Egiptuse uudisteagentuuri MENA teatel oli enamik reisijaist Saudi Araabias tööl käivad egiptlased, lükates ümber väited ar-vukate palverändurite hukust. Üks reisija oli Kanada kodanik, kõik ülejäänud olid pärit araabia maadest.

Katastroofist saadi teada alles varahommikul, kui Saudi Araabiast Jeddah’st teekonda alus-tanud ja Duba sadamast välju-nud laev Al Salam Boccaccio 98 ei jõudnud Safaga sadamasse Egiptuses. Hädasignaali ei olnud laev eetrisse andnud. Hiljem selgus, et üks lähistel viibinud laev oli saanud segase teate, millest võis välja lugeda, et alus on uppumas. Kuid MENA ei täpsustanud, mida teate saanud Saint Catherine’i kapten ette võttis.

Hommikul käivitunud otsingud ei andnud esmalt üldse tulemusi, kuid siis märgati õhust päästepaati ligikaudu samas kohas, kus Al Salam 98 asus kella kümne paiku õhtul ehk hetkel, mil oli viimast korda raadioühenduses. Päästetöödel osalesid neli Egiptuse mereväe alust, Suurbritannia saatis katastroofipaika appi sõjalaeva, kuid selle saabumine kestab 48 tundi.

Vana laev ja halb ilm

Egiptuse kaitseministeeriumi andmeil uppus 1970. aastal ehitatud laev poolel teel Duba ja Safaga vahel, umbes 90 kilomeetri kaugusel Hurghada linnast. Katastroofi põhjuse kohta ei osanud ei ametnikud ega ka omanikfirma Al-Salam Maritime Transport Company esindajad midagi öelda. Kuid on teada, et piirkonnas olid kehvad ilmaolud, tugev lainetus ja vihm. Viimati sai laev turvalisussertifikaadi Itaalias läinud aasta oktoobris, kuid see ei puudutanud mitte tehnilist seisundit, vaid meeskonna väljaõpet kriisiolukorras tegutsemiseks.

Al Salam 98-ga sarnanev parvlaev Al Salam 95 uppus Punasel merel oktoobris, põrgates kokku Küprose kaubalaevaga. Tookord päästeti Reutersi teatel peaaegu kõik reisijad. 1991. aastal hukkus aga 464 inimest, kui laev Salem Express sõitis Safaga lähedal karile.

Olukorra muutis mõneti segasemaks asjaolu, et infoagentuurid ja meediakanalid kõnelesid eri asju ja näitasid pilte eri laevadest. Näiteks Reuters kuulutas mitu tundi, et tegemist oli laevaga Al Salam 89, samas kui CNN edastas infot sama laeva-kompanii aluse Al Salam Boccaccio 98 huku kohta. Hiljem Egiptuse võimud siiski täpsustasid hukkunud laeva nime.

Rängimaid laevahukke tänapäeval

•• 1987: Filipiini vetes põrkas reisiparvlaev Dona Paz kokku tankeriga. Hukkus 4386 inimest.

•• 2002: Senegali laev Joola, ette nähtud vaid 550 reisijale, läks Gambia lähedal põhja. Hukkus 1863, päästeti 64 inimest.

•• 1994: reisiparvlaeva Estonia uppudes hukkus 852 inimest.

•• 2000: Indoneesia laev Cahaya Bahari läks põhja Sulawesi lähedal, hukkus ligi 550 inimest.

•• 1991: 464 inimest hukkus, kui laev Salam Express sõitis karile Egiptuse ranniku lähedal Punases meres.

•• 2002: 450 inimest uppus Bangladeshis laevaga Salahuddin 2.

•• 2003: 400 inimest uppus laevaga Nasreen Bangladeshis.

•• 1994: 300 inimest hukkus Bangladeshis veekeerisesse sattunud ja uppunud laeval.