Eesti filmid tõid 2019. aastal kinno enam kui 830 000 vaatajat ning 28 linastunud filmiga tõusis turuosa 25 protsendini. See kinnitab, et Eesti inimeste huvi kodumaise kino vastu on suur ja liigub üha kasvavas suunas. Edujuttu ei saa mõistagi rääkida ka puudutamata "Tenetit".
2019. aasta Eesti filmimaailma märksõnadeks on kindlasti „Tõde ja õigus” ning esimene suur Hollywoodi produktsioon Tallinnas Christopher Nolani „Tenet”. Tanel Toomist sai esimene Eesti režissöör, kes oma filmiga pääsenud Oscarite short-listi. Seltskond, kes sinna pääses oli väärikas - suurfavoriit, Lõuna-Korea "Parasiit", Pedro Almadovari "Valu ja hiilgus", Venemaa "Piitsavars"" jne Meie oma Eesti lugu kõnelev, 2.45 kestev eepiline ajaloodraama (tõsi, välismaises versioonis 15 minutit lühem) ei ole just see žanr, millest võiks taolist edu oodata. Eriti kui eelarve on välismaiste analoogide eelarvest kordades väiksem - ameeriklaste jaoks lausa naeruväärne 2,4 miljonit eurot.