andresl@epl.ee

TV 3 oli jaanuaris kolmel nädalapäeval Eesti vaadatuim telekanal, ületades senist absoluutset liidrit ETV-d, näitasid Balti Meediateabe AS uuringud. TV 3 kogus jaanuaris kõigist telejaamadest enim vaatajaid esmaspäeval, kolmapäeval ja reedel, kuid kogu nädala saadete vaadatavuselt jääb ta siiski teiseks. Veebruaris, kui Kristina ·miguni ja Andrus Veerpalu võidud tõmbasid tähelepanu ETV suusatamise ülekannetele, jäi TV 3 ikkagi võitjaks neljapäeviti.

“Meie programmi uuendamine on hakanud tulemusi andma alles nüüd,” kommenteeris edu TV 3 peadirektor Andres Jõesaar. Ta tunnistas samas, et mitme TV 3 saate menu tuleb tegijatele meeldiva üllatusena.

Numbrid näitavad, et lühikese ajaga on enam kui kaks korda kasvanud TV 3 “Seitsmeste uudiste” auditoorium, küündides veebruaris keskmiselt 110 000 vaatajani. Kindla publiku on leidnud uustulnuk “Kahvel”, mida on peetud hooaja parimaks eesti telesaateks.

“Kahvel” järgib Soomest ostetud saateformaati, kus meelelahutuslikus vormis käsitletakse tõsiseid teemasid. Tandem Kiur Aarma ja Hannes Võrno on mõne kuuga Eestis uudsele saatele hinge sisse puhunud. Veebruaris vaatas ”Kahvlit” 124 000 inimest.

Kui 1997. aastal jageles TV 3 Kanal 2-ga teise koha pärast Eesti telemaastikul, siis möödunud aasta lõpust on Kanal 2 TV 3-st kaugele maha jäänud.

TV 3 peadirektori Andres Jõesaare sõnul tahtis telejaam juba loomisel saada Eesti vaadatavamaiks telekanaliks. TV 3 eesmärk on saada teleri ette inimesed, kelle vanus jääb 12–55 aasta vahele ning sihtauditooriumile ostetakse ka menukaid sarju.

Noored eelistavad TV 3 teistele telekanalitele juba pikemat aega. 15–34-aastased kulutavad TV 3 saadetele 36,1 protsenti telerivaatamise ajast. Ka suur osa TV 3 uudiste vaatajatest on noored.

Mullu kevadel asus telejaam põhjalikult uuendama uudisteprogrammi, võttes eeskuju mitmest väismaisest uudistesaatest, sealhulgas ka Soome MTV 3-st. Eesmärk oli teha inimesekeskne saade. TV 3 asus tegema stuudiointervjuusid päevakajalistel teemadel, tuues inimesi eetrisse otse sündmuste keskelt. Tulemused ei lasknud end kaua oodata. Kui mullu aprillis vaatas TV 3 uudiseid keskmiselt 49 000 inimest, siis tänavu veebruaris juba 110 000.

Jõesaare sõnul on uudiste menus suured teened Enn Eesmaal. Sügisest töötab TV 3 uudistes ajakirjanik Mart Luik.

Ka TV 1 uudistesaade kasvatas oma vaatajaskonda möödunud aastal enam kui kaks korda. Tänane teleuudiste liider “Aktuaalne kaamera” on konkurentide jälgedes hakanud samuti sügisest saadet uuendama, kasutades sagedamini otseintervjuusid stuudiost ning tehes järjest rohkem inimesekeskseid lugusid.