Üldiselt kehtib reegel, et mida varem laenuandja ja –võtja dialoogi alustavad, seda tõenäolisem on kokkuleppele jõuda ja kogu protsess on odavam mõlemale poolele. Seega on pank väga proaktiivne ja otsib võlgnevuse tekkimisel dialoogivõimalusi klientidega võimalikult vara.

Pank teavitab laenuvõtjat maksete mittetasumisest SMS-i, internetipanga teate, paberkirja, e-maili või telefoni teel. Enamus kliente saavad teavituse mitmel erineval viisil ning erinevatel aegadel. Kui klient ei ole ise panga poole pöördnud, võtame temaga enne teise makse tasumata jätmist ühendust telefoni teel. Klient peab alati hoolitsema selle eest,et pangal oleks olemas õiged kontaktandmed (telefon,e-mail,postiaadress).

Laenuvõtjalt ootame initsiatiivi, võtma esimesel võimalusel ühendust laenuandjaga, et arutada potentsiaalseid lahendusi,mõtlema läbi terve pere rahakotiga seotud tulude ja kulude maailma,selleks leiab abi meie veebilehelt Rahaasjad korda www.swedbank.ee/rahaasjadkorda Üldjuhul meie kliendid nii ka teevad ja väga paljud leiavad sel viisil ka lahenduse. Kahjuks leidub endiselt kliente, kes pangaga suhtlemise asemel peidavad pea liiva alla ja loodavad sel viisil probleemidest lahti saada. Loomulikult ei lahene asjad sel viisil kuidagi ja nii on pank sunnitud astuma sundtäitmise teed.

Pangaga suhtlemine on lihtne. Kui laenuvõtja soovib makseraskuste teemal kokkuleppeid teha,siis on järgnevad võimalused:

• saata e-mail aadressile volgnevused@swedbank.ee, kirjeldada probleemi ja oma soovi läbi rääkida

• helistada kõnekeskuse numbril 6 310 310 või minna pangakontorisse ning küsida, kellega kontakteeruda

• pöörduda oma laenukonsultandi juurde (eluasemelaenud)