Nüüd on aga Christkind kujunemas ohustatud liigiks, sest tema valdusi ja kohustusi on üle võtmas jõuluvana, algul amerikaniseerunult ja siis globaliseerunult Santa Clausi nime all esinev võõrtööline.

Konsumerismi kehastus

„Christkind kuulub imeliselt ilusasse jõulumuinasjuttu,” üt­les BBC-le 21-aastane tudeng Katrina, kes osales ühel sellisel meeleavaldusel Grazi vanalinnas. Santa Claus on aga tema hinnangul üks Coca-Cola kompanii leiutatud hingetu konsumerismi kehastus.

35-aastane Sandro oli aga teist meelt. „Ma ei arva, et Christkind oleks kuidagi vähem materialistlik kui Santa. Asi on ju ikka kingitustes,” ütles mees. Pealegi, rõhutas ta, ei leiutanud tegelikult Coca-­Cola Santat, vaid lihtsalt asus 1930. aastatel toetama tollal juba populaarset jõuluvana.