Vastasel juhul jääksid bussid aasta lõpus hoopis seisma, sest vajalikku raha pole täiendavalt kusagilt võtta, teatasid ERR-i uudised.

Saare maavalitsusest kinnitati "Aktuaalsele kaamerale", et otseselt liine küll ei suleta, aga neid jäetakse ära näiteks mõnedel päevadel või teatud kellaaegadel, kus on kõige vähem sõitjaid. Põhjuseks on see, et iga kütuseliitri hinnatõus krooni võrra on vähendanud tänavuseks aastaks bussiliinidele eraldatud raha 360 000 krooni võrra.

"Praegusel hetkel lihtsalt ei ole maavalitsusel niipalju rahalisi vahendeid seoses kütusehinna ja tööjõukulude kasvuga, et katta bussiliiklust samas mahus kui varem," rääkis Saare maavanem Toomas Kasemaa. "Kärped puudutavad tervet Saaremaad ja kõne all on 10 liini. Aga väga palju on need liinid kinni nädalapäevades ehk kõike liine ei võeta täiesti käigust ära - mõnedel päevadel ainult."

"Väga paljud omavalitsused mõtlevad ka selle peale, et panna kiirkorras käima sotsiaalringid. Mis tähendab seda, et kaugematest piirkondadest tuuakse inimesed üks-kaks korda keskusesse, kus on perearst, kauplused ehk kõik vajalik," ütles Saaremaa Omavalitsuste Liidu esimees ja Orissaare vallavanem Raimu Aardam.