BBC transpordiuudiste korrespondendi Tom Symondsi hinnangul pidi välk rivist välja lööma lennuki elektrisüsteemi ja see pidi üles ütlema nii kähku, et piloodid ei jõudnud välja saata hädakutsungit.

„Airbus 330A alustas oma teekonda arvastavasti piki Brasiilia rannikut põhja poole liikudes ja suundus siis üle Atlandi,“ kirjeldab Symonds lennuki arvatavat teekonda. „Mõnisada kilomeetrit rannikust eemal lõpeb radarite ulatus ja sealt kaugemal kasutavad piloodid oma asukohast teatamiseks raadiot.“

Symonds vahendab, et Brasiilia õhujõudude teatel lahkus lahkus lennuk radariekraanidelt 320 kilomeetrit rannikust eemal Fernando de Noronha saarte lähedal. „Kõige kindlama vihje lennuki saatuse kohta saab satelliidi kaudu kell 05.15 saadetud sõnumist, mis teatas elektri-ja rõhuprobleemidest,“ kirjutab korrespondent. „See viitab, et mis ka ei juhtunud, juhtus see enne, kui meeskond sai raadio teel välja saata hädakutsungi. Tõenäoliselt oli see kiire ja katastroofiline hädaolukord. Isegi mõlema mootori seiskumine lennukõrgusel oleks pidanud andma meeskonnale ligi pool tundi planeerimisaega.“

„Air France’i teatel võis lennukit tabada välk, - see on 50 aasta jooksul põhjustanud umbes kümme lennuõnnetust - kuid harva lõpevad välgutabamus lennukile traagiliselt,“ kirjutab Symonds edasi. „Tõenäolisem on, et välk kahjustas lennuki elektrisüsteemi, mis võis kaudselt viia lennuki allakukkumiseni.“