Pooleteist aastaga on Muxlimi külastuste arv internetis kasvanud 100 000 korralt kuus praegusele 1,5 miljonile külastusele kuus.

"See number on moodustab kogu maailma internetti ühendatud muslimite arvust ainult tagasihoidliku 2 protsenti," kommenteeris Reutersile portaali juht, 24aastane Fatatry, kelle meelitas Soome ettekujutus, et riik on tehnoloogilise innovatsiooni pesa.

Muxlim on meelitanud registreeruma kokku 150 000 kasutajat kogu maailmast, kes saavad omavahel üle võrgu juttu rääkida, jagada internetist leitud asju, mis neile meeldivad ning lugeda uudiseid muslimi maailmast. Kasutajate hulgas on inimesi veendumustega seinast seina, nii vabameelsemaid kui ka usukommete koha pealt alalhoidlikumaid inimesi.

"Põhimõtteliselt näitab see seda, kui erinevad me kõik oleme," kommenteeris Muxlimi kasutajast Bahmanpour, kes elab Soomes, kuid on pärit Iraanist.

"Sotsiaalselt konservatiivsed muslimitel, kes järgivad vastassooga suhtlemisel karme reegleid, pole tavaliselt probleeme omavahel võrgus suhtlemisega," kommenteeris Pakistani päritolu Ameerikas tegutsev ajakirjanik ja blogitseja Ali Eteraz.

Suurem jagu kasutajaid Põhja-Ameerikast ja Euroopast

Kasvav portaal on kõigepealt sisenenud maadesse, millel on muslimi vähemused: umbes 60 protsenti Muxlimi keskkonna kasutajaid elab Põhja-Ameerikas ja Euroopas, üle poole kasutajaid on naissoost. Ent 3 protsenti kasutajaid pole üldse muslimid.

Muxlim alustas MuslimSpace'i nime all, kuid pärast seda, kui üks Soome ajaleht võrdles Fatatry tööd soome päritolu Linus Torvaldsi omaga, kes on tuntud kui vabavaralise Windowsi konkurendi Linuxi looja, nimetas Fatatry keskkonna ümber. Uues ja lahedamakõlalises nimes peitub mõnevõrra läbipaistmatu viide Linuxi nimele.

2007. aastal ehk aasta pärast asutamist sai Muxlim 2 miljoni dollarilise investeeringu riskikapitalifirmalt Rite Internet Ventures.

"Neil olid head kasutajanumbrid, kasutajad hindasid keskkonda ja me arvasime, et see sihtrühm – ostujõuline sihtrühm – oli unarusse jäetud," selgitas Rootsis asutatud Rite Internet Venturesi juht Christoffer Hägglund.

Muxlim teenib tulu reklaamist ja allalaetava sisu müügist. Ettevõte kavatseb kasumisse jõuda järgmise aasta lõpuks ja on sihiks seadnud 10 miljonit külastust kuus. Üksnes Ameerika Ühendriikides elavate muslimite aastasest sissetulekust kuulub 170 miljardit dollarit raha hulka, mida nad võivad kasutada nii, kuidas heaks arvavad, viitab uut investeeringut otsiv Fatatry reklaamiagentuuri JWT kogutud andmetele.