Ungari riik kulutas rassistlikele reklaamidele 13 miljonit eurot

 (82)

Pärast Ungari piiri sulgemist on Serbiasse ootele jäänud 5000 sisserändajat ja arvestades Ungaris valitsevaid meeleolusid, pole neil lootustki edasi pääseda.
Pärast Ungari piiri sulgemist on Serbiasse ootele jäänud 5000 sisserändajat ja arvestades Ungaris valitsevaid meeleolusid, pole neil lootustki edasi pääseda.Foto: AP/SCANPIX

Pagulasreferendumi tulemus ja see, et EL seda ei arvesta, on ette teada. Aga kampaania on jõuline.

„Kas teadsid?” küsib sinivalge reklaam-plakat möödujalt rangel toonil. „Brüssel tahab Ungarisse asustada terve linnatäie illegaalseid immigrante.” Samasuguseid suures kirjas lühiteateid jagavad ka teised samas värvitoonis plakatid. „Kas teadsid? Pariisi terrorirünnakute sooritajad olid sisserändajad! Alates rändekriisi algusest on terroristid tapnud 300 eurooplast! Naiste ahistamine on plahvatuslikult suurenenud!”

Sõnumid, mida enamikus Euroopa riikides peetakse vähemalt seniajani radikaalseks populismiks, esindavad Ungaris kõige tavalisemat peavoolu. Eeltoodud tsitaadid pärinevad riiklikust „teavituskampaaniast”, millele peaminister Viktor Orbáni valitsus on kulutanud umbkaudu 13 miljonit eurot. Kampaania algas juba talvel plakatitega, millel pöörduti retooriliselt tulevaste sisserändajate poole: „Kui Ungarisse tulete, siis ei tohi te meie töökohti ära võtta, peate austama meie seadusi ja kultuuri.” Teine plakat teatab: „Me saadame Brüsselile sõnumi, millest nad aru saavad!” Tänavatel jagatakse voldikuid Euroopa kaardiga, kuhu on märgitud kohad, mille immigrandid olevat väidetavalt elamiskõlbmatuks muutnud.

Edasi lugemiseks logi sisse, telli digipakett või osta artikkel
0.59 € Osta artikkel
Tutvu maksevõimalustega >>
Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare