MKM viitas sellele, et omavalitsused on siiski iseseisvad ja tänavate hooldamise ülevõtmisega kaasneks hulk probleeme, mis nõuaks linna juhtimisse sekkumist.

Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf on konkreetsem: see, et omavalitsus annab maanteeühendusteks olulise teeosa maanteeametile, ei ole tavatu. „Tallinna linn on valmis kaaluma riigimaanteede või sadamaühendustest tuleva transiitliiklusega seotud tänavate üleandmist maanteeametile eeldusel, et amortiseerunud teelõikudel teostatakse kõik vajalikud ehitustööd ja teekasutajate jaoks liikumistingimused paranevad,” sõnas abilinnapea.

Tallinna kohalike teede nimekirja järgi asub Tallinna linna piires üheksa riigimaanteed ja kolm juurdepääsuteed sadamasse pikkusega 70,8 kilomeetrit ja kogumahus 1 152 559 m2. „Linna piires asuvad riigimaanteede pikendused ja sadama juurdepääsuteed on vabariigi kontekstis vaieldamatult suurima koormusega. Neist paljud – Vabaduse puiestee, Narva maantee, Rannamõisa tee – vajavad kohe remonti,” tõdes Klandorf.