Hansapanga klienditugi arvas, et klient täidab netis vormi ikka valesti ja soovitas ikka uuesti proovida, et nende poolt kõik töötab. Sai siis asi ükskord ise üleproovitud ja mis selgus, eraisikust Hanza.net-i kasutajad ei saa maksta minu OÜ arvele raha viitenumbriga, mille pikkus on vähem kui kolm numbrit. Pangaliidu kodulehelt (http://www.pangaliit.ee/est/arveldused/7-3-1/) saab iga ettevõte endale viitenumbrid genereerida, mida ka mina tegin.

Avasin ka Hansapangas arve, kuhu saab ainult viitenumbriga maksta ja sõlmisin klientidega lepingud, kus kirjas ka maksmismeetod. Nüüd on mul osa kliente, kes ei saa maksta. Neid pole õnneks küll palju sest kahekohalisi viitenumbreid on ainult üheksa. Osa kliente on nüüd rohkem kui kuu OÜ Usnetile võlgu ja nad ei saa võlga kustudada, sest hanza.net ei lase neil ülekannet teha.

Lõpuks Hansapank tunnistas viga, aga lubas selle parandada alles kuu aja pärast. Selgitasin siis Hansapangale, et ma olen tublisti kahju kannatanud, sest pean neile klientidele olukorrast teatama, võibolla isegi uued lepingud sõlmima ning leidma teisi võimalusi, kuidas klientidelt raha ikka kätte saada. Klient ei pruugi sellise olukorraga üldse leppida. Arvan, et mul on panga süü tõttu üsna suured lisakulud ning seetõttu arvasin õiglane olevat pangalt mingit kompensatsiooni või soodustust teenustele küsida ja tegingi pangale sellise ettepeneku.

Oli reedene pärastlõuna ja panga tehniline töötaja ütles, et tal pole mingeid volitusi seda teha ja ma olin nõus esmaspäevani ootama. Esmaspäeval helistati pangast ja pakuti soodustuseks telepanga kaudu ülekannete soodustust: 2 krooni ülekanne pangasiseselt (praegu 2.50) ja 4 krooni ülekanne teistesse pankadesse (praegu 6 kr) ja soodustus kehtib kuni pangapoolse probleemi lahendamiseni. Ma keeldusin sellest, sest see on panga poolt klientide mõnitamine ja oma võimupositsiooni ärakasutamine. Samuti on raske uskuda, et probleemi lahendamine võtab pangal kuu aega, pigem on see lihtsalt tahtmatus probleemiga kiiremalt tegutseda. 

Meelis Kuus,
OÜ Usnet