Habarovskist lendas esmaspäeva öösel kell 2 Moskva aja järgi välja lennuk AN-26, mille pardal olid Venemaa eriolukordade ministeeriumi Kaug-Ida regioonikeskuse päästetöötajad, prokuratuuri ning eriteenistuste FSB ja MVD esindajad. Lennuk maandus Ohhotskis.

Tund hiljem startis Habarovskist Magadani lennuk АN-74 veel 30 päästjaga. Praegu töötavad katastroofipaigas ligikaudu 70 inimest: FSB ja MVD uurijad, piirivalvurid ning eriolukordade ministeeriumi päästeametnikud.

Esialgu on õnnestunud leida ja identifitseerida 10 hukkunu säilmed. Peale “mustade kastide” on päästjad leidnud kaks suuremat lennuki kereosa, sealhulgas piloodikabiini.

Lennuki rusude paiknemisraadius on päästetöötajate andmeil viis kilomeetrit. Sündmuskohal käis Habarovskist eriolukordade ministeeriumi Kaug-Ida regioonikeskuse ülem kindralleitnant Gennadi Korotkin.

Avarii põhjus pole seni veel selgunud. Esialgseil andmeil toimus lennukis enne alla kukkumist põleng ja plahvatus.

Selgunud on, et lendurid püüdsid sooritada hädamaandumist, ent ei jõudnud seda lõpule viia.

Lennuk kukkus alla ligikaudu 102 kilomeetri kaugusel Ohhotskist ja kahe kilomeetri kaugusel Novaja Inja asulast. Pealtnägijate sõnul purunes lennuk juba õhus ning nende sõnul oli lennuk leekides.

Lennuk vedas toiduaineid piirivalvuritele Tðukotkale

Transpordilennuk IL-76 pardanumbriga 78839 väljus lennuväljalt Ðeremetjevo-1 ja suundus Anadõri vahemaandumisega Bratskis. Lennukit juhtis alampolkovnik Igor Dmitrienko, kes töökaaslaste sõnul oli suurte kogemustega lendur ning kel oli vilumus ka seda tüüpi lennukite juhtimisel.

Lennuki last kaalus 30 tonni. Lastiks olid ehitusmaterjalid, toiduained ja lennukimootor Tðukotkal asuvaile piirivalvureile. Maksimaalne lubatav last on seda tüüpi lennukeil 40 tonni. Seega ei saanud õnnetuse põhjuseks olla lasti kaal ega koostis.

Pühapäeval Moskva aja järgi kell 6.10 teatas IL-76 piloot dispetðerile põlengust lennuki pardal. Esialgseil andmeil oli lennuk tulekahju momendil 9600 meetri kõrgusel. Ligikaudu 7000 meetri kõrgusel kadus side ekipaaþiga, mõni sekund hiljem kadus IL-76 radari ekraanilt.

Pärast seda lendas piirivalve helikopter allakukkumise tõenäolisele paigale. Taigas Habarovski ja Magadani oblasti piirimail leidsid piireivalvurid esimese tüki lennukikerest.

"Pärast mõne tunni möödumist olid lennuki tükid leitud 2-5 kilomeetrit Novaja Inja asulast põhja pool Оhotski rajoonis Habarovski krais," teatas Habarovski krai eriolukordade ministeeriumile alluva päästeameti peavalitsuse ülema esimene asetäitja Juri Geraðhenko.