"Kõigepealt peame tagama, et on täielik kindlus kasutusele tuleva tehnika suhtes, selle kasutamises maksustamisel, turvalisusküsimuses ja projekti maksumuses," vahendas Helsingin Sanomat Ollila avaldust projekti esitluselt.

"Loodan, et järgmine valitsus võtab kuulda soovitusi sellest raportist," ütles Ollila. Raportis teeb töörühm ettepaneku satelliitseadmete paigaldamist kõikidesse autodesse, mis läheks kokku maksma 130 miljonit eurot.

Ollila sõnul on teeks muudatus autode maksustamise õiglasemaks. Vana automaks (koosneb kahest osast, millest üks arvestatakse auto hinnale juurde, teist osa maksab autokasutaja regulaarselt, vastavalt auto margile, mudelile, mootori võimsusele - mida suurema kütusekuluga auto, seda suurem on automaks - toim).

Sõidetud kilomeetrite põhine automaks ei suurendaks ka automaksu laekumise kogust, muutuksid vaid eelarve prioriteedid. Kaubaautod ja ühistransport jääksid kilomeetripõhisest maksuarvestusest välja.

Transpordimister Kyllönen ütles, et otsuse tegemine on poliitiline. "Maksustamise praegune süsteem ei ole ilmtingimata enam toimiv. Maksusüsteemi peaks kohandama uute vajadustele ja nõudmistele vastavaks," kommenteeris minister.

Kyllönen rõhutas, et satelliitjälgimissüsteemiga ei oleks võimalik autojuhte reaalajas jälgida. "Süsteem peab tervikuna tagama seda, et kellegi inimõigusi ei rikuta," ütles transpordiminster.

Töörühma arvutuste kohaselt oleks keskmine maksusumma sõidetud kilomeetri kohta 3,3 senti autole, mille heitgaaside hulk on 160 grammi kilomeetri kohta. 17 000 kilomeetri läbisõidul jääks maksusumma samaks, mis praegusel hetkel.

"Kui sõidetakse rohkem, maksumäär kasvab. Need, kes sõidavad palju, maksavad rohkem. Need, kes sõidavad vähem, maksavad vähem," selgitas töörühm idee esitlusel.