Esimesel näitusel Tallinnas on eksponeeritud 15 reproduktsiooni (lõuendil koopiad) 9 kunstniku töödest, erinevates žanrites ja tehnikates - pintslist pliiatsini, lõuendist tahvelarvutini.

Näituse põhiteos, mis on ka näituse plakatil, on Olena Shtepura „Oma pisaratega“.

Autor kirjeldab oma tööd järgmiselt: „See mis on juhtunud, on ränk tragöödia nendele hingedele. Nad on pidanud üle elama kohutava piinakambri ja nüüd peavad nad elama sellega elu lõpuni.“

Olena lahkus koos oma sõbra Ksenia Datsjukiga sõja alguses Viini ja jätkas seal loomist. Nende koostöö tulemuseks oli ühisnäitus „Lavad“ Viini ALBERT ART GALLERY's.

Tallinnas on esitlusel kaks Ksenia teost, sarjast „Päevik“.

See tsükkel sai Ksenial alguse Ukraina sissetungi algusest ja sisaldab kümneid ja kümneid töid - nii visandeid kui ka täisväärtuslikke lõuendeid.

Kolmas kunstnik, kelle tööd näitusel esil, on Zakhar Shevchuk. Vaataja saab näha ja osta kahe tema teose - „Bucha #1“ ja „Külvikampaania on algamas“ - reproduktsioone.

Esimese teose nimi räägib iseenda eest – Zakhar kujutab kaadrit, Kiievi eeslinnas juhtunud kohutavast tragöödiast.

„Külv läheneb“ on väga võimas teos, mis näitab, et sõltumata sõjast või miinidest, peavad ukrainlased enda ja muu maailma ära toitmiseks, oma põllud külvama.

Iseendaks jäädes, jätkab Dmytro Koval – klassikalise Kiievi maalikooli esindajana loomist. Dmytro töid on Ukrainas korduvalt auhindadega pärjatud ja neid on esitletud ka erinevatel näitustel välismaal.

Tallinnas on esil üks tema võimsamaid töid „Punane taevas Irpini jõe kallastel“. Kujutatud on maastikku, millele kunstnik on kandnud sõja jäljed.

Veronika Blyznyuchenko on samuti jätkanud loomist oma stiili muutmata – tema uskumatud teosed on küllastunud Ukraina taimestiku ja loomastiku elementidega. Veronika sündis ja elas Harkivis, kuid pidi lahkuma pidevalt tule all olevast kodulinnast ja kolima Portugali. Portugalis võeti Veronika väga soojalt vastu kohaliku pere poolt, kes annab endast parima, et Veronikat aidata ja loomingule innustada.

Ja ta loobki, iga päev, ega kavatsegi peatuda. Näitusel näeme plakatit Veronika tööst „Liiliad“ – särav ja uskumatult kaunis akvarell.

Näituse avaüritusel korraldataval oksjonil on võimalik osta ka maalikunstniku loodud siidisallide sarja.

Noor avastus Denys Kulikov, paistab silma oma mittetriviaalse maailmavaate ja sõja tõlgendusega. Denys loob oma teosed digitaalselt, kuid see ei muuda neid vähem oluliseks, vaid pigem vastupidi. Tema tööd, „Hea, et seemned kaasa võtsid“ ja „Sa pole teretulnud isegi põrgusse“, pilavad satiiriliselt okupantide armeed. Esimeses töös näeme päevalilli võrsumas üle kogu kolju, seemnetest, mille okupant meie maale kaasa tõi. Teises teoses näeme, kuidas Kurat ajab surnud okupante põrgust välja, sest isegi seal pole nad teretulnud.

Mykhailo Skopi tööd on levinud juba üle maailma – tema plakatid, mis kujutavad väga tabavalt sõda kui poliitilist nähtust. Suur mäng, mille all kannatavad rahumeelsed inimesed. Näitame kahte Mykhailo tööd. „Päästke Mariupol!“ näitab meie sõjaväe vastasseisu vallutajatega kangelaslinnas Mariupolis. „Ukraina neitsi“ on aga teos sõja ühest vastikumast ilmingust. Sõnad on siin üleliigsed.

Juri Denisenkov on veel üks Ukraina maalikooli särav esindaja. Juri teosed kajastavad Kiievi eeslinnades Irpinis ja Buchas juhtunud tragöödiate tagajärgi. Väljapanekus on reproduktsioonid kahest Juri teosest, sarjast „Evakuatsioon“. Denis kirjeldab seda tööd nii: „Kiievist evakueerimisel nägin ma suurt hulka moonutatud, puruks lastud ja põlenud autosid. Inimesed üritasid nendes autodes põgeneda, kuid Vene okupandid tulistasid neid otse lähedalt. Selles töös, oli minu jaoks oluline anda edasi „kehalisuse“ tunnet, inimelu haprust.“

Veronika Tšerednõtšenko mõtiskleb sõja teemal läbi abstraktsiooni. Näitusel on Veronika esindatud kahe tööga, tsüklist Must võrse. Veronika kirjeldab seda sarja järgmiselt: „Need on inspireeritud sõjas hävinud ja traumeeritud loodusest. Teoste loomise ajal valdasid mind tunded arengu ja elu seiskumisest, aja- ja kõigi orgaaniliste protsesside abstraktsest peatumisest. Kuid pärast seda, kui me kõik nägime suvel fotosid Ukraina põlenud viljaväljadest, näeb see sari veelgi aktuaalsem välja.“

Peaaegu kõik näitusel väljas olevate kunstnike tööd anti sihtasutusele heategevuslikul eesmärgil tasuta ja nii läheb kogu tööde müügist kogutud raha Ukraina sõjas kannatanute abistamiseks.

Näituse ametlik avamine Tallinnas leiab aset 27. augustil 2022.

Üritusel esinevad fondi Ukrainian Charity Exhibitions korraldajad, diplomatid, ettevõtjad ja erikülaline Aleksandr Nosatšenko, kes on Colliersi tegevjuht Ukrainas, ärimees, investor ja kes läks esimestest päevadest alates eriüksuse koosseisus oma riiki kaitsma.

„Minu arvates on olulisim taastada normaalsed inimesed, tsiviilisikud. Paljud inimesed meie riigis on saanud psühholoogilisi traumasid ja kannatasid palju. Näen suurt kahju tervisele üldiselt: nii füüsilisele, kui ka psühholoogilisele, mis on omavahel seotud. Näeme haigestumuse tõusu kõigis vanuserühmades, kõrgemat suremust. Seetõttu vajame lähiaastatel paremat arstiabi. Ja me peaksime hakkama seda tegema mitte 5 aasta pärast, vaid nüüd. Seetõttu toetan igati seda üritust ja selle eesmärke ning toetan ja aitan nii palju kui suudan.“