalitsuse või volikogu välissuhete spetsialistina?

T. H. Ilves, 13:59 04.09.2002

Ei plaani karjääri, 2003. aasta märtsini on töökoht olemas. Eks siis näis.

küsijakene, 13:08 03.09.2002

Miks Te olete Eesti populaarseim tegevpoliitik?

T. H. Ilves, 14:01 04.09.2002

Eks inimesed mäletavad, kes surus Euroopas läbi viisavabaduse, kes viis meid esimesse Euroopa Liidu läbirääkimiste gruppi. Ka tiigrihüpe on mõjutanud kümneid tuhandeid. Samuti sümpatiseerib väga paljudele sotsiaaldemokraatia ja demokraatia, mille eest Mõõdukad ja nende esimees seisavad.

Teet2, 13:10 03.09.2002

Kristiina Ojuland ütles, et välisministrid on alates 1996. aastast kohalikel valimistel kandideerinud? Kas Te peate seda õigeks?

T. H. Ilves, 14:05 04.09.2002

Eks see ole igaühe enda otsustada. Naljakas on aga see, et Ojuland väitis alguses, et ta ei kandideeri.

Timukas, 13:11 03.09.2002

1. On Teile jäänud tuttavaid väljastpoolt Eesti piiri eelmisest välisministriks olemise perioodist kellega suhtlete praegugi tihedalt. Kas suudate midagi kasulikku olemasolevate suhete olemasolul veel Eestile teha.

2. On räägitud nii sise- kui välispoliitilisest diskussioonist erinevate erakondade vahel Eesti tuleviku suhtes. Millal arvate et see saab toimuma. Praegu kostuvad vaid süüdistused üksteisele, mis kuhugi edasi ei vii.

3. Vaatasin Teie erakonna veebilehte. Kas peate seda heaks ja küllaldaselt informatiivseks.

T. H. Ilves, 14:07 04.09.2002

1. Järgmisel nädalal olen kutsutud esinema ühte brittide juhtivasse think-tanki, kus tavaliselt saavad sõna vaid riikide kõrged võimukandjad. Praegu ei ole aega kõiki kutseid vastu võtta. Ja see, mida väljaspool Eestit teen, toob Eestile kasu.

2. Olen konstruktiivse diskussiooni osas lootusrikas, kuid rahulikult saab sellega pihta hakata pärast Riigikogu valimisi.

3. Ei pea.

ühendus, 13:12 03.09.2002

Kas vastab tõele, et t-h ilvest, a.tarandit ja i.tarandit ühendab eelkõige aramastus sotsiaaldemokraatia ja napsu vastu?

T. H. Ilves, 14:08 04.09.2002

Ei vasta tõele.

Raimond, 13:14 03.09.2002

Kas Eesti märgi projektist ja NRG läbirääkimiste käigus saadud raha ongi aidanud talu üles vuntsida?

T. H. Ilves, 14:09 04.09.2002

Ma ei vasta õelatele küsimustele. Aga teadmiseks: olen võtnud laenu, nagu väga paljud inimesed, kes tahavad oma kodu korda teha.

setonius, 13:15 03.09.2002

Mis Teie arvate, kuidasviisi "sattus" Eestisse Giovanni Spozatto?

T. H. Ilves, 14:11 04.09.2002

Ei tea ja arvata ei oska. Purjus inimesed sattuvad, kained tulevad ise.

ajakirjanik, 13:15 03.09.2002

Mis mõõdukatel ja isiklikult Teil Raepressi vastu on?

T. H. Ilves, 14:13 04.09.2002

Ma küll ei saa aru miks ühel linnal on suurem pressiosakond kui BNSil, riigivalitsusest rääkimata. Ja kui sellest tehakse ühe erakonna propagandamasin, mida peetakse üleval maksurahaga, siis arvan, et see on küll kuritarvitamine. Samal seisukohal on vist ka Reformierakond, kes on väljendanud vastumeelsust raha raiskamise suhtes.

Soovitan lugeda postkasti toodud linnaosa lehti ja otsustada, kas seda saab nimetada muuks kui partei või parteide hääletoruks.

Tallinnas töötab koos Raepressi ja igasugu linnaosavalitsuse nõunikega umbes 50 PR-inimest. Eesti valitsuse vastav number on palju väiksem. Selle asemel, et reklaamida maksumaksja raha eest ühe räigemalt ameisolevat linnavalitsust, võiks nt 30 PR meest lahti lasta ning palgata sama raha eest 30 sotsiaaltöötajat vanainimeste eest hoolitsema või 30 politseinikku kurjategijaid püüdma.

sotsiaalteadlane, 13:16 03.09.2002

Kas pead õigeks, et üks ja seesama inimene võib korraga kuuluda nii riigikokku kui ka volikokku?

T. H. Ilves, 14:15 04.09.2002

See on väikestes aga ka mõnes suures (näiteks Prantsusmaa) riigis levinud praktika. Miks peaks riigikogu liige olema oma kodulinna või valla suhtes olema piiratud õigustega, aga arst mitte. Kas see pole mitte inimeste õiguse piiramine töö järgi? Kas see on põhiseadusega kooskõlas?

aus, 13:19 03.09.2002

Ütlesite Ojulandiga (mitte) suhtlemise kohta, et suhtlete inimesega, kes on mõne raamatu lugenud. Kas teie teada ei ole endine Euroopa Nõukogu asepresident, ülikooli lektor ja magistrant tõesti pole ühtegi raamatut lugenud või lihtsalt olete teie ülbe inimene?

T. H. Ilves, 14:17 04.09.2002

Kindlasti on Ojuland lugenud raamatuid, kuid ilmselt teisi. Välisministri amet eeldab sügavat huvi välispoliitika vastu ja teadmisi. Viimased tulevad nii kogemustest kui raamatutest.

Toivo, 13:19 03.09.2002

Palun võrrelge kahte inimest, kes on saanud Eestis suurema populaarsusreitingu kui Teie: president Meri ja president Rüütel.

T. H. Ilves, 14:18 04.09.2002

Lennart Meri viis Eestimaa maailma, Arnold Rüütel toob maailma Eesti maale.

nemka, 13:19 03.09.2002

Tere, Olen kuskilt nagu poole kõrvaga kuulnud, et toetate unitaarset ELi. Kui jah, siis miks peaks selline ELK korraldus olema parem kui konföderatiivne? Ega meist jt väikeriikidest niimodi teerulliga üle ei sõideta?

T. H. Ilves, 14:21 04.09.2002

Ei toeta unitaarset Euroopa Liitu. Eelmise aasta aprillikuu Akadeemias on minu pikk artikkel Eesti võimalustest Euroopa Liidus. Seal on ka ettepanekud teerullidest hoidumiseks.

alakyla, 13:21 03.09.2002

Kas EÜS tegi ka teie ajal I.Tarandi osas teile ettekirjutusi nagu R.Sinijärve ametisoleku ajal?

T. H. Ilves, 14:22 04.09.2002

Eesti Üliõpilaste Selts on apoliitiline organisatsioon ega tee kellelegi ettekirjutusi poliitika alal.

huviline, 13:22 03.09.2002

Mis Te arvate,milla võiks Eestisse saabuda üldine poliitiline kultuur ja ära lõppeda see rõve valimisteeelne poriloopimine ?

T. H. Ilves, 14:23 04.09.2002

Kui me selle nimel ei pinguta, siis ta ei tule mitte kunagi. Poliitiline kultuur ei teki iseenesest.

kapten, 13:24 03.09.2002

Kas te olete ka hingelt sotsialist/sotsiaaldeomkraat?

R.Veidemann, infantiilne vasakpoolne väitis aasta , et Marxi tuleks Eestis revideerida ja rehabiliteerida. Kas mõõdukad on selle ülesande kõige tasuta tegemisega endale võtnud? Kas olete laulnud internatsionaali?

T. H. Ilves, 14:25 04.09.2002

Jah, olen hingelt sotsiaaldemokraat. Järgmine lugemissoovitus: Tony Blairi peamise poliitikanõustaja professor Anthony Giddensi raamat Kolmas tee on Mõõdukate kaasabil ilmunud ka eesti keeles. Internatsionaali sõnad pole peas.

välispoliitik, 13:26 03.09.2002

Palun kirjeldage enda ja populaarsuselt esimese Eesti poliitiku A.Rüütli välispoliitika nägemuse erinevust.

T. H. Ilves, 14:33 04.09.2002

Arnold Rüütel ei ole tegelikult tegevpoliitik, vaid siiski natuke poliitika ringist väljapool seisev inimene. Mul ei ole õnnestunud lugeda tema välispoliitilisi seisukohti, et teda endaga võrrelda saaksin.

valija, 13:35 03.09.2002

Mitu kohta tahavad Mõõdukad Tallinna volikogus saada?

T. H. Ilves, 14:34 04.09.2002

Kümme kohta on päris viisakas tulemus. Praegu on neli.

venden, 13:36 03.09.2002

Kas te, Ilves, olete Tallinna elanik või pesitsete hoopis Viljandimaa talus?

T. H. Ilves, 14:36 04.09.2002

Elan esmaspäevast reedeni Tallinna kesklinnas ja maksan Tallinnas oma makse

valija, 13:38 03.09.2002

1. Kas te olete kindale, et mõõdukad pääsevad Tallinna volikokku ja

2. ... järgmisesse Riigikokku

3. Missuguste parteidega kavatsevad mõõdukad pärast valimisi koostööd teha?

Ette tänades,

K.T. Tallinnast

T. H. Ilves, 14:40 04.09.2002

Vaatamata mõningate inimeste soovunelmale Mõõdukaid mis tahes viisil konkurentsist elimineerida, saavad Mõõdukad mõlematel valimistel normaalse tulemuse. Sellest ei pruugi piisata küll võimule tulemiseks, kuid halvematele aegadele järgnevad alati paremad.

Me oleme koostööks valmis kõigiga, kes toetavad meie seisukohti sotsiaalküsimustes ja vaateid demokraatiale nii riigi kui kohaliku omavalitsuse tasandil.

uudishimulik, 13:40 03.09.2002

Kristiina Ojuland sõidab suve lõpul mööda Eestimaad ringi ja räägib Euroopa Liidust. Mis te sellest arvate?

T. H. Ilves, 14:42 04.09.2002

Niipalju, kui mina kuulnud olen, teeb ta valimispropagandat.

fänn, 13:42 03.09.2002

Millal me ELi saame?

T. H. Ilves, 14:45 04.09.2002

Läbirääkimised lõpevad selle aasta lõpul, mil peaksime ka Kopenhaagenis toimuval ELi tippkohtumisel kutse liitumiseks saama.

Kui rahvahääletus Eestis (peaks toimuma järgmise aasta sügisel) ja muide ka Iirimaal (tänavu sügisel) on pooldav, siis saab Eesti euroliitu 1. jaanuaril 2004.

normaalne, 13:42 03.09.2002

mis eristab üldse eesti parteisid? neid om nii palju, mina küll neil vahet ei tee ...

T. H. Ilves, 14:51 04.09.2002

Erakondi eristavad nende programmid ja nende tegevus nii valitsuses kui opositsioonis. Nii sisu kui vorm.

Aga vahe tegemine ei ole kerge. Reformierakond käitub valitsuses nii, nagu ta oleks alles äsja võimule tulnud. Keskerakond käitub nii, nagu ta oleks jätkuvalt opositsioonis. Ja üldkokkuvõttes käituvad mõlemad võimuerakonnad viisil, nagu oleks Mõõdukatel praeguses Riigikogus 54 kohta.

tulumaks, 13:44 03.09.2002

Kas vastavad tõele kuulujutud Respublicaga ühinemisest? Võtmeküsimus- tulumaks-peaks olema teil kardinaalselt erinev?

T. H. Ilves, 14:53 04.09.2002

Te juba vastate sellele oma teise küsimusega ära meie vaated on erinevad väga mitmes küsimuses.

Minu arvates on tegemist väljamõeldisega, mida levitavad Mõõdukate konkurendid.

euroskeptik, 13:45 03.09.2002

Mis Te arvate euroskeptikute rahalisest toetamisest?

T. H. Ilves, 14:54 04.09.2002

Toetasin seda kui olin valitsuses, toetan ka nüüd, kuigi natuke naljakas on toetada neid, kelle peamine relv on räigus.

kui vasakul?, 13:47 03.09.2002

Kas olete päri,et Mõõdukad on poliitikamaastikul Keskerakonnast vasakpoolsemad(ärge palun öelge,et sellel pole tähtsust)?

T. H. Ilves, 14:56 04.09.2002

Nii parempoolset poliitikat nagu on aetud viimase 6 kuu jooksul Tallinnas ja valitsuses pole Eesti siiamaani kogenud. Kus on lubatud odavad ravimid, kus astmeline tulumaks? Vasakpoolsus ei seisne loosungites vaid poliitilistes otsustes. Neid aga pole, õigemini on, aga need on reformierakonna nägu.

uudishimulik, 13:47 03.09.2002

1) Kas USA on hetkel hegemoon rahvusvahelistes suhete maailmas või mitte (5 peamist argumenti)?

2) Kas arvate, et J. Goldsteinil on õigus, kui ta väidab, et periood 2000-2030 a. sarnaneb rahvusvahelistes suhetes ajajärguga 1893-1914. Nimetatud perioodi lõpptulemust teame me kõik...

3)Kas J. F. Kennedy klassikalist mõtet: "Ärge küsige, mida riik saab teha teie heaks vaid küsige, mida teie saate teha riigi heaks" on Eestis õigesti mõistetud?

T. H. Ilves, 15:00 04.09.2002

1. Lühidalt vastata ei ole võimalik aga kui panna riigid sõjaliste kulutuste poolest ritta, siis on USA sõjaväelised kulutused suuremad, kui järgmisel kümnel riigil kokku. Seega on USA kaugelt kõige võimsam riik sõjaliselt maailmas, mis iseenesest ei näita veel, et ta oleks hegemoon rahvusvahelistes suhetes. See, kuidas ja millistel eesmärkidel seda sõjalist ülekaalu kasutatakse, määrab, kas tegemist on hegemooniga või mitte.

