Laev on sattunud nähtavasti piraatide kätte ja siiani nende meelevallas, teatas Interpol. Malta lipu all seilav Arctic Sea asus 23. juulil Soome Pietarsaari sadamast teele Alžeeria pealinna Alžiiri poole, lastiks puidu­ettevõttele Stora Enso kuuluv 1,3 miljonit eurot maksev saematerjal. Viimane raadiokontakt laevaga oli 29. juulil La Manche’i väinas. Praegu pidanuks alus ammu Vahemerel olema, aga pole sinna jõudnud.

Ajalehe Helsingin Sanomat andmetel oli laeva nimi juba teist korda järjest viimasel hetkel eemaldatud laevade nimekirjast, mis pidanuks Alžeeria Bejaia sadamasse saabuma. „Me ei tea sellest laevast midagi,” teatati sellest sadamast Soome uudisteagentuurile STT.

„Kas Arctic Sea tõesti kaaperdati? See kõik kõlab ebaloogiliselt,” märkis Helsingin Sanomat. „98-meetrine kaubalaev kuulutatakse kaaperdatuks Rootsi esisel, teda nähakse veel korra Inglise kanalis ja siis kaob ta jäljetult. Seda kõike tänapäeval, satelliitide ja radarite ajastul Euroopa Liidu vetes.”

Kas ikka kaaperdati?

Soomes tekitab Stora Enso puidulasti saatus ridamisi küsimusi, kuid firma loodab siiski, et laadung jõuab sihtpunkti. Varem olevat meeskond küll tundunud usaldusväärne. Ka arvavad soomlased, et kui laev tegelikult kaaperdati, siis ilmselt mitte puidulasti pärast.

Erinevalt laevafirma teatest olevat AIS-signaalsüsteem töötanud alusel veel viis päeva pärast seda, kui laeva olid väidetavalt kaaperdanud valepolitseinikud, kes olevat kõik sideseadmed rikkunud ja seejärel aluselt lahkunud. „See, et nad rikutud raadioga sadamasse ei naasnud, viitab sellele, et nende mäng ei olnud just puhas,” kommenteeris kapten Kari Larjo.