Pärast Londoni vaateratta valmimist aastatuhandevahetuseks paistab maailmas olevat lahti läinud sarnaste atraktsioonide ehitamise buum. Ja kuigi need on mõeldud lihtsalt lõbuks, on panused tõsised. Kõikjal maailmas lõbustusparke nõustava firma ITPS president Dennis Speigel on arvamusel, et pilvelõhkujate asemele on linnade ja riikidegi staatusesümboliks tõusnud just vaaterattad.

Aina kõrgemate hoonetega ületrumpamine muidugi jätkub, kuid tõepoolest käib tihe rebimine ka rataste vallas. Lisaks paljudele väiksematele sai kahe aasta eest Hiinas Nanchangis valmis Londoni omast suuremgi vaateratas ning nüüd esimesi ringe tegev rekordihoidja Singapuris jääb peagi alla uustulnukale. Juba selle aasta lõpus valmib 185 meetrini kõrguv vaateratas Dubais, kuid seegi kaotab kiiresti tiitli 2009. aastal tööle hakkavale Hiina suurrattale Pekingis. Sama aasta lõpus lüüakse uus rekord ka Euroopas, kui valmib 180-meetrine vaateratas Berliinis.

Läbimõõt 150 meetrit

Esmaspäeval esimeste huvilistega ringi teinud Singapuri Flyer, nagu seda inglisepäraselt nimetatakse, koosneb 28 peaaegu bussisuurusest kapslist ehk kinnisest gondlist, mis on kinnitatud 150-meetrise läbimõõduga rõnga külge. Suurima kõrguse maapinnast saavutavad gondlid 165 meetri peal, mil näha on kuni 45 kilomeetri kaugusele. Seega on Singapuris justkui peo peal linnriik ise ja pilgu saab heita ka Malaisiale ja Indoneesiale.

Avaüritusel osalenud said seda vaadet koguni kaks korda näha. Tutvustus korraldati korporatiivklientidele, kel tuli esmasõidu eest maksta 8888 Singapuri dollarit (67 000 krooni), kusjuures hind kujunes selliseks muidugi põhjusel, et need numbrid toovad hiinapärase uskumuse kohaselt head õnne ja jõukust. Selle raha eest sai küll firma enda käsutusse terve gondli, mis mahutab 28 inimest.

Tavaline huviline võib märtsist alates teha veidi enam kui poole tunni pikkuse tiiru Singapuri kohale umbes 225 krooni eest. Kuuldavasti olevat aga piletid välja müüdud eriüritusele ehk homse valentinipäeva tähistamisele vaaterattal.