Kaubalaeva Nicola meeskond ei märganud öösel õigeaegselt vraki eest hoiatanud meremärke ja sõitis praamile otsa.

Tõusuvesi aitas praami küljest lahti. Veel eile ennelõu-nal oli Saksa kaubalaev kindlalt praami küljes kinni, tõusuvesi võimaldas puksiiridel aga Nicola praami pealt lahti tõmmata. Plaan autopraam pinnale tõsta lükkus selle võrra edasi. Kokku-põrked juhtusid hoolimata sellest, et ümbruskonda jälgis laupäeval Belgia fregatt Wandelaar ja Prantsuse rannavalve, ööl vastu eilset aga Prantsuse sõjalaev Geranium.

Prantsuse ajaleht Le Figaro kasutas toimunu kirjeldamiseks piljarditerminit “karambool” (kahe palli tabamine ühe löögiga). Inimohvreid ei olnud, ka on uppunud praami uurimine seda-võrd lihtsam, et ta on teist külge pidi veepinnal.

1987. aastal Jaapanis valmistatud Tricolor oli teel Zeebrüg-gest Southamptonisse, pardal 2862 uut Volvo, Saabi ja BMW firmaautot, lisaks veel 77 konteinerit kraanade ja traktorite osi. Praami pardal on ka 2000 tonni vedelkütust, kuid naftaleket märgata ei olnud. Autolaadung on tõenäoliselt kõvasti kannatada saanud. Kindlustatud olid laev ja laadung kokku 1,4 miljardi Eesti krooni peale.

Prantsusmaad ja Suurbritanniat lahutav Calais’ ehk Doveri väin on Euroopa kõige tihedama laevaliiklusega kanal. Seda läbivad nii Läänemerelt kui Põhjamerelt edelasse ja Atlandilt siiapoole suunduvad laevad, samuti laevad, mis liiklevad mandri-Euroopa ja Inglismaa vahel. Väina all kulgeb lisaks veel kahte riiki ühendav raudteetunnel.

Süüdlane teadmata. Tricolor oli ro-ro-tüüpi praam nagu ka 1987. aastal samas väinas koos 189 reisijaga uppunud reisiparvlaev Herald of Free Enterprise ja 1994. aastal Läänemeres uppunud Estonia. Pole veel teada, kes oli laupäevases kokkupõrges süüdi, kuid Bahama lipu all sõitnud Kariba vöör oli tõsiselt kannatada saanud, Norra praamil haigutas aga pakpoordis auk, kustkaudu hakkas vett sisse voolama ja autoteki täitumisel läks laev kaks ja pool tundi hiljem külg ees merepõhja.

1982. aastal valminud Kariba vigastused jäid veepinnast kõr-gemale ja 175 meetrit pikk laev suutis omal jõul Antwerpeni naasta. 2000. aastal valminud kaubalaeva Nicola vigastused olid väikesed.