„Ma ei ütle, et risk oleks null,” sõnas süstikuprogrammi asedirektor Wayne Hale. „Kuid tegu on madalaima riskiga, parima võimalusega ja ühehäälse inseneride ning juhtkonna otsusega, et me peame maanduma sellisena, nagu saab.”

Insenerid on uurinud, kas tükike kahjustada saanud isolatsioonikihti komandöri vasak kokpitiakna juures võib ära tulla ja kahjustada süstikut, näiteks pöördetüüri pidurit, mis on süstiku sabas. Tuuletunnelitestid aga veensid, et see tükk peaks püsima paigal maandumise ajal ja on vaid 1,5protsendiline võimalus, et kangatükk tabab süstikut, kui see ära tuleb, kõneles Hale.

Kui NASA oleks otsustanud kahjustunud kohta parandada, oleks pidanud Discovery 13päevast missiooni pikendama päeva võrra, et astronaudid Soichi Noguchi ja Steve Robinson saaksid reedel teha neljanda kosmosekõnni.

Süstik on rahvusvahelise kosmosejaama juures alates 28. juulist ning peaks lahkuma orbitaaljaamast laupäeva varahommikul.