Seksi ja viinaga häälte jahil
Rootsi parteid kasutavad oma valimiskampaanias häälte võitmiseks ebaharilikke meetmeid. Viimaste arvamusuuringute järgi pole iga viies Rootsi hääleõiguslik kodanik oma eelis-tusi Riksdagi valimistel veel teinud. See külvab aga segadust erakondade plaanidesse võimalike parteiliitude moodustamisel. Üheks otsustamatute suure hulga põhjuseks on ka esmakordselt valivate suur hulk. Tänavu läheb esimest korda valimiskastide juurde 386 000 inimest, 80 000 rohkem kui 1994. aastal. Sotsiaaldemokraadid kasutasid nooremate valijate häälte võitmiseks videot, mis põhjustas aga paraja skandaali. Sotsiaaldemokraatide propagandafilmis esines seksistseene ja kaadreid noortest rootslastest rääkimas oma esmakordsest seksuaalkogemusest. Paljud rootslased pidasid sellisel viisil noorte valijate häälte kogumist ebasündsaks.
Omaette valimispropaganda on sotsiaaldemokraatide valitsuse püüe kaotada niinimetatud kuiv seadus. Kuigi rahvusvahelisel areenil liberaalse riigina tuntud, on Rootsis alkoholimüük riigi range kontrolli all ning kangeid jooke saab osta ainult spetsiaalsetest viinakauplustest. Sotsiaalminister Margot Wallström alustas kampaaniat alkoholimüügi lubamiseks ka laupäeviti, öeldes, et salakaubana Rootsi toodav alkohol ja kodus valmistatud kangete jookide suur tarbimine on vähendanud keelu eesmärki. Laupäevane müügikeeld kehtestati 1982. aastal ning pälvis suure populaarsuse. Üha enam rootslasi on hakanud aga pooldama riigi 384 alkoholipoe lahtiolekuaegade pikendamist. Reedeti peavad inimesed seisma nõukogude stiilis tundide kaupa järjekorras, et osta omale nädalavahetuseks alkoholivarusid.