Ühisettevõttest oleks saanud relva- ja kaitsesüsteemide turul tugev rivaal USA suurfirmadele Lockheed-Martin ja Boeing. Kui BAE ja EADS-i ühinemine oleks Euroopas heaks kiidetud, vajanuks see USA sõjalistel hangetel osalemiseks ka sealsete vastavate ametkondade heakskiitu.

BAE on Briti eraettevõte, milles aga Briti valitsusel on kuldaktsia, millega saab takistada firma omanikeringi muutumist. BAE-l on ka oluline USA-s tegutsev haru ja BAE suurim klient ongi USA sõjavägi. EADS, mille üks haru valmistab ka Airbusi reisilennukeid, on keerulisema omanikesüsteemiga. Saksa valitsusel selles otsest osalust ei olegi, kuid Saksamaa on esindatud Daimleri 22-protsendise osalusega. Sama osalus on ka Prantsusmaal, jagunedes riigi ja kompanii Lagardere vahel.