NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
07.08.2017 00:15
16. sajandil oli üks vaene lapsuke, lihtsa kaluri poeg, kelle seltsimehed korsaarid ära röövisid ning türklastele orjaks müüsid. Tegelikult oli neid lapsukesed muidugi hulgim. Sellest lapsukesest sai aga Ibrahim Pasha - Türgi suurvesiir ja tähtsuselt teine mees. Kui Türgi oli liidus Prantsusmaaga Habsburgide vastu, siis olevat just Ibrahim Pasha prantslastega läbirääkimisi pidanud. Kaluri poeg poleks seda mitte kunagi teha saanud. Ainult orjus lasi tal sotsiaalselt väga võimsalt üles liikuda.

Inimesed, kes peavad tegema ebameeldivat tööd, et eluaseme ja toidu eest maksta, on kõik tegelikult orjad või vähemalt sunnismaised.
07.08.2017 07:22
Siin võiks arutleda teemal et "klassikalise orja" ülalpidamiskulud, toit ja katusealune on orjapidaja kohustus. Samas enamus meist on pangaorjad ja pangal on eelloetletust täiega savi.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    07.08.2017 10:55
    Hää Allan. Loomulikult on Teil nö de facto täiesti "õigus". Ikka vabatahtlik - kuda siis muidu. Ainult, et... vaadake - maailmas on üsna vähe üdini mustvalgeid stsenaariumeid. Teie "igat poliitkorrektset" loogikat (et mitte öelda demagoogiat) rakendades võiks ju samamoodi öelda, et kõik narkomaanid, alkohoolikud... või liigsööjad (sic! ülekaalulisus pidavat olema maailmas hetkel üks hullemaid probleeme: nn "XXI saj. katk")... või "vähesööjad" (nn anorektikud)... jpms. - on ju kõik oma hädades "ise süüdi", kuna nad kõik teevad seda vabatahtlikult. Kuid kas see ikka on päris nii? Et kogu terviklikku pilti kirjeldada (kaasaegse-, urbaniseerunud ühiskonna poolt pealesurutud (pseudo)"väärtused", nn "uue aja moraalinormid", "edukultus", "mulje jätmine", sellest kõigest tingitud üksindus ja depressioon... jpms.) - selleks jääb siinne ruum kitsaks. Või ehk lühidalt: kõigel on kõigega seos...
    07.08.2017 12:42
    No inimestel on võimalus valida kas elada puu all või osta pangalaenuga elamine.
    Paraku puu all elades külmud meie talvega ära ja kui üürid elamispinda siis võib selguda et pinsile jäädes ei jää peale üüri maksmist enam söögi jaoks raha.
    07.08.2017 13:26
    to muahhahahahaaa... 07.08.2017 10:55

    Ma olen su järeldustega üsna nõus: sinu poolt loetletud inimesed ongi ise oma hädades süüdi. Ma ei saa ainult aru, kust sa minu eelmises kommentaaris "poliitkorrektsust" (ma pole sellega kunagi hiilanud) ja demagoogiat välja lugesid? Ma kirjeldasin asju lihtsalt nii nagu nad on. Minu nägemuses vähemalt, siiralt. Mul pole ka poliitikutega enam mingit pistmist, seega paluks mind palgaliseks trolliks mitte tituleerida.
