Autotootja Tata hakkab valmistama neljakohalist ja -rattalist sõidukit Nano, mis võiks nii Indias kui ka mujal vahetada välja laialt levinud motorollerid. Firma väitel reostavat need uuest autost rohkemgi keskkonda.

100 000 ruupiat ehk 2500 dollarit maksev Tata Nano on koguni poole odavam kui seni turul olnud samuti Indias toodetav odavauto Suzuki Maruti, mille eest küsitakse veidi üle 5000 dollari. Ligi 27 000 krooniga on võimalik soetada 33-hobujõuline tagaosas asuva sissepritsemootoriga auto, mis ei võta kütust rohkem kui viis liitrit saja kilomeetri kohta.

Sellise summa eest – mida on vähem, kui maksab tippklassi Mercedese CD- ja raadioaparatuur – saab küll vaid auto, mis on 3,1 m pikkune, 1,6 m kõrgune ja 1,5 m laiune. Autol pole näiteks raadiot, kliimaseadet ega elektriajamiga aknatõstukeid ja rattalaagrid ei pruugi pidada vastu kiiremat sõitu kui 70 km/h. Tippkiiruseks on aga märgitud koguni 120 kilomeetrit tunnis.

Tata kavatseb toota aastas 250 000 säästuautot, mis oleks umbes veerand aastasest automüügist Indias. Firma kinnitusel vastavat sõiduk ka Euroopa standarditele, kuid siin seda müüma hakata pole siiski kavas. Küll aga võetakse sihikule turud mujal Aasias ja Aafrikas ning võib-olla ka Lõuna-Ameerikas.

Kriitikute meelest tekitavad sellisel hulga välja lastavad odavautod veelgi suuremaid probleeme niigi ummistunud linnades, rääkimata suurenevast õhusaastest. Tata aga väidab, et Nano on isegi keskkonnasäästlikum kui suur osa kaherattalisi mootorsõidukeid ja kindlasti neist turvalisem.