2. Ajalugu ei kordu: kui ongi sarnasusi, on alati ka veelgi enam erinevusi, et sellest mingit lõppjäreldust teha.

3. Ei ole, sest meil lähtutakse kahjuks mõttest Mida ma saan riigi käest võtta ja välditakse kohustusi ühiskonna ees, mida propageeritakse peaaegu, et riikliku ideoloogiana.

küsimus, 13:51 03.09.2002

kas teie arvates arnold rüütel on õige inimene eestit esindama prahas?

T. H. Ilves, 15:03 04.09.2002

Nii nagu Suurbritanniat esindab peaminister Blair, mitte kuninganna ja nii nagu Saksamaad esindab kantsler, mitte president, siis ka Eestilt kui parlamentaarselt riigilt oodatakse Prahasse tegevpoliitika eest vastutavat valitsusjuhti (peaministrit) vaadake Eesti Vabariigi põhiseaduse § 86, mille järgi täidesaatev riigi võim kuulub Vabariigi Valitsusele.

reiting, 13:54 03.09.2002

Miks on Siim Kallase toetusreiting viimaste kuudel aina tõusnud?

T. H. Ilves, 15:06 04.09.2002

Kallas on saanud tasakaalukalt hakkama välispoliitiliste küsimuste lahendamisega.

välispoliitikahuviline, 13:59 03.09.2002

Hr. Ilves, kas Teie oleks pidanud solvavaks seda kui välisminitri ametis olles, oleks toonane kantsler Indrek Tarand Teid nimetanud "vene litsiks"? On see tavapärane välisministeeriumis või Rahvaerakonnas Mõõdukad?

T. H. Ilves, 15:08 04.09.2002

Minu teada on see termin tema kohta pärit Eesti Ekspressist Ojulandi enda intervjuust. Mis puudutab Indrek Tarandi käitumist, siis vaadake palun üleval pool olevat vastust riigiametniku küsimusele. Lõpetuseks, selline käitumine ei ole tavapärane ei välisministeeriumis ega Rahvaerakonnas Mõõdukad.

Lasnamäe kooliõpetaja, 13:59 03.09.2002

Austatud hr Ilves, tundute sümpaatne inimene. Millega aga tõestate, et mõõdukate pakutav koolide renoveerimise kava ei ole populism nagu väidab Rein Lang?

T. H. Ilves, 15:10 04.09.2002

Kui tahate populismi, siis asfalteerige tänavaid enne kui panete tänava alla vajaliku torustiku.

Kooli remontimine pole mingil määral populistlik kui vaadata enamiku Tallinna koolide seisukorda. Kumb on siis lõppkokkuvõttes tähtsam: aidata lastel võimalikult heades tingimustel haridust saada või see, et saaks võimalikult kiiresti ühest linna otsast teise kimada? Või nagu küsis eile Postimehes Mart Meri: kas Tallinnale toovad rohkem kasu haritud noored või aurav asfalt?

Elektrooniku Seiklus, 14:03 03.09.2002

Kas teie arvates oli elektrijaamade NRG-le pakkumine hea mõte?

T. H. Ilves, 15:12 04.09.2002

Narva Elektrijaamad vajasid ja vajavad ka täna suuri investeeringuid. Kui NRG oma kõnelusi Eestis alustas, polnud sellistest investeeringutest huvitatud mitte keegi. Et lepingust asja ei saanud, on juba teine ja hilisem jutt, mis ei tähenda, et energeetikaga täna enam tegelda ei tuleks. Muide, praeguse istuva valitsuse esindaja Liina Tõnisson ütles mõne nädala eest, et Eesti riik on suheldes NRG-ga teinud kõik õigesti.

mainekujundaja, 14:04 03.09.2002

Ega mõõdukad karda, et Indrek Tarandi sugune vastuoluline tüüp toob erakonnale kasu asemel hoopis kahju?

T. H. Ilves, 15:16 04.09.2002

Ma ei arva et Indrek Tarand on vastuoluline. Pigem on ta aus inimene, võitleb õigluse eest ja see paljudele ei meeldi.

Ivari, 14:05 03.09.2002

Mis saab Eesti põllumajandusest ja mis on hetkel põllumajanduses teravamad probleemid?

T. H. Ilves, 15:20 04.09.2002

Eesti põllumajandus areneb oma loomulikku rada ning muutub stabiilseks ja konkurentsivõimeliseks. Kui rääkida suurematest probleemidest, siis sõltub tegelikult peaaegu kõik ELi liitumisläbirääkimiste lõppresultaadist: eelkõige tootmiskvootidest. Laiemalt rääkides: me vajame investeeringuid, millest SAPARD katab tegelikult vaid ühe osa. Sellesse ossa, mida SAPARD ei kata, peab tõsisemalt suhtuma ka praegune Vabariigi Valitsus.

Kai, 14:11 03.09.2002

Kas ma mäletan õigesti, et Teie lasite oma endise abikaasa elamiskulud riigil kinni maksta? Või elas teie eelmine naine hoopis riigile kuuluvas residentsis samal ajal kui teie uue naisega järgmist elamispinda üürisite?

T. H. Ilves, 15:20 04.09.2002

Te mäletate täiesti valesti.

Mauno L., 14:14 03.09.2002

Väliseestlase kohta ajate kohati päris mõistlikku juttu, aga eesti poliitikutega te muidugi ei konkureeri. Kas plaanite mõne aja pärast jälle välismaale kolida?

T. H. Ilves, 15:21 04.09.2002

Ei kavatse.

Segadus, 14:19 03.09.2002

Kuidas te saate Tallinnas volikogusse kandideerida, kui teil on talu hoopis Lõuna-Eestis?

T. H. Ilves, 15:22 04.09.2002

Ma elan Tallinnas ja olen Tallinnasse ka nö sisse kirjutatud.

vaatleja Tartust, 14:20 03.09.2002

Mis on ühist mõõdukatel ja Indrek Tarandil?

T. H. Ilves, 15:24 04.09.2002

Indrek Tarand kandideerib meie nimekirjas Lasnamäel. Olen teda tänaseks tundnud vist juba 12 aastat ja tema vaated on olnud väga lähedased mõõdukate omadele. Lisaks arvestagem sedagi, et isa ja poja seisukohad on üldjuhul pigem sarnased kui erinevad.

arvaja, 14:25 03.09.2002

miks mõõdukad tahavad, et tudengid saaksid Tallinna ühistranspordis tasuta sõita?

T. H. Ilves, 15:27 04.09.2002

Erinevalt valitsusliidust mõtlevad mõõdukad selle peale, kuidas parandada tudengi niigi nõrka majanduslikku seisu meie ei võtaks neilt raha ära.

mees, 14:25 03.09.2002

Hr Ilves, kas linnapeaks ka kandideerite?

T. H. Ilves, 15:28 04.09.2002

Ei kandideeri.

vaatleja, 14:49 03.09.2002

Kui suhtlete ainult inimestega, kes on hulgaliselt raamatuid lugenud, siis kuidas suudaksite suhelda George W. Bushiga, kelle ponnistused kahe raamatu läbilugemisel -- nõuniku abiga -- on koguni uudisekünnise ületanud? Tõsi, Chirstie't loevad nad ka, Lauraga koos ...

