Rääkides kõrgete energiahindade hüvitamisest: valmisolek hüvitiste välja maksmiseks oleks palju parem, kui meie e-riigi rahvusvahelisel kuulsusel oleks rohkem tänapäevast sisu. Elanikele toetuste maksmine pole riigile ju midagi erakordset. Miks ei ole sotsiaalteenuste ja -toetuste andmeregistrit STAR arendatud nii mugavaks, et sisestad ainult toetuse tingimused ja raha liigub enam-vähem automaatselt õigete inimesteni?

Rääkides energiahindade tasemest: tagantjärele tarkusena on ilmnenud päris mitu asja, mille oleks ettenägelik valitsus saanud šoki vältimiseks ära teha ilma Euroopa Liidu rohe- ja muude reeglitega vastuollu minemata. Aga paljud otsustajad ja eksperdid nii meil kui ka mujal kujutlesid, et turg käitub nii, nagu neile meeldib, mitte turu reeglite järgi, ning on jätnud olulised nõudluse-pakkumise trendid tähelepanuta.

Ühistranspordi kobarkäkki saab veel ära hoida, kui mõelda ette paremini, kui on mõeldud energiasüsteemi ja e-riiki arendades.

Rääkides tulevikus luuravast ühistranspordikäkist: mõne aasta pärast saavad valmis kuus Elronile tellitud rongi ja järgmisel aastal on tähtaeg otsustamiseks, kas tellida veel kümme rongi juurde. Kõiki neid ronge on Eesti ühistranspordi uuele ja paremale tasemele viimiseks vaja, aga... need võivad riigile tekitada tüki tüli ja raiskamist, kui vajalikud raudteelõigud ei saa õigeks ajaks elektrifitseeritud, piletisüsteemid ühendatud ja sõidugraafikud kiirete raudteeühenduste keskselt üles ehitatud.

Taavi Aas, teie võimuses on ühistranspordi kobarkäkki veel ära hoida, kui mõtlete ette paremini, kui olete koos kolleegidega mõelnud energiasüsteemi ja e-riiki arendades.