07.08.2017 07:24
Igaüks meist on enda teadmata mõnda kohanud
Vastab tõele, v..a. sõnad "enda teadmata". Kohtame neid teadlikult pea iga päev. Tänapäeva "orjus" on aga märksa võikam ja rafineeritum. Kui ennevanast olid piirid ehk selgemad ja asi mõnevõrra "ausam", siis nüüd on see nähtus näiliselt vabatahtlik ja "ori" peab ise enda tervise ja heaolu eest muretsema. (Sic! Et asi arusaadavam oleks, lisatagu sõna "orjus" ette epiteet "võla"). Või kuidas siis nimetada inimesi, kes aastakümneteks on võtnud suurte summade eest kohustusi, millest kuusissetulek katab vais pisku osa üldsummast. Ja hirmus(t) kõik(e) kaotada, muutub seeläbi manipuleeritavaks, santažeeritavaks ja on paljudes olukordades teatavas mõttes "kõigeks valmis". Eriti puudutab see nt (tipp)poliitikuid, kellest seeläbi võib saada tõeline oht rahvuslusele ja riiklikule julgeolekule. Lihtrahvas on lihtsalt "orjuses" ja ripub võlanööri otsas, kus ülemus - teades inimese "võlakohustusi" - võib lihtsalt irvitades öelda à la et "nüüd teed NII... või saad sule sappa, sest pank tahab ju ka järgmisel kuul oma saada... ja mis sust SIIS saab?"...
    07.08.2017 12:06
    Küll sina oled meil kinni istudes targaks saanud : muhhahaa :)
    No kes see siis käseb seda vastikut raha Pangast võtta? Vanaema kass? Kõik need võlavõtjad on ju raha saades küll sillas: jee, antigi. Kas pole siis nii? :)
    Või misasi sulle ei meeldi? Teeme illustratsioniks siis nii, et sina oled hirmus lahe sõps mulle ja laenan sult 1000 eurikut. Kuna mina olen ka hirmus lahe sõps sulle siis sa muidugi annad mulle. Ja tagasimaksmise ajal näitan sulle keskmist, kuna sa oleks seda küsides siis alatu ja minuga manipuleeriv vastik :)
    We mis? :)
    08.08.2017 12:14
    Uskumatu milline idioot sa ikka oled :D
07.08.2017 07:41
Pireti nagu alati asjalikule kommile polegi midagi lisada--vaid seda , et igati nõus temaga. Eesti on ju orje täis! Sellise artikli mõte on taas inimeste alateadvust mõjutada--et 400 euriku eest kuus tööd rabavatele inimestele näidata, kui "hästi" nad veel elavad.
07.08.2017 08:15
PangaORI on ka ORI!
07.08.2017 08:35
Rohkem kui pooled Eesti elanikud on pangaorjad. Ja üldjuhul lõppeb see orjus ALATI väga ebameeldivalt. Suure hurraaga ostetakse kaaslasega eluase ja lubatakse igavest armastust kuid nii palju mõistust nendel noortel pole, et kokku ei jää neist tänapäeval peaaegu mitte keegi. Vot siis hakkab see vara jagamine ja peavalu kellel mis ja kuidas. Nii palju kui ma tean, siis ikka ulme laenud on omale selga võetud. Kui Eestis maksad 1000€ igasugu laenude ja maksude katteks ära siis minu meelest oled ikka ehtne ori.
07.08.2017 08:58
Orjapidamisest lugemiseks peab orjapidajale maksma. Osta artikkel!
07.08.2017 08:59
jummel tehke silmad lahti--kas need kes siin näiteks 500 euri teenivad--need on vabad inimesed või?
    07.08.2017 09:49
    inimene võib olla vaba, ka üldse mitte teenides. Orjus on ikka midagi muud.
    07.08.2017 12:43
    Seda küll! Nad on vabad sellist raha teenima. Kui töötasu tundub orjastvana, peaks sellise töö tegemisest loobuma. Välismaal tavaliselt sellistel puhkudel streigitakse ametiühingute juhendamisel. Üksi streikima hakkad, lastakse Sind töölt lahti ja streigi omaette niipalju kui tahad.Eestimaal olen tähele pannud, et sellistel puhkudel hädaldatakse. Ometi on meilgi näiteid, et streikimine ja töö katkestamine on mõjusad vahendid oma tahtmise saavutamiseks. Näiteks meditsiinitöötajate streik ja õpetajate streigilubadus. Kohe leiti palkadeks vajalikud ressursid. Minu soovitus on, organiseeruge ja püüdke endit vabastada nii nimetatud orjusest kuhu ise vabatahtlikult astusite. Siin halamine ei anna midagi.