T. H. Ilves, 15:29 04.09.2002

See on tõenäoliselt väljamõeldis, et USA president ei loe raamatuid.

Iron, 15:15 03.09.2002

Kas olete nõus Robert Kaganinga, kes oma essees "Power and Weakness" nendib olukorda, et Euroopa ja USA peamine erinevus on selles, et viimased elavad vaid Hobbes'i maailmas, kus on kas siis sõbrad või vaenlased. Eurooplased järgivad pigem aga Kanti "Igavese rahu" printsiipi. Kas need seisukohad jäävad ka edaspidi mõjutama nii Euroopa kui USA välispoliitilist käitumist?

T. H. Ilves, 15:32 04.09.2002

Ütleksin, et Kagani iseloomustus on päris adekvaatne, kuid mitte ainumäärav. Realiteedid Euroopa ja Ameerika vahel on ka väga erinevad: üks on sõjaliselt väga võimas ja sageli rünnatud ning lisaks sellele tuletage meelde, et üle 50 aasta oli ta Euroopa julgeoleku garanteerija. Rahulikult arenenud Euroopa ei ole nende garantiide tõttu pidanud osalema aktiivselt hobbesilikus olelusvõitluses.

Seetõttu on Euroopa nautinud võimalust ajada Kissingeri mõistes idealistlikku välispoliitikat, USA selle garanteerija rollis on olnud sunnitud ajama nn realismi.

Kodumuru, 15:16 03.09.2002

Mitmes omavalitsuse mõõdukad kandideerivad?

T. H. Ilves, 15:38 04.09.2002

Täna prognoosin, et mõõdukaid kandideerib üle Eesti umbes 150 omavalitsuses ja pooltes neist ehk umbes 70-s omavalitsuses on mõõdukatel oma nimekiri. Ülejäänutes oleme valimisliitude koosseisus. Prognoosin ka seda, et valdavalt peaks nimekirju saatma valimisedu: osades linnades-valdades moodustame kohaliku valitsuse, osades liitume koalitsiooniga ja ülejäänutes räägime kaasa kohaliku tasandi otsuste kujundamisel.

Mõned erakonnad, näiteks Rahvaliit, Res Publica ja Keskerakond valisid teise tee: nendele on tähtis omanimeliste valimisnimekirjade hulk. See, kas nimekiri ka midagi saavutab või kas nimekirjas on piisavalt väärikad inimesed, on teisejärguline. Möönan, et 2005. aastal tõenäoliselt parteilise põhimõtte järgi toimuvate kohalike valimiste eel on see täiesti arvestatav viis teha peaproovi.

demokraat, 15:24 03.09.2002

Teie ei tee ju üldsegi vahet demokraatial ja diktatuuril!Eesti põhiseadus sätestab, et EV on demokraatlik riik s.o. riiki valitseb rahvas . Miks siis Teie praegu juhitavas erakonnas RAHVAERAKONDMõõdukad valitseb diktatuur-lihtliikmetel puuduvad poliitilised õigused. ei korraldata üldkoosolekut kus lihtliikmetel oleks ka sõnaõigus, puudub isegi volikogu, sest juhatuse liikmed on ka volikogu liikmed-s.o.täitevvõim on ISE VÕTNUD omale ka seadusandliku võimu!

T. H. Ilves, 15:40 04.09.2002

Mõõdukad on demokraatlik erakond: meil on volikogu, kuhu piirkonnad on valinud demokraatlikult oma esindajad.

MU, 15:33 03.09.2002

Poliitikuna peate iga päev taluma igasugu sõimu ja roppust. Kuidas Te suudate sellest üle olla?

T. H. Ilves, 15:42 04.09.2002

Jäädes iseendaks: mitte vastata samas stiilis.

tudeng, 15:38 03.09.2002

Kuidas iseloomustate lühidalt Eesti parteipoliitilist maastikku ja selle peamisi tegijaid Keskerakonda, Isamaaliitu, Reformierakonda, Rahvaliitu, ResPublicat, vene erakondi ning muidugi Mõõdukaid?

(kas seda hinnangut võib kasutada referaadis?) Tänan!

T. H. Ilves, 15:45 04.09.2002

Poliitiline maastik on kümne aastaga selginenud, selle tegelased välja selgitatud. Maailmavaateline segapudru, mis korrastub järgmise kümne aastaga.

Keskerakond: huvitav nähtus selle kohta, kuidas üks erakond on samal ajal vaimselt nii võimul kui opositsioonis. Näide selle kohta, kui palju võib tegevus ja retoorika erineda. Näide selle kohta, kuidas võim muudab, õigemini küll toob esile maailmavaadet. Ühemehepartei.

Sundparteistamine on Keskerakonna teadlik taktika panna suur osa ühiskonnast sõltuma ühe või mõne partei diktaadist. Nad on tekitanud paljudes inimestes hirmu kaotada töö. See on kuritegelik. Tean inimest, kes jäi päevapealt töökohata, kui selgus, et ta kandideerib Mõõdukate nimekirjas. Tean teist inimest, kes töö kaotamise hirmus ei nõustunud kandideerima.

Isamaaliit: sisemiselt natuke lõhestunud parempoolsete majandusinimeste nn tegijate (Mõis) ja alalhoidliku väärtuste ehk nn rahvuslaste (Vahtre, Kelam jt) vahel

Reformierakond: kiiresti loobunud omaaegsest turuliberalismist koos vanade majandusteadlaste (Kirsipuu, Mereste) ja filosoofiliste liberaalide (Käbin) eemaletõrjumisega. Asemele on tõusmas Ansip ja Atonen, kelle ideoloogiline arusaam liberalismist on hägune, liberaalsest käitumisest veelgi hägusam ning kes ilmselt võtavad erakonna juhtimise üle siis, kui

Siim Kallas taandub ja täitub tema unistus tööst kas Euroliidu voliniku või IMF-i juhtkonnas. Reformierakond on muutumas Koonderakonna kombel võimu teostamise projektiks.

Pani imestama, millise hooga asus Reformierakond pakkuma parteipoliitilisi kandidaate näiteks riigikontrolöri ametikohale. See tähendab, et kohaliku võimu sundparteistamise läbikukkumisest ei ole tehtud järeldusi. Mis edasi parteiliselt kuulekas õiguskantsler, KAPO peadirektor ja riigikohtunikud?

Rahvaliit: kui ta liidrid poleks nii räiged, võiks partei maapiirkondades arvestatav tegija olla. Praegu on see puder natsionalistlik-kommunistlikest seisukohtadest, mida esitatakse läbi vihkamise ja vastandamise prisma. Nende läbilööki linnades ma ei usu. Samuti on mul raske mõista, kuidas saab Eesti rahvuse ülimuslikkust jutlustav erakond minna Eesti pealinnas valimistele ja panna oma nimekirja etteotsa endise nõukogude sõjaväelase Pissarevi.

Mind häirib, kui üks erakond reklaamib end presidendierakonnana. Sellega alandatakse presidendi institutsiooni, sest kõigi Rahvaliidu tulevaste vigade eest tehakse nii kaasvastutavaks ka president.

Res Publica: keegi vist pole veel kindel, mida Res Publica täpselt tahab. Meeldiv jutt sotsiaalsetest väärtustest läheb vastuollu minimalistliku riigi ideoloogiaga. Seda vastuolu pole maailmas veel keegi suutnud lahendada. Ja loosungiga, et meie oleme uued ja seepärast õiged, on vehitud varemgi.

Vene erakonnad: rahvusliku kuuluvusele baseeruvad erakonnad on olemas ka mujal, nt. Soomes. Kui aga ainus ühisnimetaja on rahvus ja maailmavaade puudub, siis jäävad sellised erakonnad väikeseks ja sageli lõhestatuks. Seepärast pean näiteks Sergei Ivanovi rännakut Reformierakonda normaalseks arenguks.

Mõõdukate kohta saab teada mu eelnevatest vastustest. Seda saab referaadis kasutada.

Leena, 16:09 03.09.2002

Kas mõõdukad seisavad vaeste huvide eest?

T. H. Ilves, 15:48 04.09.2002

Mõõdukad seisavad kõigi vähemkaitstute eest. Ja nendeks on paratamatult need, kes on erinevates ühiskondlikes suhetes nõrgemas positsioonis: töövõtjad, puudega inimesed, noored, naised.

küs, 17:07 03.09.2002

Mis raamatuid peate seniloetutest 5 paremaks?

T. H. Ilves, 15:51 04.09.2002

Eesti kirjandusest Karl Ristikivi Hingede öö

Filosoofiast Aristotelese Poliitika

Inglise keelsest ilukirjandusest Thomas Pynchoni Gravitys Rainbow

Loodusteadusest Richard Dawkinsi The Selfish Gene

world, 17:10 03.09.2002

Mitme riigi riigipead oskate peast nimetada (võib vastata ka protsentuaalselt)?

T. H. Ilves, 15:52 04.09.2002

Eestile olulistest riikidest kõik valitsujuhid.

talse, 17:12 03.09.2002

Kas USA börssidel toimuvat jälgite tihti? Kas teil on seal ka aktsiaid? kui on, siis milliseid? Aga Eestis?

T. H. Ilves, 15:54 04.09.2002

Välispoliitik peab jälgima, et mis juhtub USA börsil, saamaks aru, mis võib juhtuda Eestiga. Aktsiaid seevastu ma ei oma.

manni, 19:16 03.09.2002

Mitme riigi kodakondsus Teil on?

T. H. Ilves, 15:55 04.09.2002

Ainult ühe Eesti Vabariigi.

Maali, 19:36 03.09.2002

Kas see ILVES ongi siin pildipeal keda Siimaste kooli opetajad nahutasid aga seal oli kull ilves!!!???

T. H. Ilves, 15:56 04.09.2002

Mis juhtus Siimaste koolis?

Teele, 20:28 03.09.2002

Nimetage, palun, viis korrupeerunud riigivõimu tunnust.

Kas Tiit Pruuli on teie meelest tark. Kas ka Teid on kutsutud osa võtma ümbermaailma-reisist, millal projektiga liitute ja kes seda finantseerib?

T. H. Ilves, 15:58 04.09.2002

Riigihanked, mida võidavad võimulolevatele erakondadele sõbralikud firmad; põhjendamatud pikad asjaajamised inimestel, kes üritavad tavapäraseid menetlusi läbi viia (nt ehitusloa kooskõlastamine); seadusandluse muutmine nii, et sellest saavad kasu vaid teatud firmad (nt ravimifirmade juhtum); põhjendamatult suur tung teatud madalapalgalistele riigiameti kohtadele, mis muidu ei ole nii prestii~sed (nt toll); samuti ka kui poliitik, kes saades küll kõrget palka, elab siiski oluliselt paremini, kui sellise palga puhul normaalne oleks.

Tiit Pruuli on kindlasti tark inimene. Ma ei osalenud purjetamisel Lennukiga ega osale ka autosõidus Rolling Estonians projekti raames. Sellegipoolest arvan, et mõlemad on vahvad projektid.

uvitav, 20:37 03.09.2002

Mis garanteerib topeltkodakondsete lojaalsuse Eesti riigile?

Kes konkreetselt vastutavad Angotti smugeldamise eest Eestisse?

Kas Teile ei tundu, et EAS ja selle harukontorid võivad hakata konkureerima Eesti Välisministeeriumiga?

T. H. Ilves, 16:26 04.09.2002

Lojaalsus riigile ei pruugi eriti sõltuda kodakondsusest, aga mina isklikult loobusin USA kodakondsusest 1993. aastal.

Mina ei oska öelda, kas Angotti smugeldati Eestisse või mitte.

Nii välisministeeriumil kui ka EAS-il on oma funktsioonid.

metskass, 20:48 03.09.2002

Hr. Ilves. Palun öelge kui mitu küsimust esitatuist tunduvad Teile asjalikud ja viisakad? Mina leidsin tubli 15. kas see protsent pole mite liiga väike, et rahvale tervikuna edukat arengut prognoosida? Ehk teisisõnu - miks olete otsustanud eesti riigi teenistusse asununa pärleid sigade ette laotada?

T. H. Ilves, 16:27 04.09.2002

Ebaviisakate küsimuste suur arv internetis ei peegelda Eesti tegelikkust, vaid mõningate poliitiliste konkurentide taset.

Andres Laiapea, 21:33 03.09.2002

Kui nimetada psühhoanalüüsi tinglikult 20. sajandi religiooniks, siis mis võiks seda asendada 21. sajandil?

Millest võiks küll tuleneda paljude humanitaarala õpetlaste juures avalduv nõrkus pisikeste ekstravagantsuste (kikilipsud, eredad värvilaigud jne.) järele?

Kas 70'ndate Columbias oli veel tunda seda vaimu, mis lahvatas ereda leegina 60'ndate lõpul või oli maailm juba pöördumatult muutunud?

Mida arvate abstraktse ja kujutava kunsti (realism) vastandamisest, kumba suunda ise (rohkem) pooldate?

T. H. Ilves, 16:29 04.09.2002

1. Olen alati pidanud freudistliku psühhoanalüüsi tähtsustamist ülepingutatuks.

2. Minu kadunud isa oli reaalteadlane ja mina kannan kikilipsu, sest ka tema kandis.

3. Kui ma Columbia ülikooli 1972. aastal astusin, oli nii seal kui ka teistes USA ülikoolides suur protestimeel nii veel vältava Vietnami sõja kui ka Richard Nixoni valitsemisstiili vastu.

4. Postmodernistlik lähenemine on ammu neid vastuolusid ületanud.

äpu, 22:04 03.09.2002

Kuidas on Rossijskaja Federatsija ametlik vaste eesti keeles? Kas meie valitsus ja eriti VM kasutavad RF-i ametlikku eestikeelset nimetust?

T. H. Ilves, 16:31 04.09.2002

Venemaa Föderatsioon. Ametlikus keeles kasutatakse seda kindlasti.

Vihmamees, 22:51 03.09.2002

Hr. Ilves!

1. 1988-1990 oli mulle ja paljudele Rahvarinde inimestele VE raadio kuulamine piinaks -, vastikult talumatu, sest sealt võis kuulata vaid sõimu meie aadressil. Meile aga peagu sõna ei antud

70-100 % aega anti Kelami ja EK juhtidele.

Siis te väitsite, et ERSP ei saa sõna, aga tollal -see on konkr. case - sai näidata, et nende mõni paber oli ilmunud juba kõigis kolmes Eesti lehes!

2. Tollal olid VE jäoks kõik EKP liikmed ja üldse kõik mitte ERSP liikmed on rahvuslikud reeturid - kas olete ka nüüd seda meelt?

3. Õige mitmed pagulased mõistavad hukka neid, kes siin ellu jäid või vangi ei läinud, ei ütelnud kommunistidele, mida nad arvavad st tõtt!

- aga mitte keegi ei neist ei tulnud seda siia ütlema st võtma meiega võrdselt riski ? USA kodanikena oleks neil olnud hoopis väiksem risk - oleks võinud ju tulla ja mõne paberi lahti rullida ja saada välja saadetud - aga teie ässitasite vaid sealt kindlast kohast - on see moraalne?

4. Kas hakkasite siis pidama Rahvarinnet ja selle liikmeid KGB tööriistaks ja Eesti rahva kurjemaks vaenlaseks, - kas arvate ka nüüd nii et me tahtsime ENSV säilimist, vaid autonoomiat jne? Või

Kas te jagate Mart Laari seda seisukohta vt Teine Eesti?

5. Miks hakkasite juba siis vihkama Savisaart ja takistama tema tegevust, kas või selle hinnaga et Eesti ei saaks vabaks - kirjutasite, et EK-st jne sõltub kas ta üldse Läände saab. Oli ju nii - Edasis ise kirjutasite!!!

T. H. Ilves, 16:33 04.09.2002

Siin on niipalju meelevaldseid faktivigu, et mul on seda kõike raske kommenteerida.

kikilips, 22:56 03.09.2002

Hr. Ilves. Kas teie kikilips on teie edevuse tunnus? Kas te usute edevaid mehi, näiteks Lennart Merit? Miks ameerika väliseestlased teid tühipaljaks edvistajaks pidasid?

T. H. Ilves, 16:34 04.09.2002

Kikilips ja edevus pole omavahel seotud. Vt paar vastust eespool.

Must Pilv, 22:57 03.09.2002

Kas on hetki, kui Teil ka millegi pärast piinlik on?

Kas eesti märgi sünnilugu ei pane Teid pisutki piinlikkust tundma?

T. H. Ilves, 16:35 04.09.2002

Mul oli piinlik, kui valitsuskoalitsioon plaksutas Riigikogu saalis ettepaneku peale võtta opositsioonilt sõnaõigus.

Eesti märgi lugu ei ole piinlik, sellele olen juba vastanud.

braindead, 23:05 03.09.2002

Mõned küsimused

- kuidas te sots.demokraadiks saite - pole kuulda olnud et USA-s neid on (olite jah ka kunagi Rootis aga teie maneerid on arrogantse USA vabariiklase omad - sobite Respublikasse paremini - selline libe ja kaval nagu need kämbud seal

- 90ndate keskel väitsite et Eesti ei lähe põhjamaade teed, need on igavad jne. Nüüd olete te vist sots.dem? Kuidas te ümber kasvasite?

- miks teie partei punase värvi ja üldse roosi hülgas? Seega pole te sots-dem?

- teil on kalduvus tihti sõimama hakata - kord sõimasite jalad risiti laual istudes Põhjamaade ajakirjanikke - on nad ikka nii lollid?

T. H. Ilves, 16:37 04.09.2002

Vastan lühidale kõigile küsimustele: minu poliitilised vaated on jäänud samaks; ma ei ole väitnud, et Eesti ei lähe Põhjamaade teed ja arvan, et igavus on voorus. Samuti ütlen, et ega värv ja sümbol ei määra veel ilmavaadet (nt Keskerakond on võtnud üle Põhjala keskparteide atribuutika, ometi on neil nende parteidega väga vähe sarnasusi).

Samuti pole ma teinud seda, mida väitsite viimases küsimuses.

Kurt, 23:08 03.09.2002

Kas vastab tõele, et pidite USA-st töölt lahkuma, kuna jäite vahele töötamisega vene KGB heaks? Kas Te kannate jätkuvalt viha USA vastu?

T. H. Ilves, 16:38 04.09.2002

Huvitav, üldiselt on mind sõimatud USA agendiks.

aivo kääpiö, 23:13 03.09.2002

1. kuidas selle Paltsu-Krossi jt isamaa sõprade korterisahkerdamisega sai - teil oli vist ka Toompeal üks "heauskne" korter?

2. kas arvate 9 milj. krroni ühe pildi logo eest on õige summma? aruande järgi said mõned inimesed töö kõrvalt lisarahana !!!! projektis 15- 25 000 krooni kuus? Kas see on "mõõdukas raha"? või liiga vahe proua Lambotile?

3. See oli üks tore äri-idee - aga miks te siis Savisaart sõimate? Ega keegi kure juttu ei usu -mingist Eesti Märgist

T. H. Ilves, 16:40 04.09.2002

1. Mingit korterit ei ole olnud.

2. Nagu vastasin üleval: 9 miljonit krooni läks maksma kogu projekt ja logo moodustas sellest vaid väga väikese osa.

3. Ma ei sõima Savisaart.

John Bull, 23:48 03.09.2002

Hr. Tallo kirjutas väga vinge artikli RH-s Mõõdukate kõigist lollustest alates Laarist püssikangelastegude ülistamisest lõpetades Pärnoja kaitmiseni viimase padrunini kuni partei kõhuli lendas. Kas te jagate seda Tallo kriitikat ? mingit mõttevahetust ei järgnend - see oli tõsi- ja ridades palju arutamist - kas parteis on tsensuur?

Miks nii toredal parteil nii vähe pooldajaid on - kas oskate seda seletada?

Kui suur on Põhjamaade abi (?) mõõdukate eelarves?

Miks siis nii hea partei kui Oravad Savisaare juurde läks? Kas nad on lollid ja valelikud või olete seda teie - sest nemad saavad ju hakkama ja leiavad et Savisaar on parem partner kui Mõõdukad? Järsku on viga hoopis Mõõdukates?

Kas te ei arva, et kui vanad sõbrad oravad Edgari nõ rehabiliteerisid kõlab sõim -pole koostövõimeline jne kuidagi õõnsalt -

Mis siis ikka selle "kolme jõugu" lahku ajas?

Teil alati takust võtta selline VEuroopa tüüpi tatiprits - armastate lõputult rääkida - lindiskandaalist - olge lõpuks aus - skandaali pole - oli magnetofon taskus. Eesti kohus on otsuse teinud - kas te lugeda ei oska? või Eesti kohut ei austa?

Mida paha näete selles kui keegi võtab linti seda mida talle rääkida tahab? Kas näete vahet ajus ja magnetlindil jäädvlustamises?

Laurisitin krjeldas 20 aug. 2002 TV saates kuidas läks Gorba juurde mak. salaja kottis ja vaid kahetses, et jutt jäi kehvaste peale? Miks te Lauristini kallal ei võta? Kas näete vahet? Mina ei näe? Kas pole vahe selles, et pole sama parteis?

