Üsna kähku selgus, et viimasel neljal aastal tipus trooninud Red Bull on 11 tiimist kõige halvemas olukorras. Üks rike ajas teist taga ja suur osa süüd (aga mitte kõik) langes Renault’ jõuallikale. Vähestel defektivabadel hetkedel oli auto küll väga kiire, ent kumbki RB10 ei pruugi Melbourne’is üldse finišisse jõuda.

Kapriissed seadmed annavad aga võimaluse autsaideritele. Neljast Renault’ jõuallikat kasutavast tiimist läbis just Caterham katsetel enim kilomeetreid. Kiirus polnud suurem asi, ent suur osa aega sõideti „mahakeeratud” võimsusega. Võib vabalt juhtuda, et ka Melbourne’is pruugib Caterham – ja samuti Marussia – sama strateegiat: kiirus ohverdatakse töökindlusele ja loodetakse, et suur katkestajate hulk võimaldab punkte teenida.

Õige aeg pokkeriks

Senise nelja eksistentsiaasta jooksul pole kumbki meeskond veel punktikohale jõudnud. Just avaetapid, mil tehnika on alles „toores”, pakuvad parimaid võimalusi sellise pokkerimänguga kasu lõigata. Hiljem pääseb mõjule rikkamate tiimide võimalus arendustöödesse rohkem panustada ja tõenäoliselt millalgi hooaja keskel loksub jõudude tegelik vahekord paika.

Ilmselt ei saa ükski meeskond väita, et on avaetapiks 100% valmis. Kõige lähemale jõudsid sellele ilmselt Mercedes ja Williams. Katsesõitudel näitasid päris head kiirust ja töökindlust veel McLaren ja Force India (kõik neli kasutavad Mercedese jõuallikaid), enam-vähem samal tasemel oli Ferrari. Ülejäänud kuuik (kaks Ferrari ja neli Renault’ jõuallikaga) tundub jäävat statistideks.

Eks paistab. Austraalia GP start antakse Melbourne’is pühapäeva hommikul Eesti aja järgi kell kaheksa.

Kuula Toomas Vabamäe, Fredy-Edwin Esse ja Tarmo Klaari vormel 1 teemalist podcast’i aadressilt www.motoornerahutus.ee.


Tähtsamad reeglimuudatused

-- Mootor: V6 töömahuga 1,6 liitrit, turbokompressor (varem V8/2,4 l ilma turbota).

-- Kuni 15 000 pööret minutis (varem 18 000).

-- Hübriidajam regenereerib nii kineetilist kui ka soojusenergiat (varem vaid kineetilist).

-- Elektrimootor võib igal ringil kuni 33 sekundi jooksul anda kuni 160 lisahobujõudu (varem 7 sekundi jooksul 80 hj).

-- Kaasaveetav kütusekogus kuni 100 kg (varem u 150 kg).

-- Kütuse vooluhulga piirang 100 liitrit tunnis (varem puudus).

-- Ninaosa kõrgus 185 mm, laius 1650 mm (varem 550 ja 1800).

-- Miinimumkaal 691 kg (varem 642).

-- Tagapidurite balansi elektrooniline reguleerimine ehk brake-by-wire (varem käsitsi).

-- Käigukastis 8 käiku (varem 7).


Ennustused Austraalia GP-ks

-- Võidab Nico Rosberg.

-- Finišisse jõuab kaheksa autot.

-- Võitja keskmine kiirus jääb alla 200 km/h (isegi kui rada püsib kuiv; mullu oli 204,9).

-- Paaril autol saab kütus enne finišit otsa.

-- Sebastian Vettel katkestab.

-- Vähemalt üks auto jääb stardiruudustikku seisma.

-- Kaks autot ei mahu kvalifikatsioonis 107% ajanormi sisse, aga lubatakse siiski starti.

-- Kvalifikatsioonivõitja aeg tuleb enam-vähem sama mis mullu (isegi, kui rada püsib kuiv).

-- Caterham või Marussia (aga võib-olla mõlmad) teenib ajaloo esimesed punktid.

-- Turvaauto tuleb rajale, sest üks võistlusauto läheb põlema.