Kui euroliidu kommunikatsioonivolinik Margot Wallström juuni lõpus YouTube’i internetikeskkonda ühendust tutvustavad videoklipid üles riputas, panid ilmselt vähesed tähele ta sõnade sügavamat tähendust.

“Komisjoni jaoks on väga oluline kasutada kõiki tema käsutuses olevaid vahendeid, et Euroopa kodanikega suhelda,” sõnas volinik. Lisaks uuele meediumile on uus ka muidu euroslängi tõttu igavuse kehastuseks peetud komisjoni sõnumite vorm. Ja ei saa öelda, et neil minekut poleks.

Kui näiteks ühenduse arenguabi tutvustavat klippi on vaadanud kõigest 20 000 inimest, siis huvi ainult seksistseenidest koosneva filmifondi MEDIA promolõigu vastu ületas eile selle näitaja juba enam kui kahesaja tuhande võrra.

Videolõik “Filmiarmastajad hakkavad seda armastama” näitab erootilisi katkeid auhindu võitnud Euroopa filmidest, hoidumata tabuteemadest nagu meestevaheline seks. Klipp lõpeb ühise orgasmi ning tiitriga “Let’s come together!” (mida konteksti arvestades võiks ehk tõlkida kui “Teeme seda üheskoos!”).

“Miljonid kinoarmastajad naudivad Euroopa filme … igal aastal. Euroopa toetab Euroopa filme,” kuulutab reklaamlõik.

Mitte kõik ei leia, nagu oleksid kopuleerimisstseenid parim viis, kuidas Euroopa Liitu tema kodanikele lähendada. Nii tunnistas komisjoni pressiesindaja Martin Selmayr BBC-le, et Poolast on tulnud terve kaebustelaviin seksivate meeste pärast.

Komisjon kaitseb

Paremradikaalse Poola perede liiga europarlamendi saadik Maciej Giertych leiab oma avalduses, et Brüssel kasutab ebamoraalseid meetodeid.

Komisjon pole lasknud end kriitikast häirida. “Mida oskan ma öelda?” märkis Wallströmi pressiesindaja ajakirjanikele. “Küsimus on maitses. Need klipid selgitavad paremini, millega Euroopa Liit tegeleb.”

“Euroopa Liit pole piiblivöö,” kommenteeris ta BBC-le. “Meie usume väljendusvabadusse ning kunstilisse loovusesse.” 

Euroliidu visiitkaart veebis

•• Euroopa Komisjon avas videovahetusportaali YouTube’i keskkonnas oma kanali EU Tube 29. juunil. Euroliidu ning teenusepakkuja kokkuleppel püütakse leida uusi ning innovatiivseid viise ühenduse kodanike informeerimiseks.

•• Praegu on võimalik vaadata 46 ingliskeelset videoklippi alates EL-i esimestest sõjajärgsetest ettevõtmistest kuni nüüdisaja pingutusteni võitluses kliimamuutustega.

•• Skandaalne seksivideo ilmus Euroopa Komisjoni koduleheküljele küll juba veebruaris, kuid tõeliselt tuntust kogus see alles pärast ülesriputamist YouTube’i.

Vaata ka:

www.youtube.com/eutube