T. H. Ilves, 16:45 04.09.2002

1. Jagan Ivar Tallo kriitikat osaliselt. Mul on hea meel, et meie erakonnas võib asjadest avalikult rääkida.

2. Me oleme toetuse poolest kolmandal kohal Eestis.

3. Meil ei ole eelarves Põhjamaade abi.

4. Reformierakond on viimase kolmveerand aasta jooksul nii poliitikas kui stiilis muutunud.

5. Ei kõla. Võib-olla oportunistlik on õigem sõna.

6. Reformierakonna soov moodustada valitsus Keskerakonnaga, et ennast ümber maskeerida ja jätta muljet, nagu nad poleks eelmises Laari valitsuses osalenud.

7. Poliitilisi oponente salaja lindistada ei kuulu demokraatlike tavade juurde.

H Niidas, 23:51 03.09.2002

Olete pädev välisminister olnud. Siiski mind imestab, et te kandideerite kohalikes valimistes Tallinna kesklinnas. Mandaat ja mastabid on nii erinevad. Kui teil õnnestub koha võita kas te kavatsete seda täita või kas püüate lihtsalt Mõõdukatele lisahääli? Milliste erakondadega on Mõõdukad valmis Tallinnas ja mujal võimu jagama? Andke oma hinnang Tallinna juhtimises suhtelist ebastabiilsust - pealinna meere on olnud rohkem kui peaministreid viimase 4. aasta jooksul. Kuidas saaks tulevikus seda vältida?

T. H. Ilves, 16:47 04.09.2002

Ma olen kohalikke valimiste kohta juba vastanud. Lisan vaid, et kavatsen linnavolikogu töös osaleda ning Mõõdukad teevad koostööd kõigi demokraatlike jõududega.

Viimasele küsimusele vastaksin nii: kui tahate stabiilsust, valige mõõdukaid.

vähemus, 00:43 04.09.2002

Kas te arvate, et eesti ajakirjandus on tasakaalustatud ja TV kohtleb poliitikuid võrdselt?

T. H. Ilves, 16:50 04.09.2002

Üldiselt küll. Kui aga ühe Eesti päevalehe peatoimetaja kirjutab, et Mõõdukaid tuleb karistada, siis ma ei pea seda küll võrdseks kohtlemiseks.

XY, 08:08 04.09.2002

Mida teie kui EAKL-ilähima koostööpartneri poliitilistest erakondadest liider arvate EAKL-i kadunud varadest ja rahadest? Kas töesti vöivad R.Paavo sugused möödukad neid karistamatult omastada? Vöi saabub ka vastutuse aeg?

T. H. Ilves, 16:53 04.09.2002

Meie ei sekku EAKLi siseasjadesse. pole seda kunagi teinud ega tee ka tulevikus. EAKL nagu iga iseseisev organisatsioon lahendab oma probleemid ise. Eestis, nagu igal pool mujal demokraatlikus maailmaski, on ametiühingusse kuulumine vabatahtlik ja keegi ei saa seda keelata või selles osas midagi öelda.

cafferlover, 08:32 04.09.2002

Lp. hr. Ilves,

Kas Eesti on tõesti sedavõrd valmis, et oskab õpetada teisi omataolisi maid "end määratlema" ? Kas Eesti on ennast kuidagi määratlenud ja selle kodanikud ei viskle identiteedikriisis ? Eesti on "positively transforming" (juhuks kui küsitakse et "are you ready?") Eks ole ju meie kuulsusrikas telekommunikatsioongi sisse ostetud, mitte kohapeal leiutatud. Tänan!

T. H. Ilves, 16:54 04.09.2002

Eestil on võimalik oma häid kogemusi näiteks internetiseerimise või piirivalve ülesehitamisel tutvustada riikidele, kelle areng on nendes valdkondades maha jäänud.

Enesemääramine on iga riigi enda asi.

Göran Svensson (Desper, 08:32 04.09.2002

Härra Ilves. Milline on Teie suhe spordiga? Kas te teate mis on virtuaalsport?

T. H. Ilves, 16:55 04.09.2002

Mulle meeldib jalgpall. Kui staadionilt vaadata kas see on virtuaalne või mitte?

Peeter Känd, 08:46 04.09.2002

Ühes väitluses vastati mulle, et mõõdukad läksid kolmikliitu selleks, et hoida Keskerakond võimu juurest kõrvale ja kaotasid seal olles oma sotsiaalse näo. Nüüd küsimus:

"Kas Teie jagate ka seda arvamust, et mõõdukad võimul olles kaotasid oma sotsiaalse näo?"

T. H. Ilves, 16:57 04.09.2002

Ei jaga. Mõõdukate sotsiaalset nägu kujundavad ennekõike sotsiaalminister Eiki Nestori ajal ellu viidud reformid ja uued seadused. Neid mainisin ühes eelnevas vastuses.

Tarvi, 09:03 04.09.2002

Kas Mõõdukate "poolik õun" tähendab poolikuid lubadusi, millest ka vaevalt pool täidetakse.

See ülejäänud pool õuna vist on ära mädanenud ?Või on mõni parem tähendus ? Sel aastal ju õunad lausa kuivavad kokku, kas Mõõdukad kuivavad samuti s.t. vähenevad arvult. On olnud märke, et liikmeskond väheneb.

T. H. Ilves, 16:58 04.09.2002

Logo kohta vastasin intervjuu alguses.

Mõõdukate liikmeskond on kogu aeg kasvanud.

Liidia, 09:17 04.09.2002

Kui oleks ainult Teie teha , millest alustaksite , et Eesti oleks kõikidele eesti kodanikele elamisväärne . Milline on elu Eestis 10 aasta pärast rohujuur-eestlase seisukohast lähtudes?

T. H. Ilves, 17:00 04.09.2002

Esmalt ehitaks tunduvalt tõhusama sotsiaalhoolekandesüsteemi nendele, kes ei tule toime et kaotada riigis vaesus.

10 aasta pärast elavad kõik eestlased Põhjala heaoluühiskonnas, mis ei tähenda, et inimestel poleks üldsegi mingeid probleeme.

endine alluv, 09:20 04.09.2002

Lp. hr. Ilves voi tuleb nyyd kirjutada seltsimees?

Igatahes kysimus selles, millal sotsiks hakkasite ja miks? Kas see on poliiitline oportunism voi on tegemist mingi sygava sisemise kypsemise protsessiga, mida me lihtsalt varem tahele ei pannud? Kas te tunnete ennast sotsina v'hemalt praegu? Kas see sotslus pole lihtsalt -- igayks peab keegi olema ... ja kuna koik teised suured sildid olid voetud, siis tuligi sotsiks hakata? Kuidas ka"ivad kokku sotslus ja kikilips?

T. H. Ilves, 17:01 04.09.2002

Mina kunagi ei ole jaganud seisukohta, et Eesti omariikluse toetaja peab olema parempoolne.

Teiseks, juba minu lapsepõlves olid minu vanemate valimiseelistused vasaktsentristlikud nagu minulgi.

Viimase küsimuse osas ütlen, et ma ei ole näinud parteilist seost riietuse ja parteilise kuuluvuse vahel, kui Mao-aegset Hiina muidugi välja arvata.

meelis, 09:24 04.09.2002

Miks Te nii ülbe olete ? Teie valija - prole, ei peaks seda väga armastama.