07.08.2017 10:20
Varemalt polnud orjadel sõnaõigust otsuste tegemisel kuna neil polnud iseseisvust ja valikuvõimalust. Arvestades praegust orjade hulka on tänapäevased valimised silmamoondus ja perverssus. Enamusel on vaid austav kohustus meediamulliga sissetopitud otsus valimiskastini toimetada.
07.08.2017 11:14
Eesti lausa kubiseb orjadest. Orjaks võib nimetada igaüht, kes saab alla elamisväärse numbri töötasu. Neid on Eestis ca 70% palgasaajatest. + veel pangaorjad....
Orjade protsent Eestis kindlalt viie esimese seas maailmas.
07.08.2017 11:20
eestis pidi olema 9-10 tuhat päris orja, aga palju neid tegelikult on?
07.08.2017 12:08
Tunnen uhkust selle üle, et meil on see täiesti legaalne ja seaduspärane. Nimelt Eesti ei ole ratifitseerinud EU-sse astudes ei ühtegi Euroopallikke väärtusi pühaks pidevat dokumenti. Näiteks Sotsiaalhartat ja teisi. Nende üksikasjalik üleslugemine läheks väga pikale ja kindlalt see Delfi moderaatorile ei meeldiks.
Vanurite, vähekindlustatute, laste eest hoolt kandma ei pea, hariduse omandamine ei ole õigus. Meil on seaduse järgi orjapidamine täiesti lubatud ja oleme selles suhtes lausa eesrindlikud! Ma lausa pakatan saadud uhkusest! Proovige minule selles vastuväiteid esitada ühes viidetega!
07.08.2017 12:13
Kõik need, kes arvavad, et pank neile altruismist raha laenab, eksivad. On hämmastav, et tänapäeval noortele juba koolis ei õpetata, millest koosneb rahandus. Meenutan harimatutele panganduse nelja põhialust: intress, inflatsioon, võlg ja maksud.Praeguse kappava inflatsiooni tingimustes madala intressiga laenu võtta tundub üliahvatlev, kuid see on pettus. Kaotajateks osutuvad raha säästa proovivad inimesed, võitjateks raha trükkijad elik pangad. Madala inflatsiooni tingimusis tõusevad intressid, kaotajaks pooleks ahvatleva laenu võtjad, natuke võidavad säästjad, koore riisub pank(jälle!) intresse tõstes.
Viimasel ajal on kerkinud uus trend panganduses, see on kahjumite privatiseerimine. Kaotajaks maksumaksja, võitjaks... Täna hommikul luges raadiodiktor paatosest pakataval hääletoonil ette uudise, kuidas maksumaksja raha eest sel kuul ostis Eesti Pank 150 miljoni eest võlakirju ja seda muidugi "majanduse elavdamise" eesmärgil. Eriti uhkeks paisus diktori häälevärin, kui ta teatas, et nüüd on meil pangakeldris 4 pluss miljardi (võlausaldajate makseraskuste tõttu väärtusetuks muutunud) eest võlakirju. Samas tuli teine uhke uudis, kuidas nende kohustuste täitmiseks tõstetud maksude tõttu on meil hinnatõus tagasihoidlikult 4-5% peal... Aga lohutav toon kõlas, et meil on veel arenguruumi.
07.08.2017 13:10
Orje on väga palju rohkem. Kõik need põgenikud ja pagulased, olgu siis jutumärkidega või ilma, on tegelikult orjad heaolumaailma jaoks, kui nad just kriminaalideks ei hakka.
07.08.2017 17:46
"mitte 21 miljonit orja, vaid inimeste kes elavad mingil määral 21. sajandi versioonist orjusest." - originaalis oli umbes nii kirjutatud.
Delfi muidugi pani kohe ahelates pildi illustratsiooniks ja tõlkis meelega valesti :)

Nojah, nagu ma arvasingi, uuring pole avalik ja me lihtsalt peame kõiki briti marksiste uskuma.
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega