Tunamulluse Eurobaromeetri uuringu järgi peab toidu päritolumaad oluliseks 71% eurooplastest. Toidu kaubamärki peab seejuures tähtsaks alla poole vastanutest. Itaalia luksustootjaid koondava Altagamma tellitud ja 20 riigis tehtud küsitlusest aga ilmneb, et tervelt 80% luksuskaupade tarbijatest peab võtmeküsimuseks, kus mingi toode tehtud on. Rõivaste ja aksessuaaride valmistajana saavutas uuringus esikoha Itaalia, kellade puhul Šveits ning autode tootjana Saksamaa.

Päritolu järgi toodete kvaliteedi hindamine pärineb sajanditetagusest ajast. See peaks andma inimesele, kellel pole võimalik toote kvaliteeti enne ostmist kontrollida, kindluse, et ta saab selle, mille eest maksab. Kardab ju Tootski „Kevades”, et tema püstol läheb lõhki, kui selle toru Tamasseri rauast ei juhtu olema. See on viide Damaskuse terasele, täpsemalt selle linna kaudu Euroopasse jõudnud India terasele, mille omadused olid keskaja Euroopas legendaarsed. Teine näide on Meisseni portselan, mille maine rajaneb eeskätt sellel, et just tolles linnas suudeti 18. sajandi alguskümnendeil esimest korda Euroopas samasuguse kvaliteediga portselani valmistada, nagu hiinlased seda tegid.

Loe edasi, milliste eri nippidega tootjad kauba päritolumaad hägustada üritavad.