Delfi Meedia algas Eesti Ekspressist ning tänaseks on saanud Eesti Ekspressist üks mitmest suurest meediabrändist, mis moodustavad Delfi Meedia ajakirjandusliku südame ja südametunnistuse. „Kui muutub maailm, muutub ka ajakirjandus,“ kirjutas hiljuti Soome meediaanalüütik Katleena Kortesuo. See on hea paralleel ka meile – digirevolutsioon ja moodsa aja nõudmised viisid meid ajaloolisse punkti, kus Ekspress Meediast Delfi Meediale üleminek oli lihtne ja ühemõtteline. Progress kindlasti ei peatu, inimesed ja nende nõudmised vaid arenevad ning me keegi ei tea, milliseks kujuneb meie ettevõtte nimi 2052. aastal. Üks on kindel – see peegeldab ajastut, aga seda me ei suuda täna keegi tõepäraselt kirjeldada.

Mitmekihiline ja sügav

Delfi Meedia on aastate jooksul kasvanud mitmekihiliseks, sügavaks ja pidevat arengut otsivaks ühiskondlikuks keskväljakuks. Portaal, mis alustas uudistega ja sai täiendavat tuntust kommentaaridega, on kasvanud keskkonnaks, kus iga päev, nädal ja kuu käib suur osa Eestis elavates inimestest. Delfi on oma ajastu ajakirjanduse pioneer, kes alustas TV-katsetuste ja esimeste podcast'idega; mille juurde on aastate jooksul liitnud Eesti Päevaleht, Maaleht, Eesti Ekspress, ajakirjad Kroonika, Eesti Naine, Maakodu, Oma Maitse, Anne & stiil, Pere ja kodu, Tervis Pluss. Delfi on olnud osaline ka suurte spordi-, muusika-, teatri- ja konverentside korraldamises; oleme kasvatamas järjekordset keskväljakut – Piletitaskut, kus iga päev leiaks inimesed endale sobilikud piletid huvipakkuvatele üritustele. Täna veab Delfi kogupakett võidujooksu digitellijate nimel, et sellest saaks iga inimese jaoks sama elementaarne ja möödapääsmatu nagu ID-kaart või kodune netipakett. Info ja teadmised on kapital igal ajastul.

Pidev otsimine ja kasv, õnnestumine ja ebaõnnestumine, tammsaarelik visadus ja kaurkenderlik mängulust olid Ekspress Meediat iseloomustavad sõnad, mis on sujuvalt üle tulnud Delfi Meedia DNAsse. Avastame ja kompame samamoodi maailma nagu 1989. aastal Eesti Ekspressi esimene põlvkond. Avastamisnälg ajakirjanduses ja meie põhitegevusega piirnevates valdkondades on kütuseks uue põlvkonna meediaettevõtte arendamisel.

Vana ja uus, paber ja digi

Carl Sandburgi laused iseloomustavad suurepäraselt tänapäeva elu, muu hulgas ka ajakirjandust. Me oleme teel ja me liigume; me usume teadvat, mida meilt oodatakse ja mida peame tegema, kuid saatus ning ettearvamatus viskavad meie teele pidevaid takistusi. Olgu see siis koroona või sõda – millegi hullemaga on vist raske ka silmitsi seista. Just see oli 1989. aastal Eesti Ekspressi, perestroika paabulinnu, üheks eduloo aluseks, et kohanduti, reageeriti – ja kõige selle ajal tehti erakordset ajakirjandust. Kvaliteetne ja moodne, informeeriv ja selgitav, ka meelelahutuslik ja piire kompav ajakirjandus jäävad Delfi Meedia kõige kesksemaks osaks. See on meie süda ja ühiskonna jaoks keskväljak. Delfi Meedia peegeldab ning iseloomustab tulevikku, homset, mil kohutavad vana ja uus, paber ja digi. Aga ühes pole kahtlust – digirevolutsioon on see, mis meid viib edasi. Perestroika paabulinnu ajastust saame kaasa võtta soovi muuta iga päev maailma paremaks, kuid vorm, kiirus ja haare on kordades muutunud. Delfi Meedia ja meie ajakirjanike ülesanne on kõik väljakutsed vastu võtta ning liikuda sama pööraselt edasi ka maailmas, kus ajal ja ruumil pole enam piirjooni.

Aga me ei unusta ka ajalugu. Delfi Meedia paberlehed ja -ajakirjad on hoitud, arendatud ja digitaliseeritud. Nende kaubamärgid ja sisu on kuningliku tähtsuse ning unikaalsusega – sestap on meil rõõm kinnitada, et meie paberväljannete menu kestab ja õitseb ning nad teevad endale nagu jäälõhkuja digimaailmas teed ja ruumi. Neil on seda hea teha, sest nende kõikide veebiversioonid on armastatud ja moodustavad Delfi kogupaketis 150 000 lugeja jaoks märkimisväärse osa.

Delfi Meedia tänane uus nimi ja sisu on kõigest üks peatus digirevolutsiooni kiirteel. Oleme ja jääme uudiste ning ühiskondliku arvamuse keskväljakuks, kuhu suubuvad kümned ajakirjanduslikud tänavad.