T. H. Ilves, 17:03 04.09.2002

Sageli tõlgendatakse minu mitteosalemist poriloopimises kui minu üleolevat hoiakut.

comandante, 09:26 04.09.2002 Tagasi

Austet härra Ilves! Kas Teie eelmine perekonnanimi oli Schliefstein? Tänan tähelepanueest!

T. H. Ilves, 17:05 04.09.2002

Minu nimi on alati olnud Toomas Hendrik Ilves. Kas selles küsimuses peitub antisemitism?

Juku, 09:46 04.09.2002

Kas olete jätkuvalt arvamusel, et lätlased on lollid?

T. H. Ilves, 17:05 04.09.2002

Ma ei ole kunagi nii arvanud.

Juku 2, 09:53 04.09.2002

Lp. erakonna esimees!

Kas Teie arvates rahva seas kandepinna ja lugupidamise kaotanud erakond Mõõdukad ei peaks käituma üheski asjas sirgjooneliselt ja iseseisvalt, nagu Koonderakond, end likvideeruma? Tänu libastunud juhtkonna poliitikale on mõõdukatel õnnestunud määrida sotsiaaldemokraatia ideid ja teha kogu liikumine naeruväärseks.

T. H. Ilves, 17:06 04.09.2002

Viimaste küsimuste stiili vaadates tundub mulle, et mõned erakonnad on tööle hakanud.

PatMan, 09:59 04.09.2002 Tagasi

Kuidas suhtute euroläbirääkijate taotlusesse Eestis erandkorras ilvesejahti lubada?

T. H. Ilves, 17:07 04.09.2002

Rahulikult.

kala, 10:08 04.09.2002

Hr Ilves.

Kuidas kommenteeriksite praegust olukorda Eestis. Täpsemalt, meie põhiline aur läheb hetkel enda promomiseks ja upitamiseks lääne silmis. Samas aga sotsiaalne kihistumine süveneb, iive on juba pikka aega negatiivne, põllumajandus teeb viimaseid hingetõmbeid(tänu millele maaelu on väljasuremise äärel), narkomaania ja AIDSi levikule pole siiamaani suudetud piiri panna jne. Millal teie arvates hakatakse tähelepanu pöörama ka siseriiklikele probleemidele? Ärge ainult öelge, et kui me astume EL-i siis kõik probleemid lahenevad, sealt ei tule kedagi siia nendega tegelema, oma suppi sööme ikka ise.

T. H. Ilves, 17:08 04.09.2002

Te olete hästi esile toonud sotsiaalsed probleemid, mis tuleb Eestis lahendada. Paraku ei ole lahenduseks populism.

setonius, 10:16 04.09.2002

Kui meil peaksid tulema ennetähtaegsed Presidendivalimised, kas oleksite nõus kohe kandideerima?

T. H. Ilves, 17:09 04.09.2002

Ei ole kohe valmis.

ivar, 10:24 04.09.2002

mis Teie arust oli põhjuseks miks Reform suht samasuunaliste parteidega kolmikliidust lahkus kaksikliitu Keskerakonnaga. On Mõõdukad valmis koostööks Reformiga?

T. H. Ilves, 17:10 04.09.2002

Reformierakond ei ole väga samasuunaline Mõõdukatega. Ülejäänud osa küsimusest on eespool vastatud.

Šaakal, 10:29 04.09.2002 Tagasi

Tere herr Ilves.Kes saab sügisest võimule/piruka kallale???(ootaksin väikest prognoosi)...danke

T. H. Ilves, 17:11 04.09.2002

Kõik sõltub valimite tulemusest ja sellest, kes suudab omavahel kokku leppida. Mõõdukad on kokkulepeteks valmis.

mikromegas, 10:30 04.09.2002

Hr. Ilves!

Millisele julgeolekugarantiile peaks Eesti toetuma(Balti koostöö, Pöhja koostöö, Nato ja muude rahvusvaheliste söjaliste organisatsioonide vöi lootma nagu 1930. ndatel Venemaa(NSVL) ja El(Saksa) vahelisele jõutasakaalule. Viimane lagunes teatavasti koost, Eesti kaotas oma iseseisvuse) 21. sajandi Euroopas? Kas usute Venemaa poolt ohtu kui rahvusvaheline olukord peaks muutuma ja iga riik on eelköige hädas oma probleemidega, nagu seda oli 1940. aastal? Kui pikka iga ennustate taasloodud Eesti Vabariigile?

Kuidas vaatate kliima- ja keskkonnaprobleemidele maailmas, kas USA käitub teie arvates ylbelt, et ei ole nõus oma tootmist keskkonna säilumise heaks piirama?

T. H. Ilves, 17:12 04.09.2002

Sõjalist julgeolekut saame eeskätt NATO-liikmelisuse kaudu, majanduslikku ja keskkondlikku julgeolekut eeskätt läbi ELi-liikmelisuse.

Demokraatliku Venemaa puhul ei usu ma, et sealt võiks mingi oht tulla.

Eesti Vabariigile ennustan igavest elu.

Keskkonnaprobleemid muutuvad aina tähtsamateks. USA loobumine Kyoto protokollist on kahetsusväärne.

õpilane, 11:07 04.09.2002

Kas Teil on plaanis minna tagasi Ameerika mandrile oma lapsi kasvatama? Näha on, et Teie tegemisi siin eriti ei vajata.

T. H. Ilves, 17:13 04.09.2002

Mul ei ole plaanis Eestist ära minna.

kurikael, 11:27 04.09.2002 Tagasi

Olete rohkem kui ühel korral rõhutanud, et kuritegevusega võitlemiseks, tuleks ehitada rohkem vanglaid. Kas vanglate rohkus Eestis on ka praegu Teie arvates parim retsept kuritegevusega võitlemiseks?

T. H. Ilves, 17:15 04.09.2002

Esiteks, ma ei ole öelnud, et tuleb rohkem vanglaid ehitada, vaid et surmanuhtluse säilitamise argumendiks ei saa olla, et meil ei ole küllalt palju vanglaid see on ebahumaanne lähenemine.


Kuigi Tallinnas on vaieldamatult populaarseim poliitik Edgar Savisaar, kellele annaks oma hääle 9 protsenti eestlastest ja 45 protsenti muulastest, on eestlaste seas esikohal Toomas Hendrik Ilves 12 protsendiga.

Ilves juhib Mõõdukate nimekirja kohalike omavalitsuste valimistel Tallinna Kesklinna valimisringkonnas.

Ilves on kritiseerinud teravalt oma järeltulijat Kristiina Ojulandi selle eest, et Eesti välispoliitika tammub paigal, ning andnud mõista, et kantsler Indrek Tarandi vallandamine on Ojulandi isiklik kättemaks.

Ilves on nimetanud süüdistust selles, et Tarand pakkus ministrile võimalust tasuda ministeeriumi eelarvest Keila-Joa suvila üüri, Ojulandi luuluks. Tasub märkida, et Indrek Tarand on Mõõdukate esinumbriks Lasnamäel.

Ilves on seadnud küsimärgi alla ka kaksikliidu valitsuse võimekuse saata parlamenti eurointegratsiooniga seotud eelnõusid, mis võib saada